• Morr

gå med blivande maken i kyrkan?

Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

• Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • En till präst

Borde inte bröllopsdagen utropas till oficiell flaggdag också? Jag tycker inte riktigt det räcker att hela BYGDEN minns er dag, det är väl en nationell angelägenhet?

• Kjell Präst

En till präst skrev 2009-04-13 12:27:09 följande:

Borde inte bröllopsdagen utropas till oficiell flaggdag också? Jag tycker inte riktigt det räcker att hela BYGDEN minns er dag, det är väl en nationell angelägenhet?
    *Skriver till Reinfeldt*
  • soon and very soon

Kjell Präst skrev 2009-04-13 12:33:09 följande:

En till präst skrev 2009-04-13 12:27:09 följande:*Skriver till Reinfeldt*
    soft!
  • passionsblomman

Åh! Det har du ju naturligtvis helt rätt i1 Att jag inte tänkt på det...jag måste var lite försvagad av den här viktminskningskuren jag är mitt i nu...jag har ju inte ätit en enda kolhydrat på 25 veckor,men nu är det bara 7 cm kvar, så kan jag dra upp dragkedjan i min klänning.
    Nå, det här måste omedlebart styras upp!
    min m2b är inte riktigt lika engagerad i planerandet som jag än så länge, så det är inte mer än rätt att han får i uppgift att ändra den här lilla detlajen.

Folk har ändå bara en massa ledigt och klämdagar hit och dit, så någon dag kan de gott vika för vårt firade. Ja, varför inte annandag påsk förresten? Det är ju ingen nu levande människa som vet vad den dagen ska vara bra för annars. Så bra! då tar vi över den och så har vi varit med om att skapa en ny symbolik och ge slutet av påsken en riktig höjdpunkt och en sann betydelse!

*rusar iväg och säger åt min blivande make att genast sätt igång att ändra almanackorna*

• Kjell Präst
    passionsblomman skrev 2009-04-13 12:22:51 följande:
    *torkar tårarna och räcker Kjell Präst en nypressad näsduk, med knypplad spets och vårt monogram*
    Tack! Tack! *Gråter ännu ymnigare*
  • passionsblomman

Åh! Tack snälla Kjell för hjälpen att kontakta Reinfeldt! det är så UNDERBART med präster som hänger med sin tid och hugger i där det behövs och verkligen LYSSNAR på och STÖTTAR brudparet!

*gråter så jag måste snyta mig*

• En till präst
    passionsblomman skrev 2009-04-13 12:38:18 följande:
    Åh! Tack snälla Kjell för hjälpen att kontakta Reinfeldt! det är så UNDERBART med präster som hänger med sin tid och hugger i där det behövs och verkligen LYSSNAR på och STÖTTAR brudparet!*gråter så jag måste snyta mig*
    LYHÖRD och inget annat heter det när prästen gör som bruden säger!
  • Kjell Präst

En till präst skrev 2009-04-13 12:39:53 följande:

LYHÖRD och inget annat heter det när prästen gör som bruden säger!
    Och KÄRLEK när mannen gör som hustrun säger
  • En till präst

Kjell Präst skrev 2009-04-13 12:41:12 följande:

En till präst skrev 2009-04-13 12:39:53 följande:
    Och KÄRLEK när mannen gör som hustrun säger
    Och FÖRSTÅ när hustrun ger mannen vad han vill när han vill det.
  • Aleta

Ni är underbara!
    Kan jag få låna ett hörn av näsduken Kjell?
    (Inte för att torka tårar, jag tänker minsann piratkopiera dem för att ha och sälja på nästa annandag påsk.)
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?