• Morr

gå med blivande maken i kyrkan?

Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

• Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Cesium

Kjell Präst skrev 2009-04-08 11:27:05 följande:

Jag kanske ändå borde nämna att en kollega till mig, Snell Präst heter han, en gång hade en sådan vigsel - och då hade de glömt att förankra kyrkan i marken, så den flöt bort. Man har inte hittat brudparet än idag, och inte kyrkan heller.Det senaste man hörde var ett vykort från vaktmästaren, det var poststämplat i Costa Rica och innehöll en enda mening: "Kan ingen få den där kantorn att sluta spela snart".Tragiskt, eller hur?
    Verkligen väldigt tragiskt. Men även denna historia har sin positiva sida: de slapp bekosta bröllopsresan.

Ett tips till Red Scarlet, Imma och alla andra som planerar havstema: Boka den översandade kyrkan i Danmark! Tämligen fast förankrad och en mindre krängning skulle bara förhöja havskänslan.
  • Cesium

Jag har fastnat här på bt och planerar mitt bröllop irl igen... Kom på att jag måste ha en m2b på min dag också, när är det dags att involvera honom? Räcker det att han får veta i samband med mötet med vf? Mao någon månad innan vår kv. Iofs blir det inte så lång tid han har på sig att fria då, men det sätter iaf lite press på honom. Vårt datum för osa kommer redan ha varit, men om han mot förmodan skulle vilja ändra på något i mitt upplägg så kan jag skriva det på min wa. Btw, ts, du får som vanligt säga till om det blir ot.

• Imma

Jag frågade där jag köpte min klänning om de även kunde hjälpa till med en fästman. Det var inga problem! Hör med din brudbutik eller kolla på blocket!

Cesium skrev 2009-04-08 13:50:15 följande:
    Jag har fastnat här på bt och planerar mitt bröllop irl igen... Kom på att jag måste ha en m2b på min dag också, när är det dags att involvera honom? Räcker det att han får veta i samband med mötet med vf? Mao någon månad innan vår kv. Iofs blir det inte så lång tid han har på sig att fria då, men det sätter iaf lite press på honom. Vårt datum för osa kommer redan ha varit, men om han mot förmodan skulle vilja ändra på något i mitt upplägg så kan jag skriva det på min wa. Btw, ts, du får som vanligt säga till om det blir ot.
  • marriage09

Hoppas tillbaka på det där med den översvämmade nedgrävda krängande kyrkan, jag har tänkt att ha stolsöverdrag i kyrkan, det gååååår ju bara inte att ha de vanliga tråkiga kyrkbänkarna. Tänkte förstås sy dem själv, tänkte först i nåt dyrt vitt tyg som inte går att tvätta rent sedan men hur går det ihop med vatten?? Finns det vitt galon kanske??

• Kjell Präst
    marriage09 skrev 2009-04-08 14:40:28 följande:
    Hoppas tillbaka på det där med den översvämmade nedgrävda krängande kyrkan, jag har tänkt att ha stolsöverdrag i kyrkan, det gååååår ju bara inte att ha de vanliga tråkiga kyrkbänkarna. Tänkte förstås sy dem själv, tänkte först i nåt dyrt vitt tyg som inte går att tvätta rent sedan men hur går det ihop med vatten?? Finns det vitt galon kanske??
    Du kan ju alltid köpa presenningar på något byggvaruhus. Det kan ju faktiskt bidra till den marina touchen också!
  • Cesium

Kjell Präst skrev 2009-04-08 14:46:12 följande:

Du kan ju alltid köpa presenningar på något byggvaruhus. Det kan ju faktiskt bidra till den marina touchen också!
    Jag kan tipsa om segelduk också.
  • Kjell Präst
    Aleta skrev 2009-04-08 13:07:48 följande:
    Finns det någon matematisk formel för hur man räknar ut lagom vridning på kyrkan?
    Ja, man får detaljstudera Bibelns Uppenbarelsebok (särskilt 23:e kapitlet verserna 56-76). Där finns detta beskrivet på kodspråk. I prästlöftena får vi lova att inte avslöja koden så därför kan jag bara hänvisa till Bibelstället och uppmana brudar som vill vrida kyrkan att själva studera och fundera.
  • Cesium
    Imma skrev 2009-04-08 14:31:45 följande:
    Jag frågade där jag köpte min klänning om de även kunde hjälpa till med en fästman. Det var inga problem! Hör med din brudbutik eller kolla på blocket!
    Tack snälla du för tipset om brudbutiken, det ska jag genast kolla upp! Vet du om de brukar har blonda tärnor som kan gå i högklackat där också?
  • Cesium

Kjell Präst skrev 2009-04-08 14:51:35 följande:

Ja, man får detaljstudera Bibelns Uppenbarelsebok (särskilt 23:e kapitlet verserna 56-76). Där finns detta beskrivet på kodspråk. I prästlöftena får vi lova att inte avslöja koden så därför kan jag bara hänvisa till Bibelstället och uppmana brudar som vill vrida kyrkan att själva studera och fundera.
    Gäller det för både den gamla och den nya översättningen?

Jag har hört en skräckhistoria om ett brudpar som från något bibelställe, jag minns inte vilket, uttolkade hur man hittar en liberal präst, men som hade missat att man hade flyttat just de koderna i den nya översättningen, så det slutade med att prästen var högkyrklig medan själva kyrkan hade krympt till en lagom stor hamsterbur :-/.
  • Imma

Jag vet faktiskt inte. Min bästa väninna är faktiskt väldigt snygg, så jag behöver inte fixa en tärna på något annat sätt, utan hon kan vara med på mina bröllopsfoton precis som hon är.

Kanske finns någon annan som vet!?

Cesium skrev 2009-04-08 14:52:19 följande:
    Tack snälla du för tipset om brudbutiken, det ska jag genast kolla upp! Vet du om de brukar har blonda tärnor som kan gå i högklackat där också?
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?