• Morr

gå med blivande maken i kyrkan?

Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

• Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Aleta

Ja!
    "Du där, perfekt grön klänning, följ med här."

MulleNuh skrev 2009-04-02 18:34:29 följande:
    Då kan det vara bra att ha en inkastare också som står utanför kyrkan. Det kan ju vara så att det passerar människor som är bättre lämpade för ens vigsel än de gäster som blivit utkastade!
  • Aleta

Jag tycker att det är en jättebra idé, då ger man folk en chans att förbereda sig lite extra. Det är ju inte säkert att de tycker att ens eget bröllop är lika viktigt som man själv gör, så ett färgprov är ju verkligen hjälpsamt.
    Jag tycker att du kan skicka med färgkortet med inbjudningarna och sedan har du helt enkelt någon som inte släpper in de som har misslyckats med matchningen. Det blir enklast för alla tror jag.

MiaMariaR skrev 2009-04-02 17:40:28 följande:
    HejJag är precis i processen med att gallra ut vilka som ska få komma på mitt bröllop. Jag är lite rädd att folk inte riktigt fattar det här med vårt färgtema, kan jag skicka färgprover i någon slags "inför-inbjudningskort" och be om svar angående vad de skulle kunna ha på sig som matchar? Då kommer jag ju veta hur de skulle se ut på mina bröllopsfoton och liksom avgöra ifall jag vill ha med dem eller inte. Bröllopsfotona varar ju faktiskt hela livet!!
  • Kjell Präst
    Aleta skrev 2009-04-02 22:09:45 följande:
    Jag tycker att det är en jättebra idé, då ger man folk en chans att förbereda sig lite extra. Det är ju inte säkert att de tycker att ens eget bröllop är lika viktigt som man själv gör, så ett färgprov är ju verkligen hjälpsamt.Jag tycker att du kan skicka med färgkortet med inbjudningarna och sedan har du helt enkelt någon som inte släpper in de som har misslyckats med matchningen. Det blir enklast för alla tror jag.
    Jag antar att ni alla har tänkt på att kyrkan också måste vara färgmatchad? Det kan vara bra att vara ute i god tid om man vill att kyrkan den aktuella dagen ska vara exempelvis neonrosa, det är ju inte säkert att vaktmästaren har den färgen hemma normalt.
  • Aleta

Kan man inte slå in kyrkan i tyg som han den där Christo (Från Kristinehamn?) gör?

Kjell Präst skrev 2009-04-03 05:08:49 följande:

Jag antar att ni alla har tänkt på att kyrkan också måste vara färgmatchad? Det kan vara bra att vara ute i god tid om man vill att kyrkan den aktuella dagen ska vara exempelvis neonrosa, det är ju inte säkert att vaktmästaren har den färgen hemma normalt.
  • Kjell Präst
    Aleta skrev 2009-04-03 08:14:18 följande:
    Kan man inte slå in kyrkan i tyg som han den där Christo (Från Kristinehamn?) gör?Kjell Präst skrev 2009-04-03 05:08:49 följande:
    Facket förbjuder vaktmästarna att göra det på grund av de textilfibrer som de då kan riskera att inandas - vill man däremot själv packa in kyrkan så är det förstås fritt fram
  • MiaMariaR

Jo jag tänkte att här kanske är rätt forum för att få hjälp med en tärna som krånglar:
    Hur jag ska övertala en tärna som tyckte det är "överkonsumtion" för henne att köpa en klänning som hon bara kommer ha på sig en dag (för att passa in i mitt färgtema), en klänning som hon egentligen inte tycker om, men den är ju vad jag tänkt ut liksom.
    Hur kan jag bäst förklara för henne att det är jag som bestämmer men att hon får betala själv?
    Eller måste jag sparka henne som tärna? Eller kan men "photoshopa" om färgen på hennes klänning sedan på bilderna, och ingår isåfall det i den vanliga fotograf-kostnaden?

Ursäkta TS det här kanske blev lite OT.

• En till präst

Säg till henne att det är en sån ära för henne att få vara tärna att hon egentligen borde betala Din klänning också!

Måste citera "Scrubs", när Carla vill få brorsan och blivande maken sluta bråka:

(Carla) Ja men fokusera på vad bröllopet egentligen handlar om!
    (Brorsan och Turk) Ja ja - kärlek!
    (Carla) Nää - MIG!

• Cesium

En till präst skrev 2009-04-04 18:27:52 följande:

Säg till henne att det är en sån ära för henne att få vara tärna att hon egentligen borde betala Din klänning också!
    Nej nej nej. Nu har du missförstått. Det är ingen ära att få vara tärna. Vi har allmän tärnplikt här i landet, sörru.
  • Fly by night

OT:
    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni? Jag skriver i inbjudan längst ner att ?Tyvärr finns inte utrymme för barn?. Kommer någon att förstå om jag skriver det i klartext eller behöver jag koda det i ett rim för att det inte ska krylla av barn på MITT bröllop?

• Kjell Präst

Fly by night skrev 2009-04-05 19:48:15 följande:

OT: Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni? Jag skriver i inbjudan längst ner att ?Tyvärr finns inte utrymme för barn?. Kommer någon att förstå om jag skriver det i klartext eller behöver jag koda det i ett rim för att det inte ska krylla av barn på MITT bröllop?
    Nej, jag tror att de kommer att tro att ni har ett väldigt litet hus/festlokal
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?