• Morr

gå med blivande maken i kyrkan?

Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

• Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Kjell Präst

En till präst skrev 2009-04-02 00:07:22 följande:

Gapskrattar för mig själv i natten...Att lämna papegojan hemma när man gifter sig vore ju som att säga att den inte tillhör familjen, och det gör den ju. Papegojor är ju också människor. Precis som hundar, katter, spindlar... ja - alla djur faktiskt. Utom älgar. För de är präster.
    Puh *torkar svetten ur pannan* Jag trodde nästan att du tänkte säga att präster är människor!
  • En till präst

Kjell Präst skrev 2009-04-02 03:58:37 följande:

En till präst skrev 2009-04-02 00:07:22 följande:
    Puh *torkar svetten ur pannan* Jag trodde nästan att du tänkte säga att präster är människor!
    Präster - människor? Har Du fått spader? Det vet väl alla att präster är rymdvarelser från planeten Sanctus?
  • Kjell Präst
    Cesium skrev 2009-04-01 21:09:21 följande:
    Jag trodde på den myten *rodnar*. Jag inser ju nu att det var helt befängt.
    Tio varv runt huset! Nu!
  • Aleta

Va! Jag trodde också att det var sant!
    Är ni säkra på detta?

Jag hörde det nämligen av min kusins mosters svägerska som har en väninna vars bror brukar spela på bröllop och en av gästerna på det senaste han spelade på sa att hennes systersons franska nevös farbror hade en ingift moster som kom från en släkt i Dalarna och hon hade en klasskamrat vars dotter hade haft psalmer på sitt bröllop - så det MÅSTE ju bara vara sant!

Cesium skrev 2009-04-01 21:09:21 följande:
    Jag trodde på den myten *rodnar*. Jag inser ju nu att det var helt befängt.
  • Aleta

Kan man limma på påskfjädrar i rätt färg också?
    Jag hade ju tänkt att han skulle komma nerflygande från läktaren och svepa ett par var runt prästens huvud som en slags fjädergloria.
    Kjell Präst skrev 2009-04-01 13:35:13 följande:

Själv brukar jag alltid rekommendera mina brudpar att raka sina papegojor och sedan doppa dem i valfri äggfärg (finns på Coop och Hemköp).
  • Kjell Präst
    Aleta skrev 2009-04-02 09:10:39 följande:
    Va! Jag trodde också att det var sant!Är ni säkra på detta?Jag hörde det nämligen av min kusins mosters svägerska som har en väninna vars bror brukar spela på bröllop och en av gästerna på det senaste han spelade på sa att hennes systersons franska nevös farbror hade en ingift moster som kom från en släkt i Dalarna och hon hade en klasskamrat vars dotter hade haft psalmer på sitt bröllop - så det MÅSTE ju bara vara sant!
    Nejnejnej! Jag hade den vigseln och det var inte psalmer som sjöngs utan reklamjinglar från TV. De är rätt lika om man inte är van.
  • Kjell Präst
    Aleta skrev 2009-04-02 09:12:59 följande:
    Kan man limma på påskfjädrar i rätt färg också?Jag hade ju tänkt att han skulle komma nerflygande från läktaren och svepa ett par var runt prästens huvud som en slags fjädergloria.Kjell Präst skrev 2009-04-01 13:35:13 följande:
    Det går absolut - allt som kretsar kring prästen mottages med glädje!
  • Aleta

Åååh, var det jinglar?
    Ja, det är sant, de är ju lätta att förväxla, jag ska ringa min kusin på en gång så att hon inte fortsätter sprida ryktet!
    Kjell Präst skrev 2009-04-02 09:13:58 följande:

Nejnejnej! Jag hade den vigseln och det var inte psalmer som sjöngs utan reklamjinglar från TV. De är rätt lika om man inte är van.
  • nni

Kjell Präst skrev 2009-04-01 21:18:10 följande:

Dödligt!
    Ja ni e iaf övertygande, fortsätt så !
  • Imma

Vad gör man om prästen inte är tillräckligt snygg för att passa in i kyrkan? Om man ber prästen att bleka tänderna/gå ner i vikt/sola solarium osv - ska vi stå för den kostnaden då, eller ingår det i kyrkoskatten?

Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?