Red Scarlet skrev 2009-04-06 14:25:52 följande:
Jag gillar det här med personliga teman. Eftersom jag älskar att simma hade vi tänkt fylla hela vår kyrka med vatten och simma in till altaret, vad tror ni om det? Tänkte att det hela skulle tonsättas av ledmotivet till lilla sjöjungfrun, spelad med en undervattensbandspelare. Prästen hade jag tänkt mig utklädd till en stor sjöanemon, men han kan ju få ha på sig sin prästdräkt UNDER om det är väldigt viktigt för honom (man får ju göra vad man kan för att blidka dem..). Självklart måste både präst och gäster ta dykcertifikat innan vigseln, men det är väl det minsta man kan begära att de ska kosta på sig när vi bjuder dem på bröllopet...eller?
Allt låter utmärkt och helt inom rimlighetens gräns. En sak bara: Det är inte en svenskkyrklig tradition att prästen klär ut sig till sjöanemon, det kan ses som bakåtsträvande och amerikanskt. Kolla därför med er präst att det är okay med honom/henne. Annars kan han/hon säkert vara ett jätteläskigt sjöodjur eller en clownfisk, det borde gå bättre ihop med prästlöftena och kyrkoordningen. Lycka till!