• Fanasis

    10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?

    Våjjne!! Vart tog tiden vägen. Helt plötsligt inser jag att det är två månader kvar tills bröllop. Nu ska jag på allvar satsa på en viktnedgång. Bröllopet är i slutet på maj och om ca 8 veckor så ska jag prova bröllopsklänningen för sista förändringarna..

    För mig är det mer motion, lite GI, mindre portioner som är melodin (alltså inga mirakelkurer). Skulle vara kul om det finns fler med samma mål på samma korta tid och se om vi kan fixa det.

  • Svar på tråden 10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?
  • Sommar 2010

    "Jag tycker alldeles för mycket om min kropp för att vilja utsätta den för alla dessa godsaker. Visserligen är de goda, men jag vet att jag mår bättre utan så därför avstår jag".

    Han uttryckte sig förvisso på ett mindre angenämt och artigt sätt (mot värdinnan som bakat massa gott), men andemeningen var detta.

  • lillabruden

    tjenis!
    jag provade min klänning i förra veckan och jag hade gått ner tillräckligt och lite till MEN.....nu sitter jag här med en ask toffeefee.....ska försöka att ta liiite i taget o behålla vikten...

    Heja Noka Dieten som funkade för mig

  • rosarosen1

    Alla tjejer - ni är SÅÅÅ duktiga!! Kämpa på brudar!!

  • Fanasis

    haha... kan säga att jag har önskat mig i morgongåva... En Ben & Jerrys "Big Fish" efter hotellfrukosten.. Är sååå sugen på glass!!

    Men jag har gått över till att äta normal mat igen men mindre portioner, så än så länge så har jag hållt mina fyra minus kilo.. Men jag ska se om vi inte kan få till några till innan bröllopet.. Hoppas att det är som alla säger.. att man går ner lite på slutet av bara farten... 3,3 kilo till, då skulle jag vara såååå nöjd... Men det är helt ok där jag är nu också... Allt från och med nu är en bonus.. :o)

  • rosarosen1

    nu har jag gått ner 11,7 kg från mitten på januari ungefär. Jag tycker inte det syns ett skit, förutom över höfter o rumpan. Men många i min omgivning kommenterar det, och det är roligt. Men ännu roligare hade det varit ifall jag känt mig tunnare! jag mår bättre, absolut, piggare, sundare, men käner mig fortfarande FET.

  • Sobeit

     


    othlucas skrev 2009-05-13 11:34:30 följande:
    nu har jag gått ner 11,7 kg från mitten på januari ungefär. Jag tycker inte det syns ett skit, förutom över höfter o rumpan. Men många i min omgivning kommenterar det, och det är roligt. Men ännu roligare hade det varit ifall jag känt mig tunnare! jag mår bättre, absolut, piggare, sundare, men käner mig fortfarande FET.

    Jag känner mig oxå så ibland, emn nu har jag insett att det är många runt omkring som oxå har som mina love-handles och lite häng av extrahuden på magen. Gravidmagen har INTE gjort under för min hud direkt. Och när jag ser detta hos tjejer i 18-20-års-åldern så känner jag mig välbevarad som 33-årig trebarnsmor. hehe

    Kanske inte alltid så snällt, men det visar för mig själv att min egna kroppsuppfattning är lite skev. :-S

  • Venus08

    Skulle nödvändigtvis behöva råd och tips ifrån er.

    Jag har 5kg (gravidkilon) kvar som jag absolut skulle vilja bli av med innan mitt bröllop den 29 augusti.
    Försöker promenera i rask takt ca 3-4 ggr/vecka (8 km). Men vågen står still och det verkar vara envisa 5 kg som tycks vilja stanna kvar, trots att jag även äter sunt.
    Vad skall jag göra för att slippa dessa kilon? Vad är ert hemliga knep? Funderar på Cambridgekuren...men har ingen större lust att svälta...

  • Sobeit

     


    Venus08 skrev 2009-05-13 13:02:51 följande:
    Skulle nödvändigtvis behöva råd och tips ifrån er.Jag har 5kg (gravidkilon) kvar som jag absolut skulle vilja bli av med innan mitt bröllop den 29 augusti. Försöker promenera i rask takt ca 3-4 ggr/vecka (8 km). Men vågen står still och det verkar vara envisa 5 kg som tycks vilja stanna kvar, trots att jag även äter sunt.Vad skall jag göra för att slippa dessa kilon? Vad är ert hemliga knep? Funderar på Cambridgekuren...men har ingen större lust att svälta...

    Mitt bästa tips är att plocka bort så mycket socker du kan. Och börja gå med stavar eller vikter i händerna. Efter att ha motionerat ett tag utan en mer varierande motionsform så stagnerar viktminskningen. Om du då börjar med vikter eller stavar så ändras träningen lte och det kan ge ny start på viktnedgången.

    Sedan ska man inte glömma att dricka vatten. Det gynnar oxå förbränningen.

    Lycka till!

    P.S Sliter själv med de sista 2,5 kg av gravidkilona och det är ksitsvårt att få dem att ge vika. D.S

  • rosarosen1

    Variera din motion lite, kan du springa nån gång istället för att gå så är det bra. Träna på gym? Variera dina promenadstråk oxå. Ät sunt, men tveka inte att en dag i veckan äta extra gott. Variera även det sunda, inte samma saker om och om varje dag. Lycka till!
    och du, ställ dig inte på vågen varje dag...


    Venus08 skrev 2009-05-13 13:02:51 följande:
    Skulle nödvändigtvis behöva råd och tips ifrån er.Jag har 5kg (gravidkilon) kvar som jag absolut skulle vilja bli av med innan mitt bröllop den 29 augusti. Försöker promenera i rask takt ca 3-4 ggr/vecka (8 km). Men vågen står still och det verkar vara envisa 5 kg som tycks vilja stanna kvar, trots att jag även äter sunt.Vad skall jag göra för att slippa dessa kilon? Vad är ert hemliga knep? Funderar på Cambridgekuren...men har ingen större lust att svälta...
  • lillabruden

    Venus08 och alla andra med samma problem.... att motionera eller göra mindre övningar på morgonen INNAN frukost ska vara bra för matsmältning och ämnesomsättningen!
    Har också hört att om man tar en handfull nötter (eller nåt litet) 30min innan maten så kommer magen igång snabbare och du äter det kroppen behöver och dessutom smälts i en bättre takt.
    Mycket vatten (men det vet ni säkert redan...) och försök hålla en positiv inställning

Svar på tråden 10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?