• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MissMijah
    Fenixx skrev 2009-05-18 17:25:37 följande:
    idag hade nya numret av "allt om bröllop" kommit ut, och som den tidningsslukare jag är, så kom den med hem. mycket med klänningar, smycken och sommarvigseln enligt framsidan.
    då vet jag vad som ska inhandlas imorgon

    idag pratade jag med vår präst. som verkligen ser fram emot vår vigsel och pratade om att hon ska bjuda på fika när vi ses. Hihi! Den 2/7 ska vi träffa henne. då är det ju bara en månad kvar. Jisses, jag är nervig nu. Tycker att tiden går så fort!
  • mysifer

    hej tjejer!
    datorn hemma har bestämt sig för att lägga av nu när jag behöver tillgång till den som mest inför bröllopet..alltid är det nåt.

    i helgen var vi och tittade på vigselplats. har två alternativ beroende på om det går att låsa upp en grind eller ej men där var såå fint! var på hotellet också där vi ska bo men de hade inga lediga rum så vi fick nöja oss med att kika i entrén. men det såg jättefint ut och kändes lyxigt

    igår fick jag samtal från kommunen att vi har en vigselförättare och så fort vi fått tillbaka vår hindersprövning och skickat den till dem så får vi hem en bekräftelse och kan börja planera själva ceremonin!
    lade även inbjudningskorten på lådan igår..shit så pirrigt det var. vågade knappt klistra igen kuverten men nu är det gjort!

    idag ska jag beställa ring och så ska vi beställa sambons kläder. imorgon ska jag maila iväg beställning på min klänning och sen är vi i princip klara

  • pandis81

    Hej tjejer.

    Igår fick jag då äntligen tag på våran blivande präst, vi ska ha en annan präst än dom som finns i den kyrkan vi ska gifta oss i, våran präst har gått i pension men hon jobbar ändå vid behov och efter önskemål. Och det gör mig jätteglad då det är min konfirmationspräst men hon döpte också våran dotter.
    Sen är hon en god vän till familjen sedan många herrans år sen.
    Så därför betyder det mycket för mig att få henne.

    SÅ jag vart väldigt glad. Att hon tackade ja. Och hon vart själv väldigt glad sa hon. Att jag frågade henne. Det värmer att höra.

    Sen har jag pratat med min konfirmationsledare, han var även med på dotterns dop där han sjöng och spelade väldigt vackert. Han kommer även sjunga och spela på bröllopet så det känns verkligen helt otroligt. =)
    Allt i kyrkan faller på plats så nu kan jag släppa det. Och bara koncentrera mig på festen och hans ring. Det är det ända stora som saknas.
    Jag är så glad.

  • maj2010

    Vad härligt att saker faller på plats, Pandis!

    Själv ska jag boka fotograf idag. Har mailat med honom och han är ledig på vårt datum, så det är väl bäst att boka innan någon annan gör det. Måste bara kolla med min sambo först Jag tenderar att glömma att vi är två som ska gifta oss, haha...

  • pandis81

    hahaha
    ja du det är inte svårt att glömma bort, men jag börjar tendera på att fråga honom också om vissa saker, men kanske får bli lite bättre på det i alla fall.

    Jag har pratat med min ingifta kusin som är vääääldigt duktig på att ta kort, och har gått fotokurser och liknande, om hon kunde tänkas att fotografera oss och hon vart jätteglad. Hon skulle börja kolla tips och ideér redan.
    Hon har också varit gift men nu skild, och när dom gifte sig så var deras fotograf jättetråkig så det ville hon inte att det skulle bli för oss.

    Och det blir man ju glad att höra.


    maj2010 skrev 2009-05-19 09:46:12 följande:
    Vad härligt att saker faller på plats, Pandis!Själv ska jag boka fotograf idag. Har mailat med honom och han är ledig på vårt datum, så det är väl bäst att boka innan någon annan gör det. Måste bara kolla med min sambo först Jag tenderar att glömma att vi är två som ska gifta oss, haha...
  • Fenixx

    mysifer>> måste vara en såå pirrig känsla att klistra igen kuverten med inbjudningskorten och sen lägga på brevlådan.

  • molnis

    Ska försöka maila några st fotografer i helgen. Vem är det ni hittat? =) Tänkte om du hade några tips på någon i gbg-området!


    maj2010 skrev 2009-05-19 09:46:12 följande:
    Vad härligt att saker faller på plats, Pandis!Själv ska jag boka fotograf idag. Har mailat med honom och han är ledig på vårt datum, så det är väl bäst att boka innan någon annan gör det. Måste bara kolla med min sambo först Jag tenderar att glömma att vi är två som ska gifta oss, haha...
  • pandis81

    fick idag veta att en kompis till mig som gärna syr barnkläder, kommer att sy våran näbbklänning, blir två lagers klänning. Så det ska bli så mysigt, så nu är allas kläder klara gud vilken lättnad. =)

  • maj2010
    molnis skrev 2009-05-19 14:23:40 följande:
    Ska försöka maila några st fotografer i helgen. Vem är det ni hittat? =) Tänkte om du hade några tips på någon i gbg-området!
    Vi ska ha Peter Olsson (photprint.se). Fick tips av en bekant som har bokat honom för sitt bröllop i höst. Hon har tagit porträtt hos honom tidigare och sa att han är fantastiskt lyhörd och kreativ. Ska bli spännande att få se bilderna från deras bröllop sen.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6