• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

    väldigt vad det fladdrar klänningar nu till höger och vänster här inne.

  • makupala

    va roligt!!! kul när man kan shoppa lite billigare än vad man tänkt sig..


    Bettertogether skrev 2009-04-16 17:52:45 följande:
    Nu har jag köpt klänningen!! :D Inte trodde jag då att det första jag skulle skaffa till vårt bröllop var klänningen ;) Men kör man lite på den ekonomiska varianten får man väl räkna med snabba fynd :) Ska hämta hem den redan imorgon.
  • giz83

    men oj oj oj....asså jag har bara varit borta över helgen och har varit tvungen att läsa 5 sidor för att komma ikapp...hihi

    ni har inte direkt legat på latsidan....hihi

    grattis alla ni som har hittat era klänningar och fått hem dem osv...=) jätte skoj.
    själv har jag också hittat min som jag vill ha och även fått reda på att den ska bli uppsydd efter min mått och den kommer inte vara allt för dyr.

    men vågar inte beställa den än, för jag ska...och då menar jag SKA gå ner i vikt först!!! och då inte bara för att se bra ut på foton osv...utan för att jag vill och hittat en sak som motiverar mig...sååå najs att äntligen hittat det...=)

    så jag ska sakta men säkert gå ner i vikt och ev till vintern/nyår/januari så beställer jag den...
    så det är en tid kvar.

  • Sussii

    oj här skrivs det massa.

    Skriver av mig lite nu:

    Hållt mig på avstånd här ifrån då humöret och själen i mig inte har mått (mår) så bra just nu, pga privata saker. Idag brast det då barnen hade laggt sig och somnat. tårar bara spruta och min sweet trösta fint. jag känner mig lung och mer stark. Tänk att några tårar och lite prat kan lätta kroppens tyngd. Men iaf EFTER det ringde jag mormor för att bara prata lite och då berätta hon lite tidigare än tänkt (Hon vet då inte om mitt "kolapps" om tårar och deppet) HON ska nämnligen köpa min underbara DRÖM KLÄNNING till bröllopet. åh så gladare jag blev, nu är det deppiga som var borta nästan helt och jag har ny styrka. inte bara för klänningen men jag känner mig så lycklig. trodde inte detta skulle hända mig alls. Jag vill bara åka ner och krama min käre mormor. Så ska träffa henne när jag är ledig för att få hjälp med måtten och beställa min klänning snart. jag hade själv inte tänkt och beställa den förens lite senare i sommar men nu när hon vill betala och jag vill då inte ändra mig mer (Vilket jag inte tror skulle hända då jag INTe lyckas hitta en annan dröm) så hon tyckte att vi kör på snart.

    ÅH snart kanske allt är mer verkligt.

    Tack för mitt "lätta hjärtat"

    Hoppas allt går bra för er i era planeringar. :D

    P.s NÅGON?? som vet vart man kan hitta "stora" stenar ute? :P jag har funderat på har som dekoration på bord. låter nog inte fint men såg en bild i en tidning åh så fint det var med det och lite blommor mellan och ljus sen glaskulor (SMÅ) d.s

  • giz83
    Sussii skrev 2009-04-17 00:44:50 följande:
    Men iaf EFTER det ringde jag mormor för att bara prata lite och då berätta hon lite tidigare än tänkt (Hon vet då inte om mitt "kolapps" om tårar och deppet) HON ska nämnligen köpa min underbara DRÖM KLÄNNING till bröllopet. P.s NÅGON?? som vet vart man kan hitta "stora" stenar ute? :P jag har funderat på har som dekoration på bord. låter nog inte fint men såg en bild i en tidning åh så fint det var med det och lite blommor mellan och ljus sen glaskulor (SMÅ) d.s
    Hej tjejen...
    guuud va härligt att din mormor är så underbar!!! va kul och verkligen underbart rätt tillfälle för en sån sak...=)

    och vad gäller stenarna...kolla i skogen...eller om ni har ett pågående stenbrott nånstans...eller bara ett industriområde...där kan det finnas en hel del balla former på stenar...=)
    annars kan man ju alltid gå runt i sitt hemområde o leta lite...=)
    eller om du har en strand nånstans...där kan det finnas
  • Sundance

    Ja, nu verkar det vara väldigt många som fixar sina klänningar. Va' kul! Jag börjar känna lite press här. Jag har faktiskt funderat på att satsa på att köpa min i september, oktober. Läste någonstans att många kör rea då. Var köper ni era klänningar, allihop? Jag bor i Lund och tänkte kolla i Malmö och Stockholm. Funderar på att åka till Köpenhamn också, men jag är inte speciellt hemma där och med mitt lokalsinne kommer jag nog inte hitta en enda butik. Vem har ni haft som smakråd under ert klänningsletande?

    Själv är det fortfarande lokal, plats som snurrar i mitt huvud. Jag måste boka snart. Dels för att flera av de jag pratat med på de olika slotten och herrgårdarna säger att jag måste boka ca 1 år innan och dels för att sambon sagt att han kommer nog vilja komma igång och planera mer när vi har ett ställe vi kan utgå ifrån. Puffar fortfarande runt här på BT efter tips på bra ställen i skåne, så tips tages tacksamt emot, även om jag redan har en lång lista nu. Men man kan ju ha missat nåt :)

  • Fenixx

    ja vi ska nog försöka komma iväg i höst och kolla med mått osv för våra kläder.

    ja angående lokal så är det nog bra att försöka hitta nåt nu, speciellt om det är ett populärt ställe. kan man ju preliminärboka och bara ändra om man hittar något annat.(om det nu inte är någon handpenning då)

  • Megi

    Har inte orkat läsa hela tråden hihii, men ja ser att många har kommit igång med planeringen =) Så kul!

  • Sundance

    Jag fick just svar från min drömfotograf. Brigitte Grenfeldt. Ni har säkert hört talas om henne. Hade så gärna haft henne på vårt bröllop men hon ska ha 25.000 för 5 timmar (vilket var minimum för vad jag kunde boka när hon reser till skåne) + resekostnader och uppehälle. Det går inte ihop med vår budget. Jättetråkigt! Jag älskar hennes in-the-moment-foton! Någon som har tips på en riktigt bra fotograf i skåne?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6