• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Marie6891
    sarahkka76 skrev 2009-04-08 19:27:53 följande:
    Marie: förstår hur du menar. Vi har bara bjudit familj och ett par nära vänner var och det blev 50 bjudna. Som tur det är så tar inte gården där vi ska vara mer så det får inte tillkomma fler.80 st var inte dåligt! Vi har valt buffe, det är billigare och eftersom det är de närmaste oss behöver det inte vara så formellt.Ska ni laga bara ni två eller ska ni få hjälp av andra? Buffe på cartering är inte så dyrt, det kan ligga på 120kr/pers och då slipper ni allt görandet.Vad är det för lokal ni ska vara på, en bygdegård, festlokal?
    Alttså catering låter bra egentligen, min mamma och moster erbjöd sig att göra maten men catering låter bra för då behöver inte dom stå att slava vid spisen en vecka innan. Vi ska nog ha en festlokal som är stor så att alla får plats. Den ligger nära tåg och bussar, ligger precis i centrum. Får kolla upp cateringställen i närheten! Tack för förslaget
  • makupala

    sitter här o filosoferar lite.. känner liksom att jag kommit av mig lite i planerandet.. vet inte riktigt varför.. det har mest bara blivit så.. tror jag skulle behöva lite inspiraion och kanske att sambo engagerade sig mera..

    frågade honom om det häromdagen och han sa att det fortfarande är så lång tid kvar tills det är dag. men att han gärna vill börja hänga med mer i planeringen när det bara är 1 år kvar..

    jobbigt också när vi bestämt att inte säga något till släkt och vänner en på ett tag.. ibland vore det bara så skönt att ha nån i ens närhet att rådfråga om saker..

    skönt att få babbla av sig lite..
    tack för att ni orkar lyssna! Kram på er!

  • makupala

    oj ursäkta alla stavfel.. hihi.. märks direkt att man är trött.. läggdags kanske..

  • giz83
    makupala skrev 2009-04-08 22:45:52 följande:
    sitter här o filosoferar lite.. känner liksom att jag kommit av mig lite i planerandet.. vet inte riktigt varför.. det har mest bara blivit så.. tror jag skulle behöva lite inspiraion och kanske att sambo engagerade sig mera..frågade honom om det häromdagen och han sa att det fortfarande är så lång tid kvar tills det är dag. men att han gärna vill börja hänga med mer i planeringen när det bara är 1 år kvar..jobbigt också när vi bestämt att inte säga något till släkt och vänner en på ett tag.. ibland vore det bara så skönt att ha nån i ens närhet att rådfråga om saker.. skönt att få babbla av sig lite.. tack för att ni orkar lyssna! Kram på er!
    hej du...jag vet hur det känns med att inte ha en sambo som är lika inspirerad som jag själv...
    han har också sagt nått i stil med som din sambo...när det börjar närma sig lite mer så ska han vara mer delaktig. och jag tror honom, men jag vill ju ha hans åsikter nu...
    vi har smyg berättat för vissa vänner (som mina tärnor) och för min mamma o morbröder o moster, men det är för att jag har frågat om hjälp och så från dem...

    men nu vill jag vertkligen sätta igång...jag vill handla sakerna nu!!!! inte bara sitta o kolla runt...

    men det kommer väl antar jag...*ryker på axlarna och försöker verka oberörd fast jag egentligen inte är det*
  • Fenixx

    ja min sambo är inte heller så jätte insatt i planerna som jag själv.
    jag ger han lite förslag så säger han vad han tycker osv. men då vi bägge är för samma tema då det är ett stort intresse så är det inte så svårt ändå att köra på...
    men han blev väldigt förtjust i festlokalen och fick även välja färgtemat då det var hans "enda" önskan på allt runt om själva vigseln.

  • Fenixx

    Vill önska er alla GLAD PÅSK med!! hoppas ni får en mysig helg med nära och kära!!

    vid nästa påsk är vissa av oss gifta och vi andra planerar för fullt.

  • rosesarered

    Fenixx,


    jättefint hårsmycke! får jag fråga vem som tillverkat det? jag gissar nämligen på en viss Kirsto som huserat här på Bt förut. Har också funderat på att beställa hennes design, väldigt mycket snyggt.


     


    GLAD PÅSK!! själv blir man tyvärr tvungen att plugga..


    *mutter*

  • rosesarered

    Förresten måste berätta en rolig sak. Förra helgen hade vi besök av min farfar och faster. 


    Det är rätt länge sedan jag träffat min faster så jag hade glömt att hon läser mycket damtidningar/veckotidskrifter.


    Så jag var inte direkt förberedd på att hon skulle börja rota i mina tidningar efter lite kvällsläsning innan sängdags..


    gaah, såklart hittade hon typ en hel hög med bröllopstidningar.


    hmmm, jag valde att inte kommentera alls.


    Det lustiga är att hon själv gifte sig borgerligt på två minuter på tyska i Tyskland höggravid, togs inga bilder inget sådant..ingen vigselring osv.


    och ja alla gör ju som dom vill! men hon tycker nog att jag är världens bridezilla nu haha

  • sarahkka76
    Marie6891 skrev 2009-04-08 21:37:29 följande:
    Alttså catering låter bra egentligen, min mamma och moster erbjöd sig att göra maten men catering låter bra för då behöver inte dom stå att slava vid spisen en vecka innan. Vi ska nog ha en festlokal som är stor så att alla får plats. Den ligger nära tåg och bussar, ligger precis i centrum. Får kolla upp cateringställen i närheten! Tack för förslaget
    Vad smidigt att det ligger så centralt och att det är bra med kommunikationer dit. Ja, som sagt vi tänkte fixa maten själva, eller rent ut sagt få andra att göra det. Men vi tänkte att på den dagen vill man att alla ska njuta, sätta sig till bords och kunna äta i lugn och ro och kunna vara med och lyssna på tal och sånt. Om flera ska hålla på springa, plocka fram, servera m.m. så kan inte dem njuta av bröllopet på samma sätt. Och förresten, vem vil städa efteråt?
    Eftersom vi hittade ett ställe som hade billig kuvertpris och det skiljde bara ett par tusen så tyckte vi att det var värt att lägga ut dem så att att kan vara med som gäster.
    Kolla på google på buffe, det finns en hel del att välja mellan.
  • sarahkka76

    makupala: han kan inte gå med på att du berättar för ngn som är nära och viktig för dig, så du kan få utlopp för dina bröllopsnerver

    fenixx: det är så vi har det också. vi bestämmer tillsammans men det är jag som letar efter grejerna, väljer alternativ och sen bestämmer vi tillsammans.
    Härom dagen ringde han uåå en vän till honom och berättade, han ville även fråga om han vill fotografera oss. Samma dag ringde han sin mamma som visste att vi gick i bröllopstankar, men inte att vi hade bokat lokal och så. Så jag är stolt över att han ringde på eget initiativ och att man inte behövde tjata. Det visar att han bryr sig och är engagerad på sitt sätt iaf.

    rosesarered: haha ja, det tycker hon säkert

    GLAD PÅSK ALLIHOPA!!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6