• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

    Nu har jag blivit klar med statistiken (för ikväll i alla fall) och ska vila huvudet på kudden i några timmar.

    Frejis- låter som en mysig födelsedag! Krya på dig!

    Godnatt på er alla!

  • Liten med Mindre

    Åhå - har faktiskt sovit gott i natt. Den utslagnes sömn som vanligt. Dränkte mina funderingar i ett lugnt yogapass, och ett mer aktivt pass hemma. Båda aktiviteterna bra, men det senare gjorde det lättare för hjärnan att koppla av...

    Ore o Frejis - jag kan faktiskt tyvärr avtala bort någons rätt att få sin uppsägning prövad, ifall jag och de andra fackliga representanterna skriver under en avtalsturlista. Det är givetvis vad företaget vill att vi ska göra, och givetvis vad jag funderat mest över. Men nu har jag nog kommit till en insikt som jag ska dela med övriga fackrepresentanter, så får vi se om vi tycker samma sak angående påskrift eller ej.

    Förresten - i helgen är det dags för mig att få min julklapp som jag avslöjade i förväg. Ska få åka till Norrköping och gå på konsert med Lappis syssling. Eller - det är alltså han som håller konserten. "Champions of Rock". Hoppas bara barnvakterna blir friska!

  • BrudSommar2006

    Frejis, varför får man inte ringa sjukhuset onsdagar om man har ÄL tisdag? Hade du kollat ÄL tidigare under dagen igår hade du ju kunnat ringa redan igår? Man får alltså inte ringa sjukhuset onsdag, torsdag, lördag eller söndag, det vill ju verkligen till att man råkar pricka en dag när de eventuellt jobbar, vad är det där för system?!

    Jag är hemma sjuk idag, min förkylning blir bara värre och värre och nu ska jag gå och lägga mig igen.

  • Lapinette

    Liten - så det blev Champions of Rock, vad skoj! Min mamma + brorsöner ska också dit. Har bara ingen koll på vilken dag men det är säkert nu till helgen.

    BS - gud vad trist gällande ÄL men som sagt det blir säkert ordning på henne. Motivera dig som sjutton med promenader och nyttig mat. Sen kan jag ju alltid tipsa om akupunktur. Den kan ibland göra ordning på cykeln.

    Frejis - skoj att du tittade in. Så det är ÄL-tider. Ser faktiskt själv fram emot lite tandborstsex. Känns som det var eeeeevigheter sedan vi hade det (typ i början av november).

    Många som är förkylda här på tråden. Själv har jag också kännt mig lite hängig och avbokat träningspass mån-tisdag men idag tänker jag inte ge vika utan gå på mitt favvopass.

  • fru AM

    Telis & Cicci: Jag kan också äta lunch imorgon! Vilken tid passar - Telis med idiotchefen? Kunde Lappis också eller hur var det?

    Tror förövrigt att det är en viss typ som blir chefer, med en hel del passande egenskaper - tyvärr även för att bli idioter (därmed inte sagt att precis ALLA chefer blir idioter). Har vi någon chef här i tråden så är det t ex en som inte gått på idiotspåret ...

    VATTKOPPOR EFTERLYSES!??? Jag vill att Livia ska ha haft vattkoppor innan bebisen kommer! Om någon känner någon som har nykläckta koppor så kan ni väl höra er för om vi kan få komma och gnugga Livia mot henne/honom? Det var en lömsk unge på dagis som passade på att ha vattkoppor under jul- & nyår och alltså undvek att starta en epidemi. Det tycker jag var synd & ogint.

  • Lapinette

    AM - du har precis missat vattkoppsepedemin som gick på Kungsholmen i höstas. Min kollega var hemma med sin 2-åriga dotter som inte var ett dugg sjuk men som hade prickar.

    Jag har eventuellt lite svårt att komma iväg imorgon. Har fortfarande inte fått veta vilken massagetid jag har blivit tilldelad. Luncha ni så får jag hänga på en annan gång. Annars efterlyser jag en Stockholmsbrunch! Jag kan de närmaste 4 helgerna.

  • fru AM

    Lappis: Både vattkoppsepidemi och lunchförhinder: ÄSCH DÅ!

    Brunch vore kul! 15 februari?

  • start september

    Är också genomförkyld. Vaknade och hade svårt att hosta upp eländet, så maken undrade om jag hade Bisolvon hemma. Visst hade jag det - det var väl snart ett par år sedan vi ägnade oss åt sådant här i tråden? Tack vare det fanns det en ask.

    Det här är min andra rejäla förkylning på en månad. Det vete katten om amning skyddar (lillan var sämre än vad jag var förra gången och verkar påverkad nu också). Kompisen med enbart ersättningsmatad son har inte haft några infektioner alls. Man förstår inte allt helt enkelt.

    Ingen koll på vattkoppor just nu - men kanske kan du efterlysa på FL A.M? (halvt sagt på skämt halvt på allvar för jag förstår dig).

  • fru AM

    Start: har funderat på en FL-efterlysning men vet inte om jag vill träffa de tokfiorna ... Men när jag väl blivit desperat i mars eller så ...

  • muggles

    Tinga: ja vad kul det vore med en fika i Lund! Ska ha det i åtanke...

    Cicci: hur gick det med maggen?

    Sept: Jodopax (el det heter ngt annat nu för tiden) på Apoteket är suveränt mot bakterieinfektioner i halsen. Men hjälper inte mot virus. Men känner man början till halsont så gurglar man ett par ggr (blanda enl flaskan) och då brukar hela förkylningen försvinna för mig, dvs den utvecklas aldrig. Är man redan förkyld så är jag inte säker på att det hjälper helt men blir säkert bättre.

    BS: vilket tråkigt besked, förstår att du blev lite upp och ner igår. Men vad skönt att du inte hade framfall iaf! Hoppas nu att ÄL kommer igång igen! Jag vet inte om en enda gång som jag inte haft ÄL så svårt att veta hur mensen beter sig då.

    Frejis: aha, ÄLar du också nu?! Inte bara att vi fyller på samma dag - vi ÄLar samtidigt också! Tråden smittar, det är bara så... Inte för att jag har testat men aladåberna talar sitt tydligen språk...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!