• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

    Har inte hunnit läsa ikapp och har inte mycket tid just nu, men jag ville bara titta in och säga grattis till Frejis o Mugglan!

    Stort grattis till er båda! Hoppas ni haft en mysig dag, fått äta gott och fått en massa fina presenter!

    Kram!

  • Telemarkgrrl

    Grattis på födelsedagen, birthday girls!

    AM & Cicci, jag äter gärna lunch på torsdag men det måste tyvärr bli en snabblunch. Jag har min chef på besök (han jobbar inte i Sverige i vanliga fall) och han gillar inte långa luncher.

  • Telemarkgrrl

    Hur ligger det till egentligen - blir man chef för att man är idiot eller blir man idiot när man blivit chef?

  • start september

    BS,

    det var ju inget roligt första besked alls. Men det finns ju en mängd saker att prova och att gå ner har du ju tänkt ändå. Jag vet att det är svårt, har alltid fått jobba med vikten själv, men GI är det som varit bäst för mig. Hoppas att kan passa dig också. Vattengympa är väl det mest skonsamma för kroppen om simning känns fel? Kanske kan provas? Det brukar passa mammor också.

    Kram!

  • Frejis

    Tack ännu en gång för alla grattis Kom nyss hem efter en trevlig middag på en thailändsk restaurang som var ny för oss båda. Rätt bra faktiskt om en middag kan vara bra utan vin får nog stanna hemma imorgon om förkylningen inte ger sig och då blir det nog mycket av mig här i tråden.

    Vickan, vad spännande, det skulle bli skoj med plus. Håller tummarna!

    Mycket riktigt blev det utslag på ÄL test ikväll. Man skulle inte ringa sjukhuset onsdag eller torsdag så det har väl löst sig på det sättet. Har nog tänkt vänta med det ändå.

    Telis - tror nog att det är kört i vilket fall som helst

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!