• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Blivande fru L

    Åååååååh, vad skönt att det är fredag! Ser fram emot att sätta på TV:n, placera kroppen i soffan och fötterna på soffbordet och låta dem stanna där resten kvällen.

    Träning ja, det var inte igår. Och inte i förrgår heller... Jag var jätteflitig på gymet i somras och höstas men efter bröllopet hade jag inte längre tillräckligt med motivation. Ska ta mig i kragen snart, men inte förrän i februari när nybörjararna har börjar droppa av igen och det finns mer plats i lokalerna.

    Lappis - Jag håller med läkaren om att borde ha ont om det var ett X. Bra att du får ta blodprover och hålla koll på det sättet!

    Muggles - Jag gillar också Hellsongs version av Run to the hills! Hörde den på radion för några år sedan och trodde inte att jag hörde rätt när jag kände igen låten. Tror att de har gjort fler covers på gamla hårdrockslåtar, faktiskt.

    Mrs B - jobbigt att inte få sova! Har inte råd att komma med med känner stor sympati. Det kommer inte alltid att vara så här jobbigt, om det nu är någon tröst...

    Ore - kul med fläkttips, vi är snart där vi också. Än så länge sparar jag bara intressanta länkar.

    EA - håller tummarna för att kollegans fertilitetsvatten ska göra susen! Kanske du kan använda det som vigvatten och stänka lite på maken och på väggarna i sovrummet?

    Nenne - hoppas att få se lite mera av dig snart, du skriver så roligt! Ditt jobb låter än så länge inte så värst inspirerande - det kan alltså bara bli bättre! Hoppas att tristessen snart övergår i lagom mycket arbete så att du hinner skriva på BT också.

  • fru AM

    Telis: Har du testat systembolagets avancerade sökning på viner?

    Om man vill ha ett maffigt gott smörigt vitt vin som passar att dricka bara så där eller faktiskt till sushi så rekommenderar jag Catena (Argentina) www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

    NÄ USCH, VAD JAG BLEV SUGEN PÅ VIN NU!!! Bara 3,5 månader kvar ...

  • Telemarkgrrl

    AM, den är lite för avancerad för mig , jag har aldrig fattat hur den funkar när man redan vet vad man ska äta.

    Äsch, jag går väl dit och river åt mig en flaska Stoneleigh eller två som vanligt. Det är gott.

  • Telemarkgrrl

    Lappis, tack! Jag har skrivit upp det och ska kolla om jag hittar det. Sauvignon Blanc är gott!

  • Izzie

    Go fredag i tråden!

    Sitter och kurar lite framför datorn, men jag borde verkligen ta tag i städningen. Det ser ut som skrutt överallt.

    Lillasyrran har varit här idag och vi har lagt upp byxor (både jag o syrran är under 1,60m )och tonat hår (syrrans). Vi har hunnit med en promenad oxå i den riktiga iskylan som är nu. Vättern är en härlig sjö, men den skapar väderförhållanden som är rent ut sagt för jävliga. Kallt, rått och vind som går genom märg och ben...

    Har oxå suttit och kollat medan syrran smaskat i sig min favorit-sallad (supergod kycklingsallad med massa olika grönsaker och mangodressing från caféet på orten där jag bor). Usch, idag är det vråltungt att inte käka mat. Bläddrade i buffé och såg alla härliga asiatiska rätter, mums. Längtar så tills den här satans kuren är över.

    Vin vart jag med sugen på!

    Lappis - fy vad trist att den där jäkla blödningen aldrig ger med sig. Segt är bara förnamnet. Hoppas att blodprovet ger ett positivt besked!

    Mrs B - Förstår att det är tungt med att få så dåligt med sömn. Det är verkligen A och O med sömn. Kan inte maken ta hela natten inatt eftersom det är lördag imorgon?
    Skoj att maken kommer till mina trakter! Du ska inte följa med?

    AM - Blev det bra?

    Telis - Kan inte du skicka en ny länk till galleriet till mig? Har bytt dator och de gamla mailen är inte kvar...

  • Lapinette

    Just den där har vi druckit en hel del det senaste året. Funkar bl a bra till chevre.

  • start september

    Hemma igen och har läst ikapp. Tack för att jag får hänga kvar anonym!

    Favoritvin just nu, främst till kötträtter men funkar efter maten tycker jag också: Penfolds Thomas Hyland (109 kr)
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

    Resa i mars är svårt om man inte vill långt och inte vill till Kanarieöarna. Kap Verde har jag sneglat på, men kanske finns det inte tillräckligt där att göra där? Jag är snorklingsfantast, så Egypten var väl ett jättebra tips.

  • nennesjuttioåtta

    Muggles!
    ÅÅÅh jag har den skivan med Hellsongs (men det är inte så många låtar på den, kanske 8?) and I löööööv it! Den ligger här och dammar någonstans...

    Blivande Frugan L
    Tack!

    lappis
    men vad i helsefyr...? Ska det inte sluta blöda någongång så att vi kan komma i fas... heeeyyyy, nu hajar jag. Din kropp vill cykla med mig! OK, då kör vi igång nästa vecka! Om du nu inte har någon envis jäkel därinne som vägrar släppa taget och sopar ut allt gammalt från alla andra gånger det inte funkat.

    ***
    Jag har ju pratat med henne flera gånger att jag verkligen vill börja göra något konkret, och idag fick jag äntligen sätta mig in i ett nytt, gigantiskt, projekt. Men jag vet inte riktigt hur involverad jag ska bli där än (hann bara läsa igenom deras varumärkes- och komunikationsplattform). Och såklart så behövs det arkiveras alla gamla tryckta grejer så det hamnade på mitt bord. *suck* Ingen ordning alls, inte ens bokstavsordning på kunderna. Men, men. Any day now får jag uträtta storverk! Nästa vecka ska jag ju iaf till mitt gamla jobb och konsulta, då får jag ju jobba iaf.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!