• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Lappis-ja blodprov borde du kunna ta varsom så du slipper åka ändå till Uppsala igen. Hoppas att blodprovet säger lite mer om kroppens spratt

• Telemarkgrrl

september, nu blev jag nyfiken. Vad är det som skulle vara jobbigt med om någon han känner visste om att ni försökte få till en tvåa? Tycker han att man är en misslyckad människa om man försöker men inte lyckas?

• Telemarkgrrl

Lappis, vilket skit med strecket på stickan. Men bra att du får ta nytt blodprov, det är ju skönt att se om HCG:et sjunker, precis som september sa.

• Lapinette

Ja, jäkla skitstreck! Tänka sig att man skulle tycka och känna så ... efter alla år då man längtat efter att få se ett streck. Nå väl ... så småningom blir väl kroppen normal igen??!

Annars diskuterar jag gärna vin och resor, september!

• Lapinette

Har så tråkig arbetsuppgift just nu så jag har letat ex på FB .

• Ore

Hänger också gärna på resor och vin -diskussioner...

Någon som har tips på ett varmt och härligt, inte snordyrt, ställe som man kan åka till typ i slutet av mars någon vecka... Sol och bad är trevligt, men det får gärna finnas litet mer skoj att göra också...

Så ska jag försöka få med min kompis ut och resa, tänkte jag (maken vill ändå inte följa med om det är varmt...)

• Fru E

Om vi ska diskuter något mer än barn så vill jag gärna ha tips på vad man kan köpa till min pappas "flickvän" (säger man så??) när hon fyller 50 år????? Vi har känt henne sen i somras men vet inte riktigt vad hon gillar direkt än så länge....

• fru AM

EA: En upplevelse är en bra present: lyxmiddag för två, spa-massage, vinprovning, hästridning!

• Fru E

AM-ja det kanske vi skulle kunna göra, vin vet jag att hon gärna dricker, spa har vi i närheten där pappa bor. Får höra lite med brodern vad han tycker med och vad de olika sakerna kostar

• start september

Lapinette,

denlånga blödningen var när jag hade X. Jag plussade typ vecka 4+2 eller så, men började blöda redan efter någon dag. Jag åkte därför in ganska omgående och kollade. Då trodde de MF och två följande HCG visade att det inte ökade och skulle komma ut. Jag blödde i två veckor till, sedan sökte jag på nytt, nya prover under en vecka och sedan blev jag såsmåningom inlagd på SÖS eftersom blödningen inte tog slut, då hade jag blött ca 5 veckor. Inga forsar, men ändå blod. Inget syntes på VUL nånsin, men HCG steg för varje dag.

PÅ SÖS skrapades jag, livmodern var i princip tom. Misstanken om X stärktes av att HCG lyckades stiga under natten. Slutsatsen blev att något växte på annat ställe än i livmodern, alltså X, även om det inte syntes. Därför fick jag sprutan dagen efter. Sedan lämnade jag blodprov efter ett schema och två väger senare var det nere på i princip noll. Blödningen stoppade ganska snabbt efter skrapning/spruta vill jag minnas. Tanten kom 28 dagar efter det sista blodprovet.

Skrapningen var jag rätt arg på, det kändes som att den var meningslös, men ändå krävdes narkos, läskiga tabletter för att mjuka upp tappen och ett ingrepp. Fast kanske var det bra så att inget växte där. Det kan ju varit den som tog bort blödningen.

Men tänk på att det är vanligare med MF än X, så bli inte rädd av det jag skrev. Fast täta blodprov tycker jag är viktigt så att det slipper ta längre tid än nödvändigt om nu något behöver göras.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!