• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Äsch, varför i hela friden skulle man vilja ha 181 "vänner" på FB?!

• Lapinette

Telis - för att visa att du är supersocial och populär!!! Mina vänner är så mossiga så de är inte ens uppkopplade på FB.

Provsvaren lär nog komma till CvL på måndag-tisdag. Inget är sagt men jag antar att de ringer.

Och vad då inte avslöja allt här! Så mycket som man har sagt här är det ju ett under att man vågar träffa er i verkliga livet.

• Mrs  B

181 vänner på FB, oj då.............

Har förresten lagt in lite nya bilder där om någon är intresserad.

I förmiddags sov Malte ca 45 min och nu sover han igen (somnade runt 14.15).

Hur länge sover era barn?????

Kan ju inte jämföra med Max för han sov aldrig.

• Mrs  B

Maken och Max var iväg på stan en runda för lunch, klippning och för att hjälpa en kompis, så nu har jag två otroligt snygga pojkar här hemma.

Själv äter jag två äggmackor.
    Ynkligt om man jämför med vad maken och Max åt, schnitzel, potatis, grönsaker och en chokladboll till efterrätt.

• Fru E

Mrs B-men äggmackor är gott du får kräva att maken lagar en god middag till er ikväll när barnen somnat!

• Telemarkgrrl

Ja, eller också visar man att man tillbringar alldeles för mycket tid framför datorn.

Lappis, nu har jag ju tittat på dina bilder från Serre (jag har väl sagt att dom var underbara?!) så nu kan jag nog avregistrera mig från FB igen. Jag är väl också mossig då men jag förstår inte alls vitsen. Särskilt inte om det är en tävling i vem som har flest vänner.

Nu blir det bulle!

• Fru E

Ha en bra eftermiddag/kväll tjejer!

Nu loggar jag ut och går med mina kollegor till en känd och välbesökt utställning i orten där jag jobbar

• Ore

Nej, tävling om vemsom har flest vänner är mest bara löjlig... För mig är det mer viktigt ATT mina nära vänner kan se mig där... Vi har det som fotogalleri, och uppdateringssida. Så vi håller litet koll på varandra. Våra träffar blev annars ofta "visa det senaste halvårets bilder för varandra"...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!