• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • start september

Telis, snabbt svar på din mycket befogade fråga då jag måste iväg. Nej - han tycker inte alls att han skulle vara en misslyckad människa om det inte blev fler, men han hanterar hellre sådant som är jobbigt i en mycket liten krets. Typ med mig och ibland sina föräldrar eller syskon. Jag är inte riktigt likadan, men har lärt mig leva med det.

Han har längat efter barn i så många år, men alltid haft en väldigt ödmjuk inställning till om vi skulle kunna få några, nästan tagit ut problemen i förskott. Han vågar knappt tro att det är sant att hon finns idag.

• Mrs  B

Hej hej från en sömntuta!!!!

Ännu en natt utan sömn.....
    Var uppe en gång i timmen mellan 22 och 05, men skickade även upp maken för jag orkade inte alla gånger. (visste att han skulle jobba hemma idag så jag passade på )
    Fram tills 05 handlade det nog mycket om magont och drömmar för det räckte med att ge Malte nappen. Men sen efter det var det kört.
    Max låg i vår säng så jag gick upp med Malte och la oss i Max säng, gick bra i en timme men sen var han pigg som en mört, medan vi andra var vrak.

Jag var så trött och kinkig vid åtta att jag skällde ut barnen och kände hur tårarna började komma. Då gick maken upp med barnen och jag låg kvar en liten stund så jag kunde samla mig.
    Usch vilken människa man blir när man inte får sova!!!

Undrar vad som nu är bäst med Malte?????
    - Sova mer på dagen?
    - Sova mindre på dagen?
    - Sova andra tider?
    - Eller??????????????????????

Dagens roliga händelse med Max:
    Efter frukosten lekte han fint, packade väskan, tog på sig morgonrocken och skulle sen gå till jobbet i "källaren". Kul att se och jag anade inget som vanligt.
    Sa bara att han inte fick störa pappa som satt på kontoret och jobbade.
    Efter en lite stund kommer maken upp för att hämta mer kaffe och då får jag en rolig historia att lyssna på.
    När Max kom ner hade han gått in i vårt sk lekrum, hittat pappas skumgodis, gått in till kontoret och sagt.
    "Titta här pappa vad jag har till dig, två stycken skummisar".
    "Tack!" säger pappa.
    Max funderar lite och ser lite lurig ut.
    Maken visste ju att Max inte tyckte om skummisarna så han väntade istället på vad som skulle hända.
    "Kan du sätta på datorn här nere så jag kan spela spel???" säger Max och riktigt fjäskar för maken.

Vilken luring alltså!!!!!!!!!!!!

Max visste att jag skulle säga nej, så han lekte här uppe för att sen gå ner i källaren och fjäska för pappa så han skulle få sin vilja igenom där istället. Och maken var ju helt inne i sitt jobb så han tänkte inte på att jag kanske inte skulle ha sagt ja.
    Men vi fick ett gott skratt iaf och det kunde ju behövas efter en sån där bedrövlig dag.........

• Liten med Mindre

Han vet hur slipstenen ska dras Max-killen.

Angående sova för Malte - låt honom sova de "planerade"/vanliga sovtiderna, och lägg sen in en 5-minutare ifall det blir kris-trött (eller kanske 20 om det är riktigt illa).

Han mår ju också bäst om han sover mer på natten så småningom, och inte för mycket under dagen/em. Men är man dålig så är man...då vill vi ju alla bara sova när det går.

• Fru E

Mrs B-hoppas att det vänder snart för er!
    *Fniss* Max verkar veta hur han ska göra för att få sin vilja fram

• Ore

MrsB: Fortfarande jobbigt får er, vad tråkigt... Kram!
    Lurigt av Max... Kan för övrigt tänka mig hur han såg ut i uttrycket ungefär... Det där "vet att han inte får för mamma men försöker med pappa"-uttrycket...

• muggles

Tjaha, nu är jag klar med en uppgift som har hållit mig sysselsatt sedan innan jul. Känns jätteskönt samtidigt som det är extremlugnt så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu.

MrsB: jag håller med Liten om sovandet.

Sept: det är helt ok om du vill stå utanför galleriet, kul att du ändå vill hänga här! Bra också med dina erfarenheter ang X, även om det inte är så vanligt så är det ju lite läskigt om det inte upptäcks i tid.

Ore: snygg fläkt förresten. Jag kan inget om fläktar men är verkligen extern motor jätteviktigt? Är inte de flesta moderna fläktar ganska tysta?

• Fru E

muggles-du får hänga här lite och tjattra jag är helt omotiverad att jobba mer nu när det snart är helg!!!

• Ore

En annan fläkt jag kan tänka mig, men 10 000 exklusive motor? Och jag vill egentligen ha rund "skorsten" över kåpan...

• Lapinette

Tusen tack för utförlig beskrivning September! Min läkare trodde inte på X då han var ganska så burdus och riktigt tog i när han undersökte mig. Hade det varit X så skulle det ha gjort mycket ondare. Däremot tycker jag det är konstigt om jag hade missfall på dag 4+1 och sen ska fortsätta droppa i all evighet.

Nå väl, blodprov är taget.

Ore - slutet av mars? Jag är riktigt dålig på varma ställen, inte alls för långt bort som är under vinterhalvåret. Egypten, Marocko?

EA - säger som tidigare talare, upplevelser! Ger nästan enbart bort konsertbiljetter, weekend på hotell eller liknande till mina nära och kära. Hör med din pappa vad hon skulle uppskatta.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!