• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

mitt favoritvin (om somrarna) är Schloss Volrats (??), med glaskork! MMmmmmmm.... Maken handlade lite gott idag (han brukar köra på the fridaycocks tips på Mix megapol) men det ska inte drickas förrän imorgon. Han är på hockey ikväll så jag sitter här med en flaska trocadero och lösgodis samt en chipspåse.

• nennesjuttioåtta

mugglan igen
    tack för att du hoppade in för mig , men jag vill ändå tillägga (så att budskapet garanterat når fram):
    Thank god it's FRIIIIIIDAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYY!

Så, nu kan jag ta helg! Kram på er och var rädda om varann i trafiken! :-P

• Telemarkgrrl

Nenne, vad synd att du inte bor närmare, då kunde vi ha haft pyjamasparty och delat chipspåse. Jag sitter också ensam hemma ikväll.

• muggles

Halloj! Hemma igen från AW. Lite smålullig. Har lagt Moa men hon har nog inte somnat riktigt än, trött som bara den efter först inskolning på dagis och sedan AW där hon kutade i trappor (nähä?!) bla. Ni som kommer imorgon får nog se en trappkutare
    Iaf, mitt favvo-vitt-vin just nu är Nottage Hill (www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=) men kanske inte funkar till den rätten Telis?

Pfui, bra att du uppfattade ironin. Tänkte där ett tag att du tog det seriöst som att jag jagade runt på FB efter fler vänner Men ärligt talat, det är ju skillnad att vi har träffats 3 ggr - vi känner ju till varandras spottings! Som vi alltid sa på mitt förrförra jobb (där jag fö lärde känna Piggelin): "känner du den killen? känner och känner, jag har legat med honom några ggr" OBS! Skämt.

Nenne: så bra att du ställer saker och ting till rätta här inne. Jag är ju bara en sketen PRAO som försöker dra runt slipstenen (jävligt tungt ska du veta)!

Iaf, tillfälligt kan jag gå med i klubben "Ensamma hemma" då jag lämnade maken och några till på AW:n för att lägga Moa. De kommer väl snart...

• sweetstreet

Telis!!!
    Jag tänkte jag skulle skicka några uppdaterade bilder på min lill-karamell men kommer ej ihåg din mailadress. Kollade hotmailadressen för jag vet att jag ahde dig där förut, men de måste ha gjort om och rensat där sedan nyår!!!! Skitsurt!
    För min inbox var helt tom!
    Så om du vill skriva din mailadress här igen så ska jag försöka ta mig i kragen och skicka nya bilder!

Men nu måste jag jobba vidare.
    kram på er allesammans!

• muggles

*slurp* det är gott med öl (helt plötsligt - har inte druckit öl på jag-vet-inte-hur-länge) Jag har hela hösten varit en rödvinsdrickare. Förr gillade jag vitt vin men inte i höstas fast sista tiden fick vitt vin en revival med Nottage Hill som sagt. Hittade även ett vin som jag minns från min Australientid "Windy Peak". Drack det 1999 i Oz och kom ihåg det pga namnet (finns ju miljarders miljarder sorter annars i Oz) men på den tiden fanns det inte på Systemet. Nu finns det! Passar till skaldjur och fisk.

Tjaha, ska man behöva slå på "På spåret" ellerrr

• Telemarkgrrl

Muggles, vad gott det låter med "inslag av blodapelsin". Det ska jag definivt prova!

Sweet, jaa, skicka gärna bilder på lilltjejen! Muggles hade hälften rätt, det är telemarkgrrl@gmail.com.

• Telemarkgrrl

Vad lustigt det där med spottings förresten, det är som om vi smittar varandra här i tråden, för nu har jag också fått det! Jag har iofs haft det förut någon gång men det måste vara flera år sen.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!