• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Vänner
    Gött, när får vi se dig? Äntligen känner jag en kändis! (Eller säg inte att det var lokal-TV, nu när jag hann bli lite mallig ) Och det kunde bitchen gott ha, synd bara att det inte var hon som slutade, som sagt.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Hoppas de ringer på måndag då!!!

• nennesjuttioåtta

nu ska jag äta med min man och föredetta sambo (ytterst platoniskt) med fru

Puss på er!

• Fru E

Hej hopp!

Lappis-nej men inte annu mer blodningar

MSW-du far ta det lugnt och kurera dig riktigt!

Vickan-haller tummarna infor BIM

Nenne-spannande och se om progget funkar! Jag ar lite sugen pa att testa till nasta cykel (har gatt in i en negativ spiral och tar ut i forskott att det inte fungerar denna manaden) men vet inte om jag kan fa ok fran gyn......

Nyss hemkommen fran en riktig tjejlordag
    Vi var pa Hoganas outlet med porslin&glas&mm, Klippans yllefabrik (saljer bla ut andrahands sorterting av yllefiltar mm) och en del loppisar som fanns langs vagen. Kom hem med nya dricksglas fran Ittala och lite smatt och gott till vart Hoganasporslin och 2 yllefiltar mjuka och goa. Nojd med dagen .
    Sen blev den annu battre nar en av tjejkompisarna berattade att de skulle gifta sig den 1:e augusti i ar!! Det trodde jag inte eftersom hennes sambo alltid har motsatt sig att gifta sig sa det var lite extra roligt. Troligtvis kommer en till i tjejganget att gifta sig i ar men hon kniper som en mussla om planerna och datumen vilket ar lite synd eftersom vi umgas sa tajt men de far valja sjalva hur de vill gora.

Har blir det en lugn hemmakvall med maken tror jag

Kram till alla som vill ha och behover

• Izzie

Nyss hemkommen från tråddejten i Götet! Jättekul att ses tycker jag! Alltid skoj att "få ansikten" till personerna man pratar med...

Lappis - Vilket skit! Det är inte den riktiga mensen som kommer nu då? Det kanske är bra så allt kommer ut så kan du komma på banan igen sen? Tur att du får hjälp nu i början av veckan iaf, om blödningen inte stannar av kanske du behöver hjälp på traven.
    Kram!

Vänner - Trist att båda två ska sluta! Är det självmant eller neddragningar?
    Svt... Hmmm intressant! Vadå för program? *nyfiken i en strut*

Nenne - Håller med Vänner om måttet. Ta samma som fönstret!

MSW - Krya på dig!

EA - Grattis till shoppingfynden! Låter som en mysig lördag. Kul att gå på bröllop med!
    Mina vänner har alla en förkärlek till att gifta sig i hemlighet (och ensamhet)
    En av mina närmsta vänner är inte gift ännu, och jag hoppas verkligen att hon ska ha ett "vanligt" bröllop. Vore kul att planera möhippa och sånt igen. Trodde jag aldrig jag skulle skriva, för sist jag planerade möhippa var det supermycket jobb, och tajt att hinna med all planering - men efter lite paus känns det kul igen! Hon är så tacksam att komma på grejer till - har massor av idéer. Men vi får se - vet att de har pratat om att gifta sig i hemlighet de med...

Nähä, nu väntar mys med maken i soffan och en bra film!
    Ha en go lördag allihop!

• pirr!

tittar in och säger att jag är kvar (om det nu är någon som undrat dock mest som smygläsare numer, då tiden inte räcker till mer än till att läsa ikapp..

ville bara tacka för en kul tråddejt! Så kul att se dig, Izzie, live och även träffa en lite nyare trådanhängare, Ore (var det så?). Kul att det kommer till nya
    Mugglan och piggelin har jag ju träffat förr, men det är alltid lika kul. Vi har ju alla tre ett gemensamt i att vi låter munnen gå Stackars Izzie och Ore fick väl en smärre chock..

Nu är det soffan som hägrar!
    Kram

• viktualia

Izzie - jag råkade skriva ett helt epos som svar på din inboxning.. fniss fniss...

Själv har jag varit på riktigt bra underhållning här i hålan! Man blir chockad ibland... att det kan hända något vettigt kulturellt här! *fnissar*

• MSW

EA: Roligt med bröllop!

GöteborgsträffeN: Låter som ni haft tervligt!!

Nenne: Då blir det nog inte så bra.. Men jag håller nog ockås med om att den ska vara lika bred som fönstret, och inte bredare!

Här är det hest som bara den! *suckar* började lite igår redan, men nu är det inte mycket röst kvar.. Men annars känner jag mig inte sämre!
    Idag ska vi på "promenad, lek och semelfest" hos min moster.. Får se vad det är dom har kokat ihop.. Och får se hur mycket jag deltar.. Men äta semlor är jag iaf inte för dålig för!!
    Sitter också och funderar på hur mycket golf jag och maken tror vi kommer spela i år.. (väljer medlemsskap...)
    Trevlig söndag allihop!

• kängu

Hej alla!

Ni verkar haft kul på Gbgträffen, synd att jag inte kunde vara med!

Jag har haft en mysig helg med restaurangbesök, jobb och middag med vänner igår kväll. De berättade att de skulle gifta sig i vår- superkul! Äntligen ett bröllop, jag har gått och väntat

Idag tror jag det blir lugnt, ska kanske plugga lite. Sen ska vi förmodligen iväg och se Australia i eftermiddag, någon som sett den??

• Blivande fru L

Nenne - gardinen var lika bred som fönsterrutan. Vi hade heller inga persienner så det är inte konstigt att det lyste in. Det funkar säkert med en smalare gardin för er. Vad snygg den var, förresten!

nennesjuttioåtta skrev 2009-01-17 16:40:21 följande:
    oki, var den lika bred som fönsterrutan eller som fönsterfodren? Våra foder är 1 dm breda, så jag tänkte att det skulle räcka ändå. Men jag vet inte.
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!