• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Grodan-kan verkligen rekommendera Klippans yllefabrik om ni har vagarna forbi, jattesnygga filtar bade till barn och vanliga till valdigt bra priser

Kangu-vi kopta vart radhus for mindre an 300 000

Mrs B-du ska inte vara med pa Maries tarttraff nu pa tisdag????

Lappis-haller tummarna for att det ar din tant, nog forsta gangen jag gor det *fniss*
    Jag har med borjat tanka over det dar med att fraga om skaffa barn, kan vara valdigt kansligt vilket man sjalv vet om nu nar man ar dar. Folk tror ju bara att det ar att "skaffa" barn sa kommentarerna svider ibland...

Frugan-vi har en Moccamaster och ar jattenojda!!!!!! Snygg ar den ocksa vilket ar ett plus. Bakar du cupcakes??

Na nu kallar tvatten!

• viktualia
    kängu skrev 2009-01-18 15:26:02 följande:
    EA- Vart bor ni? Vi flyttar dit
    Och maken och jag köpte ett hus på 125 kvm för 825'.... fniss fniss
  • kängu

Det är helt sjukt hur stor skillnad det är!! Man bli ju helt blind av Göteborgs och Stockholms priserna och tror att det är så överallt... Vi flyttar ut på landet istället tror jag!!

Vickan, hus för 825' är inte illa det!!

• viktualia

Mer köksprat:

Vi gjorde så att vi först skissade upp köket i IKEAs home planner. Då fick vi en uppfattning om vad det skulle kosta där. Sedan jämförde vi detta mot div andra kökstillverkare och konstaterade att man inte sparade några enorma summor på IKEA.

Sedan valde vi mellan diverse olika varianter. Att valet föll på just Marbodal berodde på att det såg ut som vi ville. Plus att vi fick schysst service av den lokala handlarn.

Köket kom monterat - stommar och dörrar var monterade. Ytterligt najs eftersom köksmontering är klurigt ändå. Alla förenklingar är bra!

Maken monterade sedan köket med hjälp av instruktionerna och jag var hantlangare. Det var varken svårt eller lätt, helt ok. Köket gick hyfsat lätt att anpassa till huset som inte har många räta vinklar.

Att mäta upp köket var hyfsat lätt, men vi tabbade oss med att inte mäta var avloppsstammen till diskhon kom upp ur golvet, vilket ledde till fördyrande krångel.

hm.. jag hade tydligen mycket att berätta om detta.. fniss...

• viktualia
    kängu skrev 2009-01-18 15:39:48 följande:
    Det är helt sjukt hur stor skillnad det är!! Man bli ju helt blind av Göteborgs och Stockholms priserna och tror att det är så överallt... Vi flyttar ut på landet istället tror jag!!Vickan, hus för 825' är inte illa det!!
    Näe det är helt ok för hålan vi bor i. Problemet med hålor är att man längtar därifrån.... till pulsen... Fördelen är att livet är billigare på nästan alla områden...
  • fru AM

Izzie: vi byggde kök för 1,5 år sedan. Vi valde Hagakök - www.hagakoket.se/ vad lärde jag mig av den upplevelsen ...? Jo: Anlita gärna snickare som har anknytning till köksleverantören (om ni nu inte snickrar ihop det själva). Vi valde egen snickare och arbetet tog 10 veckor (10 veckors take-awaymat gjorde omvända underverk med min figur ... )

samt:
    Välj inte nödvändigtvis trä som köksgolvsmaterial. Det är faktiskt ganska opraktiskt. Visst det är snyggt, i början, men jag önskar att jag följt min innersta önskan och tagit något som inte blir lika hårt åtgånget av Livias kniv- & gaffelkastande osv. Och som fortfarande är lätt att hålla rent.

Se till att kylskåpsdörrar som hamnar inne i hörn går att öppna åt rätt håll och inte krockar med t ex diskmaskinluckan.

Snåla inte på bänkskivematerialet. Det är vråltrist om skivan blir ful efter ett par månader och inte går att slipa tex. (Vi lyxade till där och tog teakskiva - snyggt, hållbart, praktiskt. Samt runt diskbänken svart granit (med guldstänk - glamour mon amour - ))

Tänkt till vad gäller belysningen - både arbets- och trevlighetsbelysningen.

Maximera bänkytan.

Välj en riktigt bra och genomtänkt vattenkran. Gärna med utdragbar "dusch". Denna har vi: www.tapwell.se/images/EVO/EVO185.jpg

Var generös när ni väljer diskho(ar). Två bredvid varandra är att föredra och det är super om den ena är så stor att plåtar och långpannor går att sticka ner för rengöring!

Kommer säkert på mer saker.

Ska ni anlita snickare: Skriv ett kontakt som gör det dyrt för dem att bli försenade med arbetet ...

• viktualia

AM - bra utläggning.. det påminner mig om följande:

- Vårt köksgolv är Forbos maremoleum - mycket tåligt och bra!

- Bänkskiva - vi valde en mörkgrå laminatvariant. Tyvärr inte speciellt tålig sådan... *suck*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!