• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Vännerfan

Hej tjejs!

Snabbt inlägg. Först ett förtydligande. Jag är inte det minsta orolig för att Prinsen blir gay och blir han det/är han det spelar det ingen som helst roll för mig. Och maken är inte så seriös med sina kommentarer kring hans parfymsprutande etc., utan säger det mest på skämt. Och nyss släpade Prinsen stora skruvdragaren upp för hela trappen... (manligt va?

Lappis, Men åh vad segt att det aldrig slutar blöda!!! Det räckte väl med att det inte ville stanna kvar, varför behöva bli straffad ytterligare?? Jag satt förresten inte hemma i soffan igår (appropå att du undrade om alla gjorde det). Var på kanontrevlig fest med arbetskamraterna i en av Karlskronas finaste lägenheter. Den havsutsikten gick inte av för hackor! Hade sååå kul, synd bara att det är 2 av de allra trevligaste som ska sluta!

Ang, FB så är det sjukaste i ?samla vänner-väg? jag varit med om där en tjej som jag typ pratat med 3 ggr då vi jobbade på samma ställe. Hon slutade pga att hon hade en massa spännande saker på g så när jag fick en friends-request från henne tackade jag ja, för jag ville höra hur det gått för henne. Men hon skrev inte ens hej till mig. Dock var min mailbox full med en massa skit hon skickat från You Tube varje gång jag loggade in. Till slut såg jag ingen annan utväg än att stänga av henne (eller vad det nu heter). Tänkte att jag får förklara mig om hon skulle undra. Men jag hörde inte av henne. Förrän för ett litet tag sen då jag fick en ny request. Hallå eller?? Tog ignore.

Nenne, Ta lika bred som fönstret. Inte bredare. (Vet inte mycket om inredning, men just detta har jag studerat ) Vi har också både persienner och rullgardiner. För att det är snyggt. Och enkelt. Man behöver ju ingen gardinstång.

• MSW

Annars är jag ännu mer förkyld idag!! Men det värsta är att det inte känns som att "det värsta" har varit, utan att den kommer bli ännu värre innan det börjar gå över...

Här lagas det annars mat inför svärons besök! Ugnsstekt kyckling och klyftpotatis.. Och cheescake till efterrätt!

• Vännerfan

Nenne, Alltså ta så som du hade tänkt. Du skulle ju ändå inte ha den för att stänga ute ljuset.

• MSW

Vänner: lät juh som du hade trevligt igår då... ALltid kul när det blir så.. Tråkigt dock att "fel" personer ska sluta...

• Vännerfan

Har förresten just beställt märkisar som AM tipsat om! Känns som att det är bäst att märka varenda liten grej på dagis. Så lätt att en vante hamnar ute på gården och så vet inte de andra gruppernas fröknar vems det är.

Ska bygga pussel med Prinsen nu!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    näe, gumman!!! Kraaaaam!

MSW
    aha, ja det var ju också ett alternativ. Men det funkar inte här för det man sätter upp det med går 2 cm ut på var sida (som man skruvar fast i) och då blir det ju JÄTTTEGLIPA i fönstret.

Vänner
    Tack, jag kör nog på det!
    Gulligt med prinsen och skruvdragarn!

• Lapinette

Kram tillbaka! När är det BIM-dags?

• viktualia

Lappis - men vad HEMSKT att ha "mens" i fem veckor!!!! Hug 7

Här är det ju BIM-dags på tisdag.. inga spännande symptom än....
    Träffade däremot en av mina få bekanta här i hålan idag och hon var i v 14 efter en IVF. Vore ju coolt om hon och jag fick jämnåriga bebisar....

.... ni ser ju... Vickan vill plussa... skum känsla..

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    öhh, jag vet inte riktigt. Torsdag enligt räknade dagar (30), men min temp steg ganska sent och inte helt solklart: dag 17 36,5 och dag 18 36,7 sen låg det på samma nivå till dag 21 då det steg till 36,8 sen när jag insåg att det hade varit ÄL så stoppade jag in prog och då steg det ytterligare till 37 blankt.. Intresseklubben har anteknat?!?! Så jag avvaktar kraftfullt till nästa helg någongång.

Vickan
    Nej, nej, fel taktik! Du ska INTE vilja plussa, det är då det händer.

• Vännerfan

Usch, jag känner mig som en elefant som klampar in och skriver till Lappis om både hennes blöding och min fest i samma stycke. Vet inte hur jag kan visa att jag bryr mig och lider med dig, men det gör jag. Verkligen. Och jag tror fortfarande att ni kommer få en liten mini-hopp till slut!

MSW, Ja, det var kul att det blev så lyckad. Vi är ett så härligt gäng och satt och skrattade så nästan all min mascara försvann. Hade känts bättre om det varit bitchen som slutat. Annars är alla trevliga. Men dessa 2 som slutar hade jag så mycket gemensamt med och vi förstod varann så bra. Bara en blick på varann, så visste man direkt vad den andre tänkte. Men vi får hoppas det kommer någon ny trevlig! Bitchen är säkert jättearg på mig nu och jag väntar mig en riktig yxa i ryggen snart. Hon anser ju att hon vet allt bäst (har t.o.m. sagt det rakt ut), men när svt kom och ville göra reportage hos oss, ville platschefen att han och jag av alla människor skulle ta hand om det. Tror det gjorde henne vansinnig. Men jag har ju aldrig sagt att jag vill vara med i tv och det gavs inget utrymme för mig att säga nej heller. Så hon får tycka vad hon vill.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!