• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Telis, neej, inte du också, nu börjar jag verkligen tro att det är något som smittar via BT! Det är ju helt otroligt vad konstigt att allas cyklar strular på ena eller andra sättet! Måtte det hinna ordna upp sig igen i god tid innan försommaren eller när det nu var dags.

Tjoho, veckans slit är över, Iris har somnat för länge sedan och maken kommer hem om ett par timmar så imorgon är vi två igen att ta hand om den busiga lilla damen. Hoppas också att ingen av oss blir sjuka inatt så att vi kommer iväg på lek & plask imorgon.

• muggles

Telis och BS: det måste vara åldern...

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!!!

Här har det gått sådär med natten som vanligt, men inte värre iaf.
    Maken sov på soffan för han hostar som en galning, Max sov hela natten i sin egen säng (hurra!!!!) och Malte sov hos mig mellan 24 och 05. Sen var han vaken som vanligt och fick sitta i sin säng till vi gick upp 7.15. Men protesterade inte allt för mycket, SKÖNT!

Nu är maken på Minisim med Max och sen ska han till Oskarshamn för match. Funderar på att åka till IKEA, hmmm

Izzie
    Maken åker redan 9 imorgon och Max har sin första gympagång imorgon så jag tror vi får stanna hemma.
    Hoppas ni får det bra i Göteborg idag! Hälsa alla!

Här kom Tanten helt oväntat igår, för jag hade glömt skriva in i kalendern när hon skulle dyka upp.
    30 dagar, så nu kanske kroppen är i fas igen....
    Hoppas ni andra slipper henne!!!!!

• Lapinette

Mrs B - skicka hit henne!!! Trögt som f*n att inte kunna ha sex.

Satt hela gänget och softade med chips i soffan igår?

Själv spinnade jag och maken. Träffade å en kompis på gymet som ville att vi skulle hänga med till Grodan efteråt för lite AW (eller kanske AS ... after sport) men fy sjutton vad bekväm man blivit sen man flyttade in till stan. Bara tanken på att ta sig ned till Stureplan när vi befann oss hemmavid kändes tungt. Så efter träningen lunkade vi in på Ciao, ciao och åt en varsin pizza samt delade på en flaska rött. Satt i barfönstret och kommenterade folk som gick förbi (en del kändisar då det måste ha varit premiär på Intiman) och hade det supermysigt.

Idag skiner solen! Ska ta oss ut på en promenad och ikväll är det en av makens kollegor som har fest.

• viktualia
    muggles skrev 2009-01-16 14:15:00 följande:
    Så nu har jag skaffat mig lite fler "vänner" på FB - det är ju viktigt med friend count - ELLER?! En av mina vänner har 181 vänner!!!! Shit, hur kommer man upp i det??????? Måste vara ett jäkla jobb
    fniss fniss.. jag har fler... om det nu är nån merit... fniss fniss...
    Hur? tjaa... 80% av mina FB-vänner är vänner från min föreningssnurr...
  • viktualia

tjoho!!

Jag after workade ordentligt igår! OM detta skulle vara sista gången på mycket länge, gäller det ju att ha druckit gott! Och det gjorde jag. Så här kommer Vickans vintips lista:

Röda:
    6581 Cameleon Malbec - schysst ekovin som passar bra till mat
    2369 Cafê Culture Pinotage - mycket smakrikt pratvin som jag drack igår kväll
    22300 Langhe Nebbiolo - drack det till lammgryta häromsistens! mycket trevligt!

Vita:
    16632 Bonterra Chardonnay - riktigt, riktigt gott ekovin!!!

• BrudSommar2006

Nu är maken hemma igen och Iris är om möjligt värre än någonsin, suck. Vi försökte åka och simma men efter att ha glatt konstaterat att nu skulle vi bada och hoppat i vattnet med glad min så blev hon jätteledsen och skulle bara ha sin flaska. Det blev bara värre och värre och till sist fick vi ta upp henne ur vattnet igen. Stackars maken var ju tvungen att duscha henne och sig och klä på sig efteråt och vilket liv, jag tyckte så synd om honom. Detta trots att hon fick sin flaska. Sedan kom vi hem, lekt en kort stund men sedan skrek hon mer eller mindre hysteriskt tills det var dags att sova, vi blev tvungna att lägga henne innan lunch för det gick bara inte längre. Jag börjar tro att öronproppar är enda lösningen för att hålla Iris på gott humör mer än två minuter går uppenbarligen inte.

• BrudSommar2006

Hm, ja det där med hur många vänner man har på Facebook tror jag beror lite på vilken bransch man är i också, jag har en bekant med 673 vänner men med alla affärskontakter och bra-att-ha kontakter så har jag förstått att det lätt rinner iväg. För mig är några av mina närmsta vänner inte så inne i det här med datorer, än mindre FB.

• FruCicci

Hejsan,

Har haft jätte mycket på jobbet, så har inte hunnit in... Kollade igår för att se vad som hänt med Lappis, gud vad skummt det är med din hcg, jag har aldrig hört ngn som haft "+" så länge efter tidigt mf (men du hade ju hört på fl sa du)...

Själv är jag svintrött. Victors sova bra period blev sannerligen kort. Sen vägrar han äta på dagis. Jäkla grej alltså. I går var det chiliconcarne (hur stavas det?) cch han hade endast ätit en halv knäckemacka! Inget mer!
    Hemma skriker han fram till jag ger korv eller köttbullar. Han gallskriker absolut inte, men det är gnäll och så pekar han mot kylen... ja ja, hoppas verkligen detta är en fas, för jag tycker det är pinsamt att han tramsar så. I torsdags hade han ätit 2-3 portioner fiskgratäng på dagis, varför ena gången o inte andra? Ja ja nog om det....

BS, har bara läst sista sidan. Jag förstår att ni har det jobbigt, men jag får mig små skratt när du skriver, det låter så sjukt alltihop

I dag ska vi på två-års kalas, min man år så där road Men men, jag som är så sötsugen ser fram emot först smörgåstårta och sen en smarrig varnlig tårta. Jag har verkligen fått sötsug helt plötsligt, till och med att jag ätit godis på jobbet, gör jag aldrig annars.
    Har gått upp 4 kg nu

Kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera, så jag tar och styker lite...

• nennesjuttioåtta

neeej, missade jag pyamaspartyt som blev här? ATTANS!

Muggles
    tyckte du skötte inhoppet med bravur, men det kliade lite i fingrarna av all fredagsaggression som bara måste ut.

BS
    Hoppas Iris kommer ur trotsen snart!!! Styrkekram!!!

Lappis
    träna, va e det?!?! Shit vad otränad jag är nu, fasen! Hoppas det blir bättre cykelväder så att man iaf kan cykla till jobbet. Just nu när det är runt -10 så är det inte så lockande... Men jag ska investera i ett Friskis-kort any day now. Sa jag i höstas också men den terminen tog slut snabbt.

EN FRÅGA nu till alla.
    Jag ska beställa en rullgardin till sovrummet
    www.frapp.se/1/sd_function/show_image.php
    men ska jag ha lika bred som fönstret (inkl foder) eller ska jag lägga på en dm? Maken tycker det sista men jag funderar på samma bredd. Den ska mest vara där för syns skull, vi har ju persienner... Men å andra sidan så blir fönsterbrädan lite bredare (vet inte hur mycket än, vi ska snickra till en specialare i äldre stil) så det kanske .. äh. Vad tycker ni?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!