• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

Hallå Nenne - vart tog du vägen??!

• viktualia

Piggelin - hoppas lägenheten blir såld snart!

Nenne - hoppas att jobbet visar sig vara roligt!!

*godnattvink till alla*

• nennesjuttioåtta

neeeeejjj jag missade Piggelainen Fasiken, hoppas att ni får lägenheten såld nu!! Och grattis på födelsedagen i efterskott !!!!

Vickan
    jo, jobbet är roligt, om man bara får jobba någongång.
    God natt!

• fru AM

Nenne! Hej! Mask är nog inte så smittsamt VUXNA människor emellan (och framförallt arbetskollegor). Se info fr Sjukvårdsrådgivningen:
    "Sprids via äggen
    Springmask sprids genom att man får i sig äggen. Man kan andas in dem eftersom de kan finnas i damm och luft. De sprids också via fingrar, leksaker, underkläder och sängkläder. Äggen kan leva minst ett par veckor utanför människokroppen. Barn återinfekteras ofta av sina egna maskars ägg, om de stoppar fingrarna i munnen efter att tidigare ha kliat sig i stjärten."

Tror din kollega är lite mer noga med hygienen än så ...

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-01-15 22:32:39 följande:

Nenne! Hej! Mask är nog inte så smittsamt VUXNA människor emellan (och framförallt arbetskollegor). Se info fr Sjukvårdsrådgivningen:"Sprids via äggenSpringmask sprids genom att man får i sig äggen. Man kan andas in dem eftersom de kan finnas i damm och luft. De sprids också via fingrar, leksaker, underkläder och sängkläder. Äggen kan leva minst ett par veckor utanför människokroppen. Barn återinfekteras ofta av sina egna maskars ägg, om de stoppar fingrarna i munnen efter att tidigare ha kliat sig i stjärten."Tror din kollega är lite mer noga med hygienen än så ...
    ååååh tack AM!!!! Nu känns det genast mycket bättre!
  • Liten med Mindre

Godmorgon!

Jag älskar träningshysterin i januari!! I alla fall när det handlar om att de egna passen blir välbesökta. Och just nu kör jag tider som vanligen bara drar halvfulla klasser. Fast det var faktiskt bara 1 nybörjare där igår, så det är väl soffliggarna som kommit igång.

Ikväll blir det disputationsfest - utan barn. Och sovmorgon imorgon - utan barn det med! Härligt! Ska sova hos en tjejkompis i Linköping och vi har inte hunnit skvallra på tid och evigheter.

Utvecklingssamtalet med chefen gick väl fint igår. Synd att jag inte hade några konkreta förslag på utbildningar - jag vill mer lära av andra och få möjlighet att träna på det jag redan gått kurser i. Men tyvärr är ju sån övning svårare att få till. Annars är vi nog rätt överens om att mitt jobb måste planeras ihop med resten av produktutvecklingen. Han förstod att det inte funkar att jag sitter här o gissar vad som är aktuellt och vilken produkt som är flavor of the day.

Jag borde ju kunnat gissa att det var jag som var testkanin för utvecklingssamtalen. Varför är det lätt att testa allt på mig och inte på nån av de "stora" grabbarna?

Lite ego-inlägg idag.

Ska nog försöka jobba igenom lite innan jag går vid 14.

• Liten med Mindre

Hmm...angående brunch. Är det någon som är sugen på att ses tidigare än brunch någon lördag, och ta frukost på Anglais? Då skulle jag kunna ta med Mindre också så hemmapappan får ledigt, och ändå hinna hem till middagsluren vid 12.

För de har väl kvar frukosten? Det stod bara öppettider (7.30-14), men inga priser på hemsidan...

/Frukostmonstret

• muggles

BS: det låter som att du löste det där bra. Jag hittade följande på Liberos sida (de skickar reklamutskick till mig): Om ert barn har ett hett temperament är det också viktigt att ni säger ordet ja ofta. Om det får lov att göra många saker kan det bli lättare att höra ordet nej. Kanske får den lille vildbasaren springa runt med rumpan bar en stund innan det är dags för blöja? Eller så ska maten ut lite på bordet innan det kan äta. Om ni då och då ger barnet lov till saker som kan tyckas vara lite märkliga kan det bli lättare att hålla fast vid det som är riktigt viktigt.

Så du gjorde nog helt "rätt"! Ibland funkar ens egen intuition lika bra som "experternas" råd

Liten: vad kul med barnfri fest och efterföljande sovmorgon!

Igår provade jag spinning - har ju märkt på maken vilken skillnad det verkar göra. Verkar vara fettförbrännande allan. Och visst kan jag tänka mig det som alternativ till löpband (så länge det är pissväder).

Tips till er som har barn i samma ålder som mig - Bäbis-böckerna (Bäbis lessen, Bäbis dansar, Bäbis jobbar etc) är STOR favvo här. Köpte 2 till på Bokus igår.

• Telemarkgrrl

Kära nån, ibland blir jag så lycklig över att jag inte har barn. Mask! Ägg! Fingrar i stjärten och sen i munnen!

BS, du har rätt, det var bara ett pass som var fullbokat, inte hela terminen. Men jag var så inställd på att gå att jag blev jättebesviken. Det är egentligen bara ett sånt pass i veckan som jag kan gå på.

Vad det gäller träning så har jag alltid avskytt allt sånt. Ända sen min tennistränare sa att han aldrig hade sett två så dåliga tennisspelare som jag och min kompis. Då var vi väl kanske runt 12 år.

Men nu har ju min naprapat sagt åt mig att jag måste träna för ryggens skull så nu har jag faktiskt lyckats ta mig dit 3-4 gånger i veckan sen i september. Och jag börjar faktiskt märka skillnaden så nu är jag som nyfrälst.

• Telemarkgrrl

Piggelin, lycka till med lägenheten nu!!

Nenne, vad bra att progget kom fram. Nu har du så att du verkligen kan gödsla med det.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!