• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Ore-du är inboxad

Lappis-anade nästan det det röda finns också med i grundtänket och layouten

• Telemarkgrrl

Förresten så är jag så här arg just nu: Mitt vanliga träningspass är fullbokat. Av alla jädrans soffliggare som bestämt sig för att börja träna bara för att det är januari.

Nåja, det är ju förstås mitt eget fel, jag skulle förstås ha bokat i god tid.

• Ore

Aaah, kanske finns chans att de avbokar i sista minuten?

• Fru E

Tellis-jag tränade Power i tisdags och där var en massa nya som hade fräckheten att ha tagit min plats som jag alltid står på!! Att de inte har mage och avvakta tills vi stammisar tagit våra platser

• Lapinette

Januari är en skitmånad träningsmässigt! Bara en massa gröngölingar som helt plötsligt fått för sig att de ska börja träna. Ser fram emot februari mars när de har gett upp!

Telis - vet inte om jag ska skriva om resorna här men har nu skippat Las Vegas och Grand Canyon för att slippa köra så in i bängen mycket men är nu lite inne på att lägga till Lake Tahoe.

• Ore

Nej, jag ska nog sluta jobba nu och gå och hälsa på favvoskiftet på min förra avdelning på vägen hem...

Ha en trevlig kväll allihop!

Själv ska jag hålla i en träning, trots att jag har för ont i halsen för att vara med själv... Så när jag har kört den ska jag gå hem, krypa ner i soffan och se om jag har tålamod nog att leta fram några bilder till galleriet ur min sega dator...

• Lapinette

Ore - lycka till med både bilder och träning!

• Fru E

Ore-du får vara rädd om dig *kramar om*

• muggles

Haha ja man får vara ute i god tid till sitt pass helt plötsligt Men som sagt, i feb har de minskat i antal. På mitt standardpass (grymmejobbigt) är det 1-2 anorektiker som går, ser lite läskigt ut. De är alltså inte sådär smala som Cicci (Cicci är ju mer modellsmal) utan det finns liksom varken muskler el en fettstrimma någonstans. Kinderna är insjunkna och blicken är fanatiskt entusiastisk, ung som om de vore på ett väckelsemöte. Usch. Man ser ju på de obefintliga musklerna att de inte äter, senorna sticker liksom ut. Nä, tacka vet jag mitt (lilla) överflöd!!!

• fru AM

Muggles: bra att man kan spraya saltlösning i barnens näsor - det har jag gjort på livia också - men det är inte riktigt samma sak som att köra in 1 dl saltvatten i snoken och se det rinna ut i andra näsborren ...
    Det var nässköljningssprutan Nasaline som hade en nedre åldersgräns på 12 år. Vet ej varför. Ovan beskrivna procedur kanske upplevs som jätteläskig när man är liten. Första gången kändes som att drunkna ungefär - alternativt äta ett gigantiskt ostron, med hela ansiktet

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!