• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Som sagt när det var som värst i tonåren så sprang jag från ett träningspass till ett annat. Vad kunde det bli... *räknar* lätt 6 träningspass i veckan och tävlingar på helgerna. Men som sagt, då var det som värst, typ när jag var 16-17 år. Sista året på gymnasiet prioriterade jag faktiskt skolan .

• Lapinette

När det gäller att springa så är det maken som får släpa mig runt. Spelar ingen roll hur mycket mer jag tränar än honom... orkar inte springa!

• Lapinette

Jag kör spinning med maken en gång i veckan ... annars skulle han inte komma iväg. Tror han har tränat själv (utan mig) 3 gånger de senaste 3-4 åren.

• Fru E

*skratt*
    maken min tycker om att träna och gör det gärna men lite trög att få igång ibland så då föreslår jag att vi ska ut och springa eller ta en promenad så får han lite motion med....vaddå att muta

• Mrs  B

Träning ja......hmmm

Maken tränar och tränar, medan jag softar och softar..
    MEN jag har faktiskt börjat komma igång så smått igen och skulle ha tränat ikväll, men nu finns inte orken eftersom jag inte har fått sova på två nätter så det får vara.
    Jag skulle nog behöva en PT och en barnvakt, då kanske jag skulle kunna få min träning regelbundet....

EA
    Japp, föräldrarna bor i stan, men de jobbar ju så avlastning sker mest på helgerna och en del kvällar. Mamma brukar sluta halv två, men sen ibland jobbar hon extra och har en del kurser att gå liksom vattengympa. Pappa jobbar skift.
    Men mina föräldrar är verkligen guld värda och hjälper oss enormt mycket, till skillnad från makens familj.

AM och BS
    Just nu funkar TV-hotet (avstängning) bäst här med Max. Då fattar han att det är allvar.

MSW
    Här är en till som är trött efter all nattvak. Hoppas också på bättre tider.
    Maken var förresten hos er igårkväll, hört något?????

Izzie
    Tack! Hoppas också på vändning snart och att vi slipper magsjukan!
    Maken ska förresten till er på söndag på match.
    Juniorerna ska visst spela vid 13.

• MSW

MrsB: Hoppas att vi får sova i natt då! Både ni och vi!
    Nej, jag har inte hört något.. Ska kolla med maken...

Tränat har jag aldrig gjort! Spelade fotboll när jag var liten, men slutade för att det var tråkigt med träningarna.. På högstadiet struntade jag i gympan så mycket det bara gick, på gymnasiet tyckte jag dock det var kul, men då vägde jag för mycket eller orkade inte riktigt av någon annan anledning!
    Nu går jag juh iaf på gympa på måndagar, och det är nog knappt förrän nu jag riktigt uppskattar det!
    Sen har jag knappt någon kordination, men jag gör mitt bästa iaf..
    Springa önskar jag att jag klarade/njöt av! Men jag orkar springa ett par hundra meter typ.. Maken min kan springa på vilja, vilket jag absolut inte kan (mycket annat klarar jag på vilja men inte det..)

Nu ska jag lägga mig och vila en sväng medan maken är ute och går med sonen.. (han, min mamma, min syster och min moster tävlar om vem som kan gå ner mest till midsommar...) Känns alldeles underbart att behöva ha lite rutiner för mat igen!

• BrudSommar2006

Lapinette, vart går nästa resa och när?

Telis, det vara bara ett pass som var fullbokat väl? Inte hela terminen eller så?

Ikväll har jag hittat vägar runt alla saker som inte brukar fungera men vet inte om det egentligen räknas som att hon får sin vilja fram. Hon lägger sig alltid gärna ner på skötbordet och så får hon pyssla med något men när blöjan och pyamasen ska på efter badet så är enda gången på dygnet som hon tvärvägrar och blir vansinnig. Så efter att ha insett att det skulle bli samma slagsmål som igår så lyfte jag bort henne från skötbädden igen naken och satte henne i soffan istället och tog på en nyinköpt up&go blöja och pyamasbyxor. Sedan blev det tyvärr bråk om tröjan men det blev ju inte samma hysteri som det annars skulle blivit. Sedan ville hon ha en glass och det fick hon, hm, det kanske inte var så bra men då blev det inget utbrott där heller. Sedan har vi lekt med alla saker hon velat leka med och nu tittar hon på Nalle Puh. Hon har fortfarande varit ledsen ett par gånger men inte så farligt. Hm, nåja, bara imorgon kvar och sedan är maken här igen och så kanske vi kan vara lite tuffare med henne igen.

• BrudSommar2006

Vad det gäller träning så har jag en väldig träningsvärk i magen efter alla övningar att stärka bäckenmuskulaturen. Sedan ska jag be maken släpa fram motionscykeln igen nu när granen är utslängd.

• fru AM

BS: jag är lite nyfiken på vad det är för övningar du gör? Skulle också behöva få starkare bäckenbotten!

• viktualia

tjoho!!

Ore - mängder av coola fläktar kan man hitta på www.tretti.se och där står det hur mycket de bullrar också!

Blivande fru L - HÅRT liv att ha så långt till vård!!!

Izzie och Grodan - blir lite nyfis på vad ni jobbar med... som pendlar resp jobbar med sånt som kanske inte är så bra att kombinera med barn...

Ekogrönsakslåda... sånt får man drömma om i små hålor....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!