• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

    Men godmorgon!

    Vad ni har skrivit en söndag! Alla nya smygläsare har kommit sig väl till känna
    HALLOJ!

    Helgen har varit mycket mysig, träffat en gammal barndomsvän o kikat på hennes nyrenoverade hus, jätte fint. Varit på inflytningsfest och promenerat med en annan kompis på Djurgården och fikat. Sen är ju halva dagen bara puts väck.
    Måste bara tillägga att jag hade sjukt kul bland alla fulla o glada på inflyttningsfesten, gravid å allt!

    Innan jag glömmer det, var i hela fridens namn var det Koko gick o kollade vul nu i högtorgs skrapan??????????????
    Någon som kommer ihåg vad kliniken hette????
    Min värninna som gifte sig i somras, har nu misslyckats 5 gånger och börjar deppa.... (jag förstår och känner igen, det gör vi nog alla) Hur som rekommenderade jag henne att kolla muffen, har sagt Gyn Odenplan hela tiden, men det verkar ju vara svårt att komma fram där bara...
    Någon?

    Lappis gumman, hur känner du dig?
    Jag har ändå varit lite små glad att du iaf har varit gravid nu och vi alla vet att det går!!!!!! Vilken lättnad!
    Hemskt badrum du beskrev, bakis i det... huaaa....

    MrsB, vad bra att det funkade för er med Max o UL, det är inget jag tror funkar för alla. Victor var iaf för liten med sina 1 1/2 år. Han ville inte sitta still, särskillt inte när han fått russin i överflöd. Tror det är bäst att lämna hemma, för då behöver man inte ens fundera på hur det kan gå....

    Kängu: Har inte du UL snart med?

    Hoppas att allt är bra med dig Sweetan!

    Såg att Vänner hade varit inne i helgen, vinkar till dig tjejen!

    Mugglan, när är det du ska till ÅRE? ???? När ska man börja hålla tummarna för dig då?

    Frullan!!! Hur går det med dagis? Läste nämligen om detta i DN i morse, ett uppslag ag problemen, särskilt i söderförort.
    Hoppas det löser sig vännen!

    Kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera... men det har ju varit mycket flamingo o hus o inredning...

    Vickan, när har du BIM?
    Ganska många som är på det nu!

    Lappis igen, ska du köra med stickor nu för att kolla ÄL eller litar du på tempen?

  • FruCicci

    MSW, vad trist att du inte upplevde förlossningen som du önskade innan. Moderkakan, kan var lite jobbig att få ut ibland, men jag har inte hört ngn som har opererat bort den. Stackare. Nästa gång blir säkert bättre.

    Jag LÄNGTAR til jag får föda igen, det var det häftigaste och mest underbara jag har varit med om och jag tycker inte ens det gjorde så farligt ont.
    Värkarna o öppningen är ju värst, men själva krystandet gör inte alls ont.

  • BrudSommar2006

    Gäsp, kom till jobbet alldeles nyss, vad mycket längre tid allting tar när man är ensam med Iris. Får nog börja gå upp tidigare. Alldeles för tidigt stod Iris upp i sängen och hoppade med kommentaren "jag vill hoppa, jag vill hoppa!" men då lyckades jag säga åt henne att det inte är morgon än och så lade jag henne ner igen, då blev hon inte glad "ramlade!!!" ylade hon men då tryckte jag en nappflaska i truten på henne så blev det tyst i alla fall en halvtimme till tack och lov. Nu får vi se hur vi klarar oss hela veckan.

    Annars går jag mest och hoppas att jag inte hinner få mens igen innan nästa tisdag så att jag äntligen får komma till gyn.

  • BrudSommar2006

    Cicci, önskar att vi alla var mer som du!!

    För mig var det på håret att jag skulle bli tvungen att åka på operation för att få ut den där förbaskade moderkakan men den kom ju i sista stund, fast tyvärr inte hel. Slapp ju operation i alla fall, det måste ju kännas så trist när man klarat av den "riktiga" biten och så ska det gå snett efteråt.

    Ska försöka jobba på idag så att jag kan åka och hälsa på farmor på Danderyd på väg hem, de fick operera om henne igår stackarn, den nya höftkulan hade hoppat ur. Undrar verkligen hur länge till hon klarar att hålla på så här, usch.

  • kängu

    Cicci- Jo jag har UL nästa vecka, på torsdag tror jag!! Ska bli väldigt spännande att se hur pyret har det där inne...
    Låter som du haft en mysig helg!

    BS: Hoppas att mensen håller sig borta!!

  • FruCicci

    ylade hon men då tryckte jag en nappflaska i truten på henne så blev det tyst i alla fall en halvtimme till tack och lov. Nu får vi se hur vi klarar oss hela veckan.

    HAHAHAHAHAH oj vad jag skrattade till när jag läste detta!
    Du är för roligt BS!

  • FruCicci

    Kängu, ska du ta reda på könet?
    Vi valde att inte göra det...

  • kängu

    Vet inte faktiskt, tror på något sätt att vi vill veta båda två... Fast lite kul hade det varit med en överraskning vid födseln *beslutsångest*

  • Lapinette

    Cissi - innan jag kan få ÄL måste jag få min riktiga mens. Har sedan igår haft menskänningar med ömma bröst, molande värk i tjejmagen så jag tror faktiskt att den skulle kunna vara på gång. Fast jag droppelidroppar fortfarande.

  • Frejis

    Cicci - tror att det var City Gyn som Koko var på.
    *alltid bra att lägga sådana ställen på minnet*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!