• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    Åh, koko - då förstår jag precis vilken typ av skitdag det är. Hade rätt många såna förut, i väntan på Mindre.

    Kramisar!

  • Liten med Mindre

    Muggles - vi köpte någon sån bok från Vi Föräldrar, eller nåt ditåt. Den gav en bra översikt över olika metoder, för och nackdelar. Men jag tycker inte att den gav oss så mycket mer än så. Fast jag är ju en sån som inte gillar för många val - "Gör så här" passar mig utmärkt.

  • _koko_

    muggles - Sötis, men hur kramas du om det låter sådär??? Tack, du gav mig ett leende på läpparna!

    Liten - Tack!

    FruLlis är bortrest den här veckan!

  • _koko_

    Jag visste att jag skulle må bättre när jag kom in hit, men att ni skulle svara så snabbt... TACK, vilken tur att det är några fler som var tidigt på jobbet idag och hade tid att kika in...

  • Liten med Mindre

    koko - är på jobbet 7.15 för att kunna gå hem tidigare.

    Fast idag åkte jag på att få köra min "gamla" cykelklass då ersättaren är sjuk. Så jag kanske inte hinner hem innan Mindre sover. Och sen åker hon och maken till Falun imorgon, så då ser jag inte henne förrän på lördag. HJÄLP!! Måndag till lördag utan Snorpis - jag kommer att bli alldeles knäckt ifall de inte lyckas komma hit på vägen imorgon. Får nog ställa in planerad lunchdejt så att jag inte missar dem.

  • Piggelin1

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, Koko
    Det låter så när man kramar Muggles - jag vet

    Jag åt Cerazette i ett antal år (minns inte exakt hur länge), men Amanda blev ju till på ett par månader, så för mig ställde det inte till några bekymmer.
    Hmmm... iofs, nu när jag läser omsans inlägg så tänkte jag faktist tanken att jag kanske ska byta bort Cerazette ett tag - OM vi skulle bestämma oss för en till och OM Cerazette i så fall skulle ställa till det den gången, det vore ju dumt att chansa, speciellt med tanke på min ålder... Har ngn/några kartor till liggande hemma, avverkar väl dem & sen byter jag till ngt annat för en period, tror jag.

  • _koko_

    Liten - Hua, det vet jag inte hur jag hade klarat! Eller klarar det gör man ju, men det är ju inget drömläge direkt.
    Inser att det är tur att conny fortfarande inte går och lägger sig förrän halv 9 på kvällen, Jag hinner ju faktiskt få en hel del kvalitetstid med honom när jag kommer hem.

  • Piggelin1

    Lappis med flera - den här sysslingen till dig som ni pratade om igår - jag måste missat honom totalt! Vad är det för snubbe?! Har han synts i TV eller ngt?

    Ja just det förresten, ev kommer undertecknad plus Amanda att synas i TV ikväll :-O Inte alls säkert, vi kan mkt väl ha blivit bortklippta, men jag kommer iaf att sitta framför TV'n halv åtta idag & se om vi skymtar förbi en halv sekund eller så i bakgrunden på ett fik.

  • _koko_

    piggis - Hihi, då fick jag en ny anledning att vilja träffa mugglan. Måste ju få prova en sån där kram!

    P-medel undrar jag verkligen hur jag ska göra med när det blir dags för det. Just nu känns det som att jag aldrig kommer behöva det, barn verkar det ju inte bli ändå (just idag tycker jag att jag får känna så, i morgon ska jag komma ihåg att det bara är försök två), och jag har sagt aldrig mer hormoner eftersom jag inte hittat några som jag inte tappar sexlusten och humöret av, men samtidigt har jag aldrig mått så bra som när jag var gravid - med kroppen full av hormoner... Det var ju å andra sidan naturliga hormoner, så det går nog inte att jämföra... Håhåjaja, den dagen den sorgen.

  • Piggelin1

    Lite samma här Koko - Amanda somnar runt åtta eller strax efter, så jag hinnert få 2-3 timmar kvalitetstid med henne när jag kommer från jobbet - lyxigt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!