• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

    Tack för alla snälla ord. Det känns väldigt konstigt och långt borta, som att jag inte kan ta in det. Förra våren kom jag ju hem från henne och kände mig så ledsen för att hon varit så elak mot mig, insåg att jag inte tycker särskilt bra om henne längre. Trots det kommer jag såklart vara jätteledsen när hon går bort, jag har trots allt vuxit upp med henne och vi har haft otroligt mycket roligt tillsammans.
    Är redan nu ledsen för att hon måste gå igenom detta innan hon dör, hade kunnat gjort vad som helst för att hon skulle få somna in som farfar, bara gå och lägga sig i sin egen säng och aldrig vakna mer.

    BS - Nä, jag tänker nog inte åka upp nu. Rent ego vill jag ha minnena från i våras, när jag var uppe med conny, som ev sista minnen. Farmor är i hemskt dåligt skick och har inte ätit på flera veckor, plus alla sjukdomar. Sen tror jag faktiskt att pappa inte vill ha sällskap nu eftersom inte ens mamma fick följa med.

    nenne - man FÅR blanda skratt och gråt här!

    Nog om det. Ang utveckling är även conny ett "bevis", han är ju tidig med gåendet, men kan inte vinka, inte prata, inte klappa händerna, förstår inga ord, osv.

  • BrudSommar2006

    Mrs B, såg just att semestern slutat med maginfluensa, vilket elände, hur är det med er?!

  • _koko_

    cicci - Hoppas att han trivs på dagis (ehrm förskolan), då behöver ju inte 40 timmar bli jobbigt för honom. Bra förhandlat med jobbet!

  • Ore

    Jag skulle nog gärna vara testoman, men maken är motståndare till det... Och jag kan hålla med om att jag blir ju varken mer eller mindre gravid av att veta det några dagar tidigare, så jag tänkte vänta med att prova tills det borde ge rätt utslag... Så jag väntar ut och hoppas att mensen inte kommer idag eller imorgon. Gör den inte det så får jag se om jag tycker det är värt att slänga iväg några mil till ett söndagsöppet apotek, eller om jag väntar tills på måndag med att köpa test.

    Men hittills är det lovande, ingen mens, och inget som jag kan känna igen som mensvärk...

  • Fru E

    Tinga-bor ca 1.5 mil från dig då

    Choklad, gott men får nöja mig med an apelsin för det är det enda som finns på rummet tyvärr

  • FruCicci

    Nu har jag läst mig sömnig Lappis, det måste ju vara ett pluss i antågande. Annars hade tempen dalat nu.
    Ditt hcg kanske inte har kommit upp i rätt dos för pluss bara, kanske har att göra med akupunktur, ålder eller annat?

  • Fru E

    Ore-annars får du köpa hem ett test idag så du har test hemma så slipper ni köra

  • FruCicci

    Oms, så där som din stora tjej är Victor med, han snackar mycket men det är mycket dada fortfarande, men han började å andra sidan gå stadigt redan vid 8 månaders ålder ((med hjälp av att hålla handen så klart) och andra grejor som klossar och ringar klarade han lägga på varandra vid 8-9 månaders ålder, sådan finns det ungar som inte fixar ens när de är över 1år...

    BS, jag tror maken kan komma loss ganska hyffsat han med, det får lösa sig. Vi ska skaffa barnflicka till våren, så det kommer inte bli super långa dagar för honom. Känner att barnflicka är onödigt nu innan jul och januari kanske man kan leta efter en lämplig, sen ha henne till maj ut.
    Men det är vad vi känner nu.
    Vi har ju absolut ingen här som kan hjälpa oss.
    En tjej i mammagruppen har sin son på samma dagis som oss, så jag kan be henne hämta V och passa honom mellan varven (hon jobbar 50%)
    Det jag tänkte på senast igår är vad vi ska göra med Victor när jag ska FÖDA nr 2!!!!!!!!!!!!!!
    Om jag ska föda i samma raketfart igen, så hinner jag ju inte åka till söder och lämna honom till Frullan precis, han kanske får följa med om det är natt? Annars löser väl dagis det hela om barnet kommer dagtid?
    Hmmm ja en fundering liksom............

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!