• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    BS - minns inget om något hackande på Marabou - sa han inte typ om du gillar Marabou så fortsätt ät det, bara du tycker det är gott?

    Har du också fått Iris bacill eftersom du hämtar ut penicillin - eller är det något annat?

    Ni som ska koka glögg - var försiktiga om ni gör det på gasspis! Fast det har ni säkert koll på då. Jag tänkte mig inte för när jag bodde i Schweiz - och satte eld på hela kastrullen med starkglögg som jag försökte göra alkoholfri till en bilkörare. Alkoholen brann väl upp förstås. Men lite snopet blev det...

  • Liten med Mindre

    Choklad ska vara sprit och bär/fruktfri! Enligt kräsna mig då. Bäst går pralinhusets kardemumma- och kakaotryfflar. Samt chokladglass och kompakta kladdiga kakor/tårtor.

    Och nu ska jag smita hem till mina älslingar!

    Syns på söndag!

  • Vännerfan

    Halloj!!!
    Tittar in lite fort innan middagen ska förberedas.
    Vad roligt att ni ger mig så mycket kul att läsa!!!

    Cicci,
    Jag hoppade på kryckor förra veckan, men har slutat med det och nästan med haltandet också. Men det gör fortfarande ont, trots att inget bröts. Ses gärna till advent!!!

    Oms,
    Vi har ju Ur&skur-dagis där barnen alltid sover ute. (Och äter ute om det inte är så kallt så de måste ha vantar på sig). Är de ute på dagisets gård sover de i små kojor eller trälådor. Supermysigt. 2 rader med 10 i varje och så är det hönsnät plus 3 av dagisets väggar runt (det är alltså på en innergård). Är de uppe vid sjön sover de i vagnarna och om de är i det skogspartiet som de oftast är vid sover de i sovsäckar i vindskydd. De lägger barnen runt 12 och så sover Prinsen oftst runt 2 timmar. Han vaknar av de andra barnen, av sig själv eller av att han väcks för att inte missa melliset. Han reglerar själv så han har börjat sova längre på natten i stället. Det fungerar helt suveränt, jag kan inte tänka mig ett bättre ställe för honom att vara på! Nu har han varit där i 10 veckor och vi har inte vabbat en enda dag. Och inte hämtat med bajs i blöjan nånsin heller för övrigt. Jag är sååå nöjd och har självklart även meddelat personalen det (även om de nu skulle smygläsa och få reda på det här )

    Hojta till om ni är intresserade av jobb förresten (samma sorts som jag själv har, ni vet ju ung. vid det här laget), för vi ska anställa!

    Puss och kram hela dan!

  • Vännerfan

    Fasen, glömde skriva om nattsömnen i samband med dagisstart som jag tänkt. Han hade 3-5 skriknätter i början tror jag. Under inskolningen, när han varit på dagis själv. Sen dess har han sovit bättre och längre än innan. Vaknar 0-2 ggr per natt. Om han vaknar (och skriker alltså, han kan ju vara vaken utan att skrika men vi sover ju inte på samma våning så det märker vi inte i så fall), så är det för att han inte hittar snuttefilten. Maken hade på förslag att lägga flera i hans säng, så han alltid hittar nån, men då det hela tar max 1 minut att åtgärda och få honom tyst ser jag det verkligen som ett LITET problem.

    Och Marabou är GOTT!!!!!! NEJ, kom just på att jag åt upp det sista igår och nu är affären här stängd. Jag som behövt min dagliga dos! Scheisse!

    Ska hjälpa killarna med maten nu!

  • viktualia

    Pip på er!

    Omsan - håller tummarna för jobbet. Du är ju störtcool så det gäller bara att de fattar vad de missar annars!!

    Själv har jag landat i soffan.... äntligen fredag och lugn. Jag börjar fatta hur folk lyckat med att jobba för mycket... närmar mig det trots att en del handlar om ideellt arbete vid sidan om. Grubblar över balans i tillvaron, men sånt är ju SVÅRT... alltså lär jag fortsätta i den här takten.. med undantag för några helger då och då där de enda kraven är makens påhejning i renoveringsarbetet....

  • Tinga

    Göta Petter - vad ni skriver, tjejer! Jag har inte hunnit in här under veckan och nu drar jag mig för att läsa ikapp de över 100(!) sidor ni producerat på mindre än en vecka! Jag, som i vanliga fall, sätter en stolthet i att läsa ikapp. Därför är jag jättetacksam för FruLlans inlägg några sidor bak som sammanfattar åtminstone en del av det som hänt.

    Här har vi börjat med att sova hela nätter nu, och det funkar helt ok. Igår kväll lade vi de små vid 21-tiden och de vaknade strax efter sex på morgonen. Det enda aber som fanns var att maken och jag förstås inte lade oss lika tidigt, så maken var ganska grusig i ögonen när det var dags för honom att gå upp. Tur för mig att det var hans natt inatt! Jag blev väckt vid nio, och nu sover maken i sovrummet och Piff & Puff på balkongen.

    Idag ska vi åka iväg till svärisarnas stuga, där vi stannar tills på onsdag. Det är sista möjligheten att ge sig iväg nu, innan maken börjar jobba, vilket han gör den 24 november. När vi kommer hem i nästa vecka ska vi inrikta dagarna på att försöka sätta de rutiner som jag ska följa när jag ska vara själv med barnen. En av dem har vi redan börjat med, och det är att barnen får sin förmiddagssömn på balkongen istället för på en promenad. När vi är hemma båda kan ju en promenera på förmiddagen och en på eftermiddagen, men det blir lite för bra (även för en träningsnarkoman som jag ) att promenera två gånger om dagen, varje dag. Det kan vara skönt att få lite tid för sig själv också, och att hinna greja lite här hemma.

    Hoppas att ni får en trevlig brunch på söndag och så ses vi igen i nästa vecka. Kramar till er allihop!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!