• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Oms igen: grattis till att det verkade gå så bra på profileringen!!!

• fru AM

Mer dagissömn: På en mammakompis dotters dagis däremot (i Vasastan) har vissa barn blivit uttagna att göra ALLT utomhus (och då är det ändå inget ur- & skurdagis) - inkl. äta och sova ... Jag har inte pratat med dem efter att utomhusdagiset började för ett par veckor sedan bara så jag vet inte om barnen sover i vagnar eller militärtält ...

• BrudSommar2006

Mitt gudbarn är två månader äldre än Iris och bor i Vaxholm och där sover de ute ned till minus fem grader, de ligger då i sina vagnar. På vårt dagis har de säkerhetsregler som säger att de absolut inte får låta barnen sova utomhus, de kan inte ha samma koll på barnen då, typ getingar och sånt, så på Iris dagis går det till som för Livia.

• _koko_

Liten - Jag har faktiskt ingen abstinens. Kanske kommer det när nyhetens behag lagt sig, men just nu njuter jag av att vara på jobbet på dagen, och jag njuter när jag kommer hem på kvällen och får kramas med conny.

AM - Smög förbi anglais idag på lunchen och spanade lite efter dig. Tänkte du kunde behöva en stalkare du med.

• junilejon

Nenne...tackar tackar för uppdateringen...läse på sweets blogg att du varit där!! KUL!!! Bli lite avis på dig
    Lycka till med soldaterna nu...håller bara en tumme för dig, för jag ha hört att håller man fler så betyder det otur...Så ALLA EN TUMME nu bara!!!!

Frullan grattis till pluset....herregud...snart få man ju börja att producera barn nr 2

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    jääääävlar vilken tid det tog att läsa ikapp
    fy i hela heeelvete vad ni har skrivit i veckan. är det månne för att kokosen är tillbaka på jobbet som det är sånt ös igen

har inte haft tid att sitta vid datorn i veckan men som sagt nu har jag läst ikapp.

telis: grattis vad härligt att det gick bra ett steg fram mot äd!!! Hurra

nenne: åhhhh vad spännande!!!!! Hoppas verkligen att inseminationen satt pricken över iet och ser till att det kommer ut en mini nennelainen i juli!!!!

Kokos: har du fått böj än??? Hoppas ni pippat som kaniner!

Cicci: tur att det gick bra när victor trillade ur vagnen. tror precis som AM att det händer de flesta barn minst en gång. Vilket skit att han är sämre igen lillen. Vad jobbigt. Hoppas att han blir frisk snart!

känner att jag inte orkar kommentera behåringen, vaxningen och hundskiten. Eller joooo, varför i helvete har man hund om man inte plockar upp efter den????
    När jag bodde i berlin så hade de enh speciell städmaskin avsedd att just ta upp hundskit. I berlin tar nämligen inte en käft upp efter sin hund verkar det som. äckligt! men stockholm är ju rätt lortigt ibland också.

Angående 300 män ha ha ha vågar inte ens göra den summeringen på fyllan
    däremot kan jag meddela att avsugningar inte är min grej.
    Utiffall någon undrade

Mitt illamående är borta
    vad betyder det????
    hila konstigt, är ju bara i vecka 8, inte ska vel illamåndet ha gått över då???
    konstigt.
    är nog en kille iallafall....

Hmmm brunch på söndag låter suuuuuper mysigt!!!!! Tyvvär är mina svårföräldrar här i helgen urk!!!!
    men de ska åka tidigt på söndag hoppas jag!!!!
    finns det plats för en till om jag skulle hinna???? Vore himla kul att träffa alla. Vissa har jag ju aldrig ens träffat....

Angående glögg så har jag ju sugit i mig två eller tre flaskor redan. Är sååå glad att min glögg säsong börjar så tidigt så jag hann dricka lite innan jag blev på smällen. Ska be maken köpa en flarra att ha tills nästa år.

• fru AM

Koko: Såg du mig inte!? Jag satt där på Anglais och bara väntade att stalkarna skulle komma farande. Åtminstone min snygga killkompis borde dra till sig några tycker man!
    Frullan: Har du dragit i dig två eller tre flaskor glögg bara idag? Inte undra på att Blossa Blåbär är på upphällningen i hela Stor-Stockholm ...

• Liten med Mindre

Raaaap!
    Ett glas bubbel och 2 tårtbitar senare känns det ganska ok på jobbet - i alla fall en timme till.

Först bjuder vd på bubbel o tårta, och sen har min vikarie avskedstårta (mycket godare - tur att jag sparade mig). Så nu är jag lite mätt. Fattar inte hur de andra kunde känna sig snurriga dock, på ett glas. Jag som blivit extremkänslig känner inte vitten.

• fru AM

JAg vill också ha tårta! Den största nackdelen med att jobba ensam. Väldigt sällan som någon köper en tårta!

• Liten med Mindre

Hmm...måste nog springa till systemet o kolla om det finns någon Blossa blåbär åt mig med.

FruLlis - det går säkert att klämma in en till om du får tid att dyka upp. Hoppas! Kan du inte få dispens att smita iväg från slutet på svårisarnas vistelse?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!