• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Vet inte om detta är intressant och säkert har jag glömt någon men här kommer en ÄL-lista på medlemmarna i "de infertilas klubb".

Frejis - 11 november
    Lapinette - 13-14 november
    Nenne - 18-19 november

• Telemarkgrrl

Lappis, jag vet att folk säger att man inte ska ta hand om orkidéer men jag gör ju inte det och ändå dör dom.

• Telemarkgrrl

Cicci, vilken fin komplimang!! Jag blir alldeles tårögd.

• Liten med Mindre

Telis - du har möjligen inget tips på hur man får användarna att följa en instruktion då? Som erfaren "låta-bli-att-följare" menar jag?

Vi diskuterade att köra hela havet stormar vid brunchen - när någon överger sin plats är det fritt fram för andra att byta stol.

Eller så är speeddejting varianten ett bättre förslag, så att det slipper bli förvirring om vems bestick och glas som står på vems plats...

• muggles

Piggis: ser ut som om barnen är för tidigt födda eller? Nu är jag antagligen väldigt dum men jag fattar inte - vaddå elektrikerflickor??? Ja som sagt, folk hanterar sorg på olika sätt, definitivt!

• MSW

Hej alla!!

Låter som brunchen blev lyckad!!

Här har "vi" fortsatt med bra nätter, vilket är så skönt!! Får se hur det blir nu när vi ska hälsa på kusinen tors-söndag..
    Tror att A har tagit ett steg på utvecklingstrappan.. Då han nu "pratar" mycket mer och även mer aktiv känns det som.. Han är så söt så.. (Vaddå? Partisk?? Nää inte ett dugg!!)

Har nog inte kommenterat angående ngt mer privat ställe att prata på.. Men jag tycker det låter som en bra idé!

• muggles

Ang brunchen så får ni väl helt enkelt träffas oftare - det har väl varit lite tunt på den fronten ett tag??

Cicci: stackars Victor!!! Ja håller med dig - det är skitcoolt att man verkligen håller kontakten fortfarande, det har liksom inte dött ut. (Tex Vänner och jag håller kontakten fortfarande fast hon flyttat, kul!)

Jag tänkte försöka hänga lite mer här i veckan, är trött på att jobba häcken ur mig, vi får se hur det går...

koko: kul att du trivs på jobbet - jag känner igen mig. Jag hade heller ingen abstinens att tala om. Och maken kommenterar hur mkt energi jag har med Moa när jag kommer hem om kvällarna (som han inte har).

• BrudSommar2006

Muggles, tror att det hade med efternamnet att göra??

Cicci, stackars, stackars Victor, har de läkare på din bvc? Låter som att han skulle behöva träffa en riktigt läkare? På vår barnläkarmottagning får man alltid tid samma dag om man ringer kl åtta på morgonen.

Lapinette, jag satt ju också i mitten och satt först vänd åt ena hållet och sedan åt andra men kände hela tiden hur jag missade en intressant diskussion åt det hållet jag inte satt vänd!

• Oms

Tack för igår tjejer! jag håller dock med om att vi borde köra speed dajting eller helt enkelt träffas oftare så att man hinner m o prata m alla.

Det var kul så länge det varade, Mathilda förstod inte alls varför vi skulle vara där inne i mörkret o värmen när hon såg (under sin lilla promenad) att man minsann kunde gå ut genom dörren som all kom in igenom! hon blev som förbytt när vi kom iväg och satt o pladdrade glatt i vagnen - hon gillar verkligen att vara ute!

vi promenerade tunt en stund innan vi åkte hem o åt middag hos min mamma och det e liak kul varje gång för mamma har en katt som Mathilda är skräckblandat förtjust i, det e så kul att se hur hon beter sig när katten är nära.

Piggelin - ja folk hanterar sorg olika, så är det men det var lite för mkt för mig (länk nr 2) jag hade inte valt att publicera en bild o födelseannons närr flickorna troligtvis var dödfödda (alt dog under dagen)

Piggelin igen - Sack n' seat - är den bra? funderar på att köpa en o ha m mig när vi reser nu i jul.

Vickan - tack för tumhållning o böner! ang dig då , ja vad mer kan jag säga än vad som har sagts? jag tror att du tänker mer på det här än vad du tror och jag vet att du tänker på eller av - svart eller vitt osv, jag har gjort det själv i många år så jag förstår dig där men som sagt - våra män gör inte det så jag vidhåller att det anbelangar dig att ta en djupare diskussion m maken så att han förstår de olika turerna, såväl dina egna som de biologiska faktorerna. Som du själv säger så kommer du inte att "råka" bli gravid då du har full koll på din cykel, dock tror jag inte att maken din känner till detta m cykler lika bra som dig (vilken man gör det i det här skedet?) han kan mkt väl tro att han inte behöver engagera sig mer då han vet att ni kör oskyddat och därför finns chansen. att du nu håller dig undan dina fertila dagar är ju som om du kör skyddat utan hans vetskap - har du tänkt på det? jag tror att det kan leda till ett onödigt problem om han kommer på detta utan att ni pratat om det.

• FruCicci

OMS, sack'n seat är helt fantastisk, det bästa jag har haft i sommar, då vi reste runt överallt.

BS, jo vi har läkare på BVC. Väntar på att de ska ringa, för han är inte sig lik. Vet inte vad läkaren kan göra mer, han är inte så bra faktiskt, kanppt man fick hostmedicin utskriven...
    Får se vad sköterskan säger om hans gråt etc. Han är klart dålig i dag.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!