• Sobeit

    Uppsalabrudar 2009

    Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

    Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

  • Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Greta 1980

    STOPP, STOPP!

    Vi har bokat Vasasalen för fest & middag. Har inget annat är positivt att säga om Ilan som har hand om det.
    Superseriös och duktig!
    Kanske var han bara stressad på mässan?!
    Vi har betalt 15000:- då får man lokal, bord & stolar. Bokar man catering med dem företag han samarbetar med, (dem flesta i Uppala) så ingår även städ.
    Förrutom det så är han oerhört hjälpsam och tillmötesgående. Fungerar lite som en bröllopskordinator för oss. Fixat dj mm mm och tipsat om både vilka företag som är seriösa samt mindre seriösa. Vilka som fungerar bra och så vidare. Han har superkoll!

    Så ring och tala med honom nu i veckan igen så tror jag ni ändrar uppfattning, eller besök honom på caféet.
    Han har inga konstiga priser utan sitter man ned med honom så klarnar säkert era frågetecken. Inga konstiga kostnader finns!Lycka till!

  • Greta 1980

    mia8; Snyggt! Du kommer att bli en dröm!
    Fanns många snygga klänningar på den sidan....

  • Greta 1980

    Var oxå på mässan!
    Tyckte oxå det var lite få företag där och som ni sagt väldigt inriktat på bruden.
    Men vi kom mest för att se lokalen igen, (har ju bokat Vasasalen), samt se Vasaborgen som vi bokat för vigseln. Den var maffig!
    Kommer att bli så bra!
    Bokade även DJ, men missade Lena på Takets erbjudande, det var synd.... Hon nämnde inte ens det fast vi stod och pratade med dem en stund.
    Men Brantings konditori verkade ju bra och supertrevliga. Bra priser oxå!

    Ha det gott alla brudar!

  • Igia

    Hallå tjejer!

    Verkar som det rullar på för er. Själv var jag inte på mässan tyvärr.

  • Sobeit

    Här är en till bride to be som inte var på bröllopsmässan i Vasasalen. Var upptagen med annat hela helgen.

    Nu har jag ändrat en del gällande dukning och bordsdekorationer. Vi kommer att använda IKEA´s lakan som dukar och köpa dekorväv på rulle som jag klipper till för löpare.

    Vidare har jag bestämt mig byta papper till inbjudningarna. Ett av papperna jag valt fungerar så dåligt med stämpeltryck på. Trycket flöt liksom bara ut på pappret. Så istället har jag ett nytt papper som jag tror på.

  • Igia

    Vad duktig du är som fixar och trixar med dukning och inbjudningskort. Hur ska era kort se ut?


    Sobeit skrev 2008-11-10 13:37:10 följande:
    Här är en till bride to be som inte var på bröllopsmässan i Vasasalen. Var upptagen med annat hela helgen. Nu har jag ändrat en del gällande dukning och bordsdekorationer. Vi kommer att använda IKEA´s lakan som dukar och köpa dekorväv på rulle som jag klipper till för löpare. Vidare har jag bestämt mig byta papper till inbjudningarna. Ett av papperna jag valt fungerar så dåligt med stämpeltryck på. Trycket flöt liksom bara ut på pappret. Så istället har jag ett nytt papper som jag tror på.
  • monkay

    ja, visst var de gulliga på brantings konditori, tyckte vi med! De verkade så tillmötesgående. Tror vi kommer beställa från dem när det väl är dags :)

    Vi bokade ju Lena på taket som sagt, men håller med dig om det där med deras erbjudande. De sa inte heller ngt till oss om rabatten, men jag hörde att hon pratade med några innan det var vår tur att "prata" så jag sa rakt ut..." det är alltså 10% rabatt om man bokar idag?" först då sa hon "ja, det stämmer" Synd att de inte hade ngn skylt om deras erbjudande där vid bordet, var säkert många med oss som missade (eller nära på missade) deras erbjudande.

    Vasaborgen var verkligen shysst, ni kommer få ett riktigt drömbröllop där

    Greta 1980 skrev 2008-11-10 13:01:50 följande:


    Var oxå på mässan!Tyckte oxå det var lite få företag där och som ni sagt väldigt inriktat på bruden.Men vi kom mest för att se lokalen igen, (har ju bokat Vasasalen), samt se Vasaborgen som vi bokat för vigseln. Den var maffig!Kommer att bli så bra!Bokade även DJ, men missade Lena på Takets erbjudande, det var synd.... Hon nämnde inte ens det fast vi stod och pratade med dem en stund.Men Brantings konditori verkade ju bra och supertrevliga. Bra priser oxå!Ha det gott alla brudar!
  • F A M E

    Jag hoppas att mässa i mars är lite större då och med flera företag.

    Åhh vad jag vill börja pyssla med inbjudningarna men är hemma med sjukt barn & då går de ju inte bara att dra in till Centrum direkt.

  • Sobeit

    Igia:
    Tack! Men det beror troligen på att det enda som existerar i mitt huvud just nu är bröllopet. Och allt som ska fixas innan det är dags. Tyvärr kan jag inte släppa det innan jag avklarat hur det ska vara. Typ lite manisk just nu.

    Våra inbjudningskort kommer att vara vinröda. Vikta mot mitten så att kortsidorna på pappret möts där. Runt inbjudan går det ett satinband i creme. Detta fästs under en lapp med trycket "Nu och för alltid" som förseglar inbjudan. När man viker upp inbjudan kommer det att finnas en liten folder med matnyttig information och själva inbjudningstexten kommer att vara skriven på ett cremefärgat papper som jag klippt med dekorsax runt. Så kommer våra inbjudningar att se ut. Hoppas du förstår!

  • Sobeit

    Fame:
    Det är verkligen inte roligt med sjuka barn. Vår minsting är super snuvig nu så nattsömnen är verkligen inte vad den behöver vara och med två större barn oxå så blir jag otroligt sliten. Så nå mycket pysslande blir det inte här heller. Utan det mesta sker i mitt huvud och som tur är så är jag väldigt visuell av mig så jag kan föreställa mig hur det blir. Som tur är!

    Nu har jag ju inte så mycket papper (v det nya alltså) hemma, men det bör räcka till några "save the date"-kort iallafall. Måste bara kolla först att jag kan skriva ut på det. Det är lite tjockare, emn eftersom jag kan skriva ut på skyltkartong så bör det inte vara nå problem.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009