• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • SusanneLee

    Beror på om det ska vara i någon speciellt färg?
    Matton i Stockholm har en hel del, även Svanströms.

  • kikalt

    Å, jag håller på att kolla med min korsettsömmerska nu om hon kan köpa lite av samma tyg som jag har i korsetten och skicka, så att sambons mamma kan sy en matchande väst till honom. Hoppas att hon har lust att göra det!! Vi har funderat på hur vi ska kunna snygga upp honom till en billig penning nu när hans gamla frack är fallfärdig och han ska ha vanlig kostym istället. Dessutom har vi undrat vad sjutton han ska ha för slips. Men med en matchande väst så skulle han ju lätt kunna ha en cremefärgas slips (som är grundfärgen i min klänning) istället för aprikos som känns lite väl mycket. Eller en aprikos som bara sticker upp lite ovanför västen. Det är nämligen små aprikosa detaljer på yttertyget till min korsett, så det var därför vi funderade på matchningen på nåt snyggt sätt utan att det skulle bli fult. Lite svårt att förklara.

    Håll gärna tummarna för att hon vill köpa lite extratyg och skicka!

  • Bellanote

    kikalt det kan nog bli snyggt med att matcha varann så..

    min blivande ska ha en silver väst plus att kravatten eller crousaget eller vad det nu heter med ska va i silver.. Ååh han var så stilig när han provade..

  • kikalt

    Ja, jag hoppas det! Känns lite annorlunda jämfört med vanlig kostym/festklädsel.

    Å, låter som om din blivande kommer att bli otroligt snygg! Ärligt talat blev jag förtjust i Kristian Luuks svarta sammetsmoking ikväll - och sambon med!

  • kikalt

    Han var så snygg i sammetssmoking, hög hatt och vita handskar. Jag hade ingen aning om att jag hade den läggningen!

  • Bellanote

    ok! ja hög hatt kan ju va fint ibland nja inte riktigt min stil, kan va för att vi hade en som vi alltid lekte med och som alla skojade med och så, så inget speciellt så för mig .

  • kikalt

    Hahaha, nä som sagt, det trodde jag aldrig! Men men!

    Hu, jag SKA försöka slita mig från datorn och allt bröllopsplanerande, men det är så svåååårt! Hoppas att min sambo snart kommer och drar mig härifrån!

  • Bellanote

    Sitter och lyssnar på låten som min blivande sa att han vill ha spelande på vårat bröllop, den borde ju va fin och bara spelas utan röst med va?? typ i kyrkan på orgel ska fråga kantorn om det går..

  • kikalt

    Håller tummarna för att kantorn säger ja! Dom brukar ju också ha piano i dom flesta kyrkor. Min sambos bror + fru ska spela piano och sjunga i kyrkan. Ena har jag inte hört, det är en Åsa Jinder som börjar "I evighet..." eller nåt sånt och den andra är Ferlins "Mitt hjärta är ditt.." eller vad den nu heter. Vilken koll jag har!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-