• bummel

    Umeåbrudar 2008

    Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • Skottdag07

    Hur gör ni andra med kostnaderna för festen?
    Jag vill absolut vara på baggböle herrgård, men de tar 550:-/person och det tycker jag är mycket.

  • Snart fru Nilsson
    batwomen skrev 2007-10-23 20:43:44 följande:
    Snart fru Nilsson skrev 2007-10-22 19:26:17 följande:
    Snygg klänning. såg att ni ska gifta dig samma dag som vi å samma tid oxå!! Du hade redan bokat kyrka och lokal. Får man fråga vart?
    I Tavelsjö kyrka ska vi gifta oss, har hyrt Sundlingska gården
  • bummel
    Skottdag07 skrev 2007-10-23 21:57:10 följande:
    Hur gör ni andra med kostnaderna för festen?Jag vill absolut vara på baggböle herrgård, men de tar 550:-/person och det tycker jag är mycket.
    Jag ville också ha Baggböle herrgård från början men insåg ganska snart att det inte matchade våran budget. Kändes som att vi ville hellre kunna bjuda fler vänner.

    Så i pengar känns vår budget ganska taight men jag tycker ändå att det svider i våra fickor Vi ska själv lägga runt 25 tusen sen ska våra föräldrar lägga runt 7 tusen vardera. Men jag tror ändå att vi kommer få ett riktigt fint bröllop för de pengarna.

    Vad ligger era budgetar på?
  • 73an

    Tigerlinn:

    Jodå, jag har varit på festprissen ett antal gånger:)
    Det är så typiskt, de klänningar jag hittat som hon kan beställa hem går bara att köpa för materialet gör att de inte går att tvätta=inte går att hyra ut.Och enligt budgeten vi gjort så räcker det inte till att köpa en klänning.

  • icra

    Vi tänkte ha Skeppsviks herrgård men om man vill ha fri bar och generöst med vin och mat så blev det onödigt mycket tyckte vi. I alla fall om man jämför med vad det kostar att hyra lokalen själv och beställa catering som vi nu gjort, blir nog mycket pengar ändå eftersom vi ska ha servering och tre-rätters men lite billigare blir det nu. Vi har prioriterat ringar och resa

  • batwomen
    Skottdag07 skrev 2007-10-23 21:57:10 följande:
    Hur gör ni andra med kostnaderna för festen?Jag vill absolut vara på baggböle herrgård, men de tar 550:-/person och det tycker jag är mycket.
    Håller med dig 550 är mycket, jag hoppas komma undan med max 300 per pers och det är med allt.

    Har just övertalat syrran att göra tårtan, påminde henne att jag gjorde hennes för ca 17 år sen hua va länge sen,, syrran är 3 år yngre ) hummm jag ligger efter..

    Jag satt o summerade de kostnader jag hittat förutom gästerna så kom jag upp i 29000kr! och det är ju min maxgräns! Nu får jag inte hitta mera grejer att köpa/göra.
  • PN78

    Vi har valt Annas fest & mat (www.annasfestochmat.com). Det landar på ca 250 kr/person sedan tar de 75kr/person ifall man vill ha bordservering och använda deras serveringspersonal.
    550 kr känns lite mycket.
    Ja, budget är svårt! Håller precis på att få ihop våran. Vi fokuserar på god mat, underhållning, ringar och kläder.
    Vi landar nog på ca 90´med 70 gäster.
    Hoppas på att vi kan få ner det lite till men det är svårt att veta vad allt kommer att kosta.

  • Skottdag07

    PN78: vilken toppen catering det verkar vara! Tack för länken. Vilken lokal har ni valt?

  • GustAn

    hej tjejer
    sitter utomlands och planerar. daligt internet och orealistiskt dyrt att ringa till sverige.
    jag sag att nagon sa att baggbole herrgard tar 550kr per pers. vad ingar da i det? en annan av er tjejer kommenterade kring brannlands vardshus och sa att det var dyrt men bra. vad ar deras pris? och vad ingar i det? ingen av de stallena ar alkoholfria va?
    nagon som har koll pa vad det kostar att vara pa skeppsviksherrgard som ju ligger otroligt vackert?!

    tack for all hjalp!!

Svar på tråden Umeåbrudar 2008