• bummel

    Umeåbrudar 2008

    Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • TigerLinn

    batwomen

    smycka liggr bervid ingrids (underklädes butiken) mitt emmot olerys heter även kellins guld

  • butterfly0725

    tackar tackar! hade från början redan velat ha en sjöjungfrumodell. har faktiskt 2 klänningar. den första jag köpte tyckte jag om men det blev tok för lång för mig och kommer att kosta mycket att bli fixad av en sömerska (klippa längden, justera storlekn osv)så den måste jag sälja vidare. då såg jag casablanca klänningen och det var bra i storlek och okay i längd, plus att det ser väldigt "oscar awards night" ut, vilket precis den looken jag vill ha på bröllopsdagen

    batwomen: jag har inte bokat en fotograf än men jag letar efter en modern/contemporary fotograf riktad i lifestyle eller dokumentär stil och går bra att ha bilderna höguplösta på CD....kanske letar efter en amatörfotograf eller någon som håller på att bilda upp portfolion,,,det är kanske omöjligt att ha bilderna i cd om det är en fotograf som tar betalt per kopia av bilderna.....den som är svårt är att jag tycker om att ta bilder själv och vill inte ha någon traditionell posering...vill ha drama och känsla och storytelling också

    apropå bilder kan ni kolla om bilderna jag har tagit av min dotter på FL familjeliv.se/hem/butterfly0725/presentation.php

    snart fru nilsson: var köpte du din klänning? den är jätte snygg!

  • Snart fru Nilsson

    Tack! Jag gjorde ett konto på www.ebay.com och letade sedan efter wedding dress, en uppsjö med klänningar kommer då fram. Fastnade för den där klänningen.

  • Thildra

    butterfly0725 - Vilka fin bilder! Jag fotar också lite sådär vid sidan om som en hobby. Men inte alls lika fina porträttbilder som dig! Fotar mest natur&miljö, mest för enkelhets skull. Blev dock inspirerad av dina fina foton!

    Till en annan sak, vad heter teckensnittet som du har i trippelbilden(live, laugh, love) på din dotter? Det var också mkt fint..

  • Thildra

    Batwomen - Japp, det stämmer. Det ligger en mäklarfirma o ett bageri i närheten där oxå

  • Thildra

    *suck* Det straffar sig att vela..
    Nu när vi väl bestämt att vi ville ta kostnaden att vara i Brännlands Wärdshus, då är det förstås uppbokat på vår dag!!

    Buhu...

  • 73an

    Hej umeåbrudar, Ö-viksbrud här.
    Hur har ni med butiker i Umeå som säljer och hyr ut klänningar?

  • batwomen

    Snart fru Nilsson skrev 2007-10-22 19:26:17 följande:


    Vilka härliga klänningar ni ska ha Är också nöjd med vårt val av klänningen, finns i galleriet mitt.
    Snygg klänning. såg att ni ska gifta dig samma dag som vi å samma tid oxå!! Du hade redan bokat kyrka och lokal. Får man fråga vart?
  • batwomen
    73an skrev 2007-10-23 18:56:35 följande:
    Hej umeåbrudar, Ö-viksbrud här. Hur har ni med butiker i Umeå som säljer och hyr ut klänningar?
    Hej hitils så har jag hittat: Atelje A-K. golden extiens. Änglalikt. Högtidskläder.
    Någon som har flera ställen?
  • batwomen
    TigerLinn skrev 2007-10-22 21:37:57 följande:
    batwomen smycka liggr bervid ingrids (underklädes butiken) mitt emmot olerys heter även kellins guld
    OK då vet jag, Kellins guld känner jag igen.
    Jag var på Guldsmedjan och de visade en modell av vad jag velat ha och då ångrade jag mig, ringen blev inte lika bra som jag tänkt mig och så var det inte lika kul när den redan fanns i produktion....
Svar på tråden Umeåbrudar 2008