• bummel

    Umeåbrudar 2008

    Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • batwomen

    Snabba ville hann tryck på posta innan jag skrev..
    Här är det i alla fall en Ume brud till. Vi ska gifta oss den 8/8 08. kul med så många som ska gifta sig här och bra då man kan få tips på nära håll.
    Vi har inte kommit så långt i planeringen då vi bestämde oss för en vecka sen
    Men min frissa har redan i sommar fixat lokal och serveringspersonal... Ja det va så att vi planera bara på skoj. så på torsdag ska jag kolla sanningen i hennes planering.
    Annars så kan jag tipsa om bra frisörer i stan om det var någon som hade det behovet.

  • Brud 0802

    Icra - Maldiverna låter helt underbart=)
    Har hört många som åker dit o gifter sig på stranden där.. Mysigt..
    Har du bestämt hurdan brudfrisyr du ska ha??
    Och klänningen, hur ser den ut?? Jag är bara nyfiken, du behöver inte berätta om du inte vill=)

  • Skottdag07

    Batwomen: Välkommen till tråden. Vilken kyrka har du tänkt dig? Lär ju vara rusning den 8/8-08.

    Vi har gjort klart prototypen till våra inbjudningar och börjat med stämpling nu ikväll. Vi vil skicka dem så snart som möjligt för vi flytta den 1:a december och vill få packa ihop pysselsakerna. (håller på med scrapbooking)

  • batwomen

    Tackar!
    Ni verkar surra på rätt bra här.

    Vi har tänkt oss stadskyrkan eller Helena Elisabeth Tänkte ringa i morgon och kolla. vi till hör Böleäng kyrkan och jag har ingen lust att gå in vid ICA. Så det får bli stads eller Helena alt i det fria med risk för regn...
    Emailade prästen i kväll för att kolla om han var ledig/inte har sem jag hoppas att han kan. Har ni bokat präst? När var det ni skulle gifta er?

    Jag har suttit och fixat en bakrund till inbjudan och vad som ska stå där. v 44 så är barna borta och då tänkte jag gå på stan och kolla papper, band mm. Jag har en väldigt pysslig kompis som jag kanske ska fråga om hjälp men inte ännu..
    Vad stämplar du på inbjudan?

  • icra
    Skottdag07 skrev 2007-10-16 11:28:26 följande:
    Icra: iskkulpturer...vem gör sådana? Vore ju fint förståss.Har ni skickat era inbjudningar, hur tidigt är det vettigt att skicka dem?
    Vet faktiskt inte, känner en festfixare som ska ordna med det men närjag får namnen så kan jag tipsa dig.
  • icra
    Skottdag07 skrev 2007-10-16 11:28:26 följande:
    Icra: iskkulpturer...vem gör sådana? Vore ju fint förståss.Har ni skickat era inbjudningar, hur tidigt är det vettigt att skicka dem?
    Vi skickade dem i slutet av augusti eftersom många ska åka från Stockholm och vi ville ge dem tid att hinna boka billiga biljetter. Tycker man kan skicka dem tidigt, skadar ju aldrig men kotym är väl egentligen ca 3 månader tror jag.
  • icra
    bummel skrev 2007-10-16 17:25:00 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev här. Händer inte så mycket här i planeringen så det därför jag tar det lugnt på skrivarfronten. Men jag läser o hänger med här nästan varje dag Vi har tänkt oss att skicka ut inbjudningarna efter nyår och vi ska gifta oss i juli. Kanske lite tidigt men vi har så många långväga gäster eller typ alla är långväga då ingen av oss är härifrån. Man vill ju att så många som möjligt sak hinna planera in det o kunna komma.Hur ska era inbjudningar se ut? Ska ni själv göra dem?
    Jättebra att skicka ut tidigt tycker jag Vi beställde våra inbjudningar härifrån www.romance.se/ de är en sida med rosett runt. Funkade jättebra, de kom efter tre dagar. Gör bara inte om mitt misstag och beställ en inbjudan/gäst, slutade med att vi fick 100 stycken korkat eller vad???
  • icra
    batwomen skrev 2007-10-16 20:58:46 följande:
    Tackar!Ni verkar surra på rätt bra här.Vi har tänkt oss stadskyrkan eller Helena Elisabeth Tänkte ringa i morgon och kolla. vi till hör Böleäng kyrkan och jag har ingen lust att gå in vid ICA. Så det får bli stads eller Helena alt i det fria med risk för regn...Emailade prästen i kväll för att kolla om han var ledig/inte har sem jag hoppas att han kan. Har ni bokat präst? När var det ni skulle gifta er?Jag har suttit och fixat en bakrund till inbjudan och vad som ska stå där. v 44 så är barna borta och då tänkte jag gå på stan och kolla papper, band mm. Jag har en väldigt pysslig kompis som jag kanske ska fråga om hjälp men inte ännu..Vad stämplar du på inbjudan?
    Välkommen, kul med en till Vi ska också gifta oss i Helena Elisabeth på trettondagsafton, urmysig kyrka. Har ingen präst ännu dock, blir den som har jour verkar det som...
  • icra

    Brud 0802 skrev 2007-10-16 19:34:11 följande:


    Icra - Maldiverna låter helt underbart=)Har hört många som åker dit o gifter sig på stranden där.. Mysigt..Har du bestämt hurdan brudfrisyr du ska ha??Och klänningen, hur ser den ut?? Jag är bara nyfiken, du behöver inte berätta om du inte vill=)
    Ja, det verkar faktiskt som ett paradis Jag har bilder i mitt galleri på brudklänningen, det är den som är den vitare av de två. Det är en sjöjungfrumodell med stenar på bysten, äääälskar den Har inte bestämt hår ännu men har lite bilder på alternativ i galleriet, tycker det är jättesvårt. Ena dan vill jag ha utsläppt och nästa dag uppsatt. Har du hittat nån klänning än?
Svar på tråden Umeåbrudar 2008