• ciiza

    Finska Brudar?!

    HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)

  • Svar på tråden Finska Brudar?!
  • ciiza

    men jag sände mail till uffes som någon har tipsat om här i tråden åså har jag kontaktat matservice...fast de e ju catering o vi skulle helst vilja ha en kock, de blir så dyrt me catering då man skall ha många gäster....

  • Fru0707

    wozzgirl

    FÅr se hur vi gör men fastän man beställer måste man ju åka över och hämta det, men tänkte att det kanske sku va lättast att beställa före så får de plocka ihop allting åt en och så hämtar man bara upp det liksom :)

    De va nån som sa åt mig att man kan skaffa tillstånd från länsstyrelsen att man ska ha bröllop så då får man ta hur mycke sprit som helst utan att tullen lägger sig i så tror vi ska göra så låter som en bra ide..

    Men vet inte hur man ska få plats med ca 30 lådor öl, cider, lonkero i en bil + allt vin..hmm hmm hmm

  • Fru0707

    ciiza,

    har du kollat med värdshuset då? De har ju jättebra kock vad jag har förstått.

    Sätt upp en lapp vid torgahallen vettja, säkert finns de en massa kockar i Nykabi! :)

  • ciiza

    Nu har jag bokat fotograf :) åså har jag bett om offerter på maten från lite olika ställen så nog kommer detta att lösa sig :) (får vi hoppas)

    å ÄNTLIGEN börjat med inbjudningskorten... kommer att bli en enkel variant som vi printar ut här hemma.....

    så får vi lägga mer tid o energi på själva festen istället :)

  • ohmygoodness

    Nån som känner nån som är duktig på att spela piano och en som är duktig violinist? Skulle behöva ett par sådana som spelar under tiden gästerna kommer in och när vi äter....

    vi berättade för våra föräldrar igår. Hihihi. De blev sååå glada! Vi har hållit det hemligt i snart fyra månader och jag har hållit på å spricka under helat tiden!! Datumet är det magiska 070707 :) Vitsi dee många som gifter sig då!!

  • Finlands tjejen

    ohmygoodness

    var bor du? beror på var i finland?
    själv e jag från vasa trakten.

  • Netta79

    hej finländska brudar!
    har inte tittat in här på väldigt länge. gifte mig förra sommaren, men nu kom jag på att det fanns en sån här tråd på bt. kocka i nkby... juthbacka har ju säkert nån, kanske värt att kolla med dem? värdshuset var ju heller inget dåligt tips. strandcamping i larsmo kör ju också catering, om det kanske kan bli ett alternativ. går också att kolla om nån kock på matservice gör extraknäck. yrkesskolan i jakobstad, kan de ha nån nästan färdig kock som kan tänka sig att kocka på ett bröllop? nu kommer jag inte på mera.

    till nästa sak. vi har en välkommen-skylt som min syster gjorde till vårt bröllop. den vill vi gärna sälja, finns här nån intresserad? den finns i nkby. priset är diskutabelt och bilder kan man få på e-post om man vill. det går bra att skriva här i tråden, jag ska försöka komma ihåg att titta in oftare.

    lycka till med planerandet!

  • ohmygoodness

    Finlands tjejen: Vi har festen på Stundars så om du vet om någon i Vasa så tipsa gärna! Datumet är 7 juli.

  • ninjan

    ohmygoodness
    jag har inte läst igenom hela tråden, men vad är det du söker? eller vem, kanske? Kanske kan hjälpa till..

  • ninjan

    okej, nu såg jag vad du söker. Musikanter vet jag inga..

Svar på tråden Finska Brudar?!