• ciiza

Finska Brudar?!

HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)

• Svar på tråden Finska Brudar?!
  • ciiza

oj vad här skrivs :)
    å fru 0707 vad du har hunnit långt...vissa ha ju int gjort ett smack på senaste tiden... hmm undrar om ja känner ngn av er har oxå bott på ollis en tid :) men ja e från årvas å vi ska gift oss i årvas o ha festin på ytterjeppo danslava. (ups det for visst över till dialekt :)

• brud2007

Här är en till finsk brud :)
    och nu skulle jag behöva er hjälp: Var i Vasa är de duktiga på att sminka brudar?

• Finlands tjejen

brud 2007

Jag vet inte hur det är med sminkställen i Vasa och var de e bra.
    Min vän hon som fixar håret åt mig får nog lov att sminka mig också. När skall ni gifta er?
    E du från vasa?

• Finlands tjejen

brud 2007 e du kvar?

• Fru0707

Kolla på Jonna & Joonas där e de super på att laga hår i alla fall. Kela e bara bäst säger alla jag pratat med i alla fall. Men alla frisörer borde väl göra smink oxå men jag sku gå först till Jonna & Joonas tror jag..annars kan du ju googla på kosmetologer i Vasa området.

• brud2007

Nu e jag här igen :)
    Jo jag är från Vasa-hållet. Vi kommer att vigas i juni-månad.
    Tack för tipsen, måste försöka leta vidare...

• Finlands tjejen

Någon här?
    som vill prata lite dialekt elo na?

• ohmygoodness

Hejsan! Jag är också från Finland. Vi gifter oss 070707 :) Är ursprungligen från Malax men bor på annan ort nu.

Svar på tråden Finska Brudar?!