Finska Brudar?!
HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)
HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)
ciisa
jag måste sticka, min dotter fick ett litet utbrott så jag han inte se vad du skrev, sorry.
Nå nu svarar jag: De går rätt bra förutom att jag inte vet om en av mina närmaste vänner skall komma för hon har ett annat bröllop samma dag till en annan nära vän. E tråkigt börjar fundera jag skulle fråga henne om hon vill vara tärna för det hade jag funderat på redan innan jag viste om det andra bröllopet men bestämde mig tillslut att jag skulle ha bara en tärna. Nu börjar jag ändra mig, vill ju så gärna att hon skall komma. Hade funderat jag skule ha tre tärnor från början. Frågade den tredje en dag om det gör nått om jag bara skulle ha två och hon inte skulle vara nån av dem, hon sa att det inte gjorde nått (käns lite dumt dock jag var nämligen tärna på hennes bröllop).
Nå jag menar nog ha två tärnor nu om min andra tärna vill vara tärna.
så har det framskridigt för mig. Men annars har det nog varit trögt, e mitt upp i ett husbygge som blir klart efter en månad så man har liksom inte så mycket tid för bröllops planer just nu.
nån annan som har nått att berätta????
hej e de nain här????
Får man vara med om man är från åland? ska gifta mig 26 maj och har riktiga problem med att hitta klänning.. gravid i vecka 29 på den stora dagen... tips någon???
Nått där magen ryms i kanske...
du har inte varit till nån butik och prövat?
Jag var inte så stor i vecka 29 men vissa jag känt som har varit gravida har varit ganska stora redan då.
finlands tjejen
jaa gärna nåt där magen har rum.. bor som sagt på åland, här finns inte en enda butik med brudklänningar.. enklast för mig är väl att åka till sverige (eller fasta finland men det tar längre, och jag fattar inte ett jotta av språket!) och prova där. väntar andra barnet, med första var jag väl inte så stor, men vem vet hur det blir nu.ibland känns allt så tröstlöst!!
Ciiza. Vilket sammanträffande :) Vi sku först ha velat ha festen på Gästgivargården (pga den goda maten) men den är stängd i juli. Höh. Men så fick jag höra att det är samma kock på Hemmersgården så då löste det sig. Och Solf Kyrka ligger ju så nära så gästerna kan ju nästan gå därifrån sen till festplatsen. Finemang tyckte vi :) Och härlig omgivning också. Bröllopsbilderna tar vi sen efter vigseln där vid Stundars museeområde om vädret tillåter.
cheeky:
Gå in på ebay.com och köp nåt från USA, finns massa massa och åter massa klänningar där! Som du bara beställer hem..el så måttbeställer du från kina Ikoo.com tror jag sidan är finns många länkar här på BT till olika sidor utomlands därifrån man kan mått beställa och det är billigt! Typ 100 e för en klänning :)
Cheeky: Nixa har klänningar för gravida. Butik finns i Norrtälje (ska själv dit och prova klänning på lördag )
www.ingvors.se, www.nixa.se
Jag bor btw också på Åland...
Ida så böri mitt nya liv nu ska kilorna bort ti bröllope! ( de går ju så lätt att säga det...............)
Igår försöka jag få gubben inspirerad av lite bröllops planer....men de va inte de lättaste...måst gör ett nytt försök här snart.....
(min karl börjar bara säga : men sluta till funder på det där nu, det är ju bara ett bröllop......... )
hur tidigt börja ni kik på kläder annars? vi ha inte vari nå ännu.....så de skulle väl bli aktuellt såde småningom......