Finska Brudar?!
HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)
HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)
Nån av er här?
Fru0707.
Min karl var till Estland o shoppade sprit för inte så länge sedan och Estlands Alko verkar vara billigast. www.liviko.ee/
www.alcostore.ee/ = Priserna
Vi ska bjuda hela kvällen.
Det som det blir stora mängder av är öl, vin o vodka. Fri tillgång hela kvällen.
Sen blir det likör, cognac o champagne oxå. Estlandsspriten är så billig så spriten kan få flöda.
vi kommer nog att bjuda hela kvällen :) Min syster bor i tyskland så hon kommer att ta hem tysk sekt att skåla i samt öl eller vin så mycket som de får plats med i bilen...
kan bara inte bestämma oss ifall vi skall ha vin till maten eller inte... hur skll ni andra ha?
Fundera också på ifall man skulle ha matsnaps... men vet inte hur många snapsar man borde ta då?!?
sen på kvällen så skall vi bjuda på öl och bål.
vi funderar också att vi skulle fara en sväng till estland o shoppa lite sprit...
Men på tal om ngt annat: Vad kostar dett att hyra karlkläder? typ frack? Har fått reda på att det ligger runt 350? att hyra en klänning, men vad kostar gubbens kläder??
och hur stort bröllop skall ni andra ha?
Att hyra gubbkläder är bra mkt bulligare än klänningar...
Vi fick nån prislista men nu kommer jag ju inte ihåg var jag har den. Det var iaf inte dyrt.
Måste fråga er som gifter er i vasa-nykarleby trakten. Vad har ni för orkester och vad kostar de...är nämligen på jakt efter en bra sån!!!
Och vad har ni för catering??
snartbrud...
varför skall du gifta di i nykaby o inte här?
annars bara...eller???
Vi tänkte nog bjuda hela kvällen...
ciiza: vi skall ha kring 80 pers, hoppas dessutom att våra vänner lämnar sina barn på skötas. Så vi får ha party...nå nog blir det party annars också.
Snartbrud: jag vet inte vad vi skall ha för catering eller band ännu, vet inte hälst om vi skall ha band, beror nog på priset. Känner ett gäng som spelar 50-60-70 tals låtar och som e bra, men har inte frågat vad de tar för att spela och om de är lediga.
Maten vet jag inte har du funderat på nått skilt. ni bör nog ta den från nykaby om ni har festen där. annars har jag hört mycket bra om Panini.
*puff*
Vi skall gifta oss där på grund av kyskan där. Vi ville ha något nära havet och kyrkan där saknar ju altartavla, istället är det fönster ut mot havet. Så det är nog enda anledningen. Ja och så hittade vi inte något bra ställe som rymmer 130 pers i vasa. (och så är det ju lite billigare oxå att gifta sig lite längre bort).
Panini är bra, men har rätt så dyra priser. 130 pers är ändå ganska mycket...
Catering I Nykabi, vi har anlitat Uffes kök i Purmo. Hans hemsida borde vara www.uffes.fi
wozzgirl
TUSEN tack för tipset, vilken bra sida att räkna priser! Kommer ju att bli 100 ggr billigare att köpa sprit därifrån..men har ni tänkt förbeställa via nätet el åker ni helt kallt bara dit och plockar åt er vad ni ska ha? Men HUR får man transporterat hem typ 15 lådor öl 10 lådor cider + allt vin och cognac och likör?! HMMM