Finska Brudar?!
HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)
HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)
Fru0707:
Jag bor mer österut än Åbo, Esbohållet.. men vi har visst samma datum om jag tolkar ditt nick rätt..?
Planerna är så gott som klara faktiskt. Jag är ett controlfrak som vill vara ute i god tid. Vi har precis gjort en inköpslista för spriten som ska bunkras i Tallinn.
Karis Annelie:
Jag har varit på 3 bröllop i Finland o 1 i Swe och de skillnader som jag märkte var:
- I Finland packas presenterna ofta så att man bara lägger ett band runt, så man ser presenterna o inte behöver öppna dem på festen.
- I Swe är det MKT mera tal på festen.
Jag kommer nog på mer om jag funderar.
Hey Finlands tjejen!
Jo vi har hållit på med planerandet ett tag redan. Kyrkan, festplats, klänning, slöja, skor, fotograf börjar vara ganska klart...mycket kvar.
Det är verkligen komiskt att det blev samma dag, helt otroligt. Tyvärr så kan jag inte komma på ditt bröllop Och du kan nog inte komma på mitt.
Jag har nog gjort en bröllopssida, gjorde den för lääänge sen och då visste vi inte datumet än, men nu borde den nog vara ok.
Jag tror jag har din tel.nr och om jag inte har den så får jag den av A. Vi måste definitivt ta en kaffe nån dag. Jag är bara lite bisi...jobbar typ 11h/dag...men nog skall vi hitta någon dag då det passar nog.
ja just det och ringarna är hämtade (tala om att vara ute i god tid)...
Atzalea:
har du sett att vi har en Ålandstråd igen?
Under forum vigsel o seder finns vi, Åland 2007. Du och jag har samma datum.
SnartBrud?
E lite bisi själv också med tanke på att det e typ 3 veckor tills vi flyttar in i vårt hus. Därför har inte våran planering framskridigt så snabbt. Nå kanske man börjar se sin kar snart, han har ju bott på bygget.
Får nog närvslepp på honom då vi e klara för jag ser honom för mycket då, när man inte är van.
Men nog skall vi hinna med kaffe. Jobbar du alla dagar eller har du helgerna lediga?
Jag jobbar typ bara innne i veckorna.
Vi hörs, jag kan ju oxå höra va mig, som sakt A har ju din nummer oxå.
SnartBrud?
Du har inte varit inne på tråden 18 augusti 2007? brukar skriva där också... bara så du vet. Kanske nått för dig också???
Finlands tjejen
Jag har samma "problem" med min karl. Han har ju varit borta i skola ett år och nu har han kommit tillbaka och nu jobbar han en vecka och är ledig en vecka...huh huh man får nog bara lov att vänja sig.
Jag jobbar mest inne i veckorna och nu jobbar jag den här helgen, sen är jag ledig en och så jobbar jag igen. Men nog skall vi hitta nån glugg nånstans nog!
Jo jag var nog inne på den tråden oxå å kikade. Det borde finnas en helt egen kategori för oss fisvenskar...vi är ju ändå ganska många. Jag skrev på nån tråd förut och nu är den stängd. Fast jag sparar den i favoriterna så försvinner de hela tiden. Stööörande!
wozzgirl:
Jes en till controlfreak trodde jag var ensam :)
Har mycket på klart håller på att fixa med programbladet som bäst :) De som e oklart e väl killens kläder *bör fixas snarast* Lite skyltar och sånt, prata me prästen, planera mottagningen, köpa lite grejer, mest små fix som e kvar. Alla stora viktiga saker är under kontroll inbillar jag mig i alla fall :)
Oj ni ska oxå ti Tallin och hämta sprit, de ska vi med. Du får berätta sen varifrån Ni köpte och hur billigt det var. Vi har ca 100 pers på vårt bröllop och tycker de e jättesvårt att beräkna hur mycket som kommer att gå åt.. Men vi tänkte nog inte åka och hämta förrän i maj/juni nångång..
vad räknar ni att det skall gå åt för sprit och hur mycket?
Skall ni bjuda hela kvällen? vad skall ni ha för nått?
jag tycker det e skit svårt att veta hur mycket folk dricker. Vill att gästerna skall få dricka det de vill, har funderat på vin och öl till maten. Cognak till kaffe och kanske snaps. Beror lite på vad för sorts mat vi väljer.
Men hur mycket öl dricker en person på en kväll i medeltal?????