• ciiza

    Finska Brudar?!

    HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)

  • Svar på tråden Finska Brudar?!
  • Finlands tjejen

    Om det e nån som vill gå ner i vikt har jag en jätte bra kur, banankuren.

    Jag gick den själv för ca 1 1/2 år sedan och gick ner 10-12 kg på fyra veckor. känner andra som har gått den med samma resultat.

    Här är net adressen:
    hagwall.com/food/banankuren.html

    Den skall sätta fart på ämnesomsättningen.

  • axi

    finlands tjejen. Så de funkar verkligen? inte svårt att klara av den då? hur håller man vikten sen? ha du kunna hålla den eller ökar man fort? behöver man köra den ofta?

  • ninjan

    jag har en kompis som körde den dieten. Hon gick upp ett par kilo när hon slutade, men körde dieten ett par fler gånger. Jag tycker inte direkt att det är en bra diet. Vissa dagar skulle hon leva på ett par ananasringar... Låter inte speciellt nyttigt. Vill man gå ner snabbt är det väl bra, men går man ner snabbt med hjälp av en diet så går man upp ännu snabbare igen efteråt. plus några extra kilon oftast. Det bästa vore att lägga om sina mat och motionsvanor, och leva lite sundare. Men det är ju lätt att säga ;)
    Lycka till i alla fall, kände bara att jag ville skriva detta :)

  • Finlands tjejen

    jag har hållit min vikt. men som sakt du kan ju inte ät godis och onyttigt i massor efter dieten för då går du säkert upp.

    saken är den efter att jag tappat typ 10 kg med dieten och inte fått äta vad jag velat i 4 veckor så var i princip allt jag åt gott. Att äta vanlig mat var en höjdare, jag ville inte ha godis för man var inte lika socker beroende mera för man hade ju inte ätit det på en mån.

    Att dricka juice eller äta en yoghurt var lika gott som att äta godis. Så vist man måste nog kolla vad man äter efteråt också men det var inga problem för det fanns så mycket som var gudomligt gott som var nyttigt.

    har hållit samma vikt nu i snart två år så alla går inte upp tillbaka.

  • Finlands tjejen

    Axi : glömde svara på din fråga, jo vist i bland ville jag bar gå och gömma mig då min kar eller vänner åt något gott och jag fick äta typ bananer. Men tänk det e bara fyra veckor av ditt liv

  • SnartBrud?

    Hejsan allihop...nu hoppar jag oxå hit. Finlands tjejen...det är jag som skall gifta mig på samma dag som du Hur går det med planerandet?

  • wozzgirl

    Hejhej... en till från Finland. Södra Finland.
    *vinkar*

  • Finlands tjejen

    Hej på dig snart brud?
    försökte leta efter din bröllopssida ...du har inte lagat nån????
    hittade inte dig via ditt namn i alla fall.
    hur långt har du kommit??? och inte via datumet...
    hörde att ni haft datumet länge bestämt.

    Det e ganska komiskt att vi skall gifta oss på samma dag, tycker inte du det. jag sa åt din tärna att jag kanske inte behöver skicka inbjudnings kort till er för jag antar att ni inte kommer.

    Vi har bokat kyrkan, lokalen och fotografen . Där e vi typ. smink och hår är ok för en polare har lovat att fixa det.

    Du jag har inte din nummer du skulle kunna höra av dig om du har min. så skulle vi kunna ta en kaffe nån dag sku va rolit att prata bröllop och annat.

  • Fru0707

    Hej wozzgirl

    E oxå från södra finland, Åbo närmare bestämt men vårt bröllop blir i österbotten i alla fall.. Hur går de med planerandet?

  • Karis Annelie

    Hej jag undrar bara en sak, om jag får lov att sno er tråd lite snabbt bara...
    Finns det några speciella finska sedvanor vid bröllop? nåt speciellt man brukar göra, säga, bära, äta?
    Min m2b är finsk men han har ingen koll på sånt :)

Svar på tråden Finska Brudar?!