• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

    Madeleene
    Ja, alla här heter samma sak på svartbrud.se, det blir så mycket enklare då

    Du kan ju alltid sätta dig och kolla runt på lite olika brudklänningssidor och skaffa dig en drömklänning, eller åtminstone en klar uppfattning av vad du gillar eller inte, det här vi alla härinne gjort tror jag Och som sagt: Bilderna finns att skåda på svartbrud.se på våra fotogallerier

    Köpa tallrikar och sånt? Du menar plast-/papperstallrikar och så eller? Annars hyr man ju eller köper på IKEA möjligtvis

    Jag har inte kollat upp så noga själv ang priser på tårta och liknande, men hört från andra brudar här i stan. Nog tycker jag att du kan ringa runt och höra om du vill och har lite att göra - du är ju inte bunden till nånting för det. So go for it!

  • Madeleene

    MsNordqvist: Okey, jag förstod nästan det, så jag tog mitt namn som jag hade här också Åh sätta mig ner och kolla på brudklänningar här, ja det kan man ju göra. Hehe mycket man inte vet ännu.

    Med tanke på att sambon vill vara i stugan så är det smidigare med pappers. Det är bara att kasta sånt sedan. För det finns ju bara vatten från sjön där bredvid. Man tar ju med sig dricksvatten hemifrån och såna saker.

    Då skall jag nog ringa runt lite och höra med dem vad de tar för något. Kan ju vara bra och veta vad det kommer kosta allt som allt.

    Har ni någon en budget som ni försöker hålla er på?

  • Pumpkin

    Madeleene

    Ett tips är ju att isf leta pappers-/plasttallrikar med något fint/roligt mönster på, du har ju ett tag på dig

    Vi har väl inte riktigt lagt en budget än, men jag hoppas att vi ska kunna hålla oss under 80000 kronor exkl. resa. Beror ju mest på lokal/mat...

  • Madeleene

    MsNordqvist: Jo självklart kommer det vara något fint på tallrikarna. Inga vanliga vita. Dock så är vi i en stuga så jag tror inte så många bryr sig. Men något speciellt skall det allt vara på dem.

    Okey. Låter som ni kommer få ett jätta bra bröllop. Jag har ju lite tur med brudbuketen. det har jag en kompis som gör för en billig slant. Hon är florist så att säga. Hon skall göra flera denna vecka som övning. Detta skall bli skoj att se...

  • Pumpkin

    Madeleene
    Härligt! Kul när man har folk omkring sig som är "proffs" så att säga. Jag kom på att vi antagligen inte kommer att köpa tårta, utan det blir nog min moster som gör den. Hon gjorde sin till deras eget bröllop och dom blev toppen!

  • June20

    Madeleene:
    ja tror vi alla har letat upp tom smådetaljer på vad för sorts dekorationer men vill ha på sin ev framtida tårta o andra grejr med för den delen som har med hela bröllopet o göra så du kan nog med gott samvete freaka loss lite du med ;);) redan nu...hehehe
    Jag tror att om vi hade haft alla pengar, bokat allt o beställt klänningen o tårtan redan nu till ett datum redan i år så hade allt vart klart i tid! ASG**** så förberedd e ja nu av nån lustig anledning...men ja tror inte att lokaler o sånt hade vart lediga nu o klänningen skulle ta minst 5-6v o få klart pga korsetten tar sån lång tid att bli sydd i Frankrike o sedan skickad.
    Men det e lika bra så allt kan sjunka ner i en o inte allt e över riktigt än för det e så kul o planera :D

  • Madeleene

    june20: Okey, då kan jag göra det med gott samvete med andra ord. Ska du ha en klänning som är syd i Frankrike? Har du något skiss på den så man får se den? Hängde jag med rätt nu tro.

    Det är riktigt skoj att planera och fundera fram och tillbaka Ska nog ta det lungt ett litet tag nu med att prata högt men man kan ju fråga er alla och sedan planera i huvudet.

  • lillithsmamma

    Madeleene nä vi har ingen riktigt budget mer än att komma så billigt som möjligt undan så därför kommer vi då och då köpa grejer till bröllopet men just nu har vi lagt detta sparande till just våran flytt som sker i september och till övningskörning för mig med

  • Pumpkin

    Madeleene
    Ja, freaka loss med oss och låt resten av omgivningen vila - så gör vi allihop här tror jag

  • Bröllopstokiig

    lillithsmamma: Okey, men att köpa undan för undan är ju en ganska bra grej om man inte vill få det så dyrt. Dock kanske det kommer upp i en summa men inte allt på en och samma gång. Så tänkte jag föreslå till sambon också. Han bara skrattar åt mig när jag säger åh nu har jag en till idé. Han tycker bara det är roligt att jag har något att göra.

    Hm är det någon som har någon bra idé på färgtema? Är det blommorna ni tänker på då eller vad är det mer som det är färg på?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2