• sabina_b

    Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?

    Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?

  • Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?
  • Gerda

    Låter helt underbart Sabina!

    Själv så flyttade jag hit eftersom sambon jobbat som trainee på ett företag sen i augusti-05 och är numera fastanställd. Eftersom jag inte fick fast jobb i Örebro var det lika bra att maka på sig hit till Oslo.

    Så nu är det jobbsök som gäller, får lite uppdrag fr proffice. Dessvärre kommer jag itne att kunna jobba som informatör som jag är utbildad till... men that's life... jag får vara med sambon o katterna o det är underbart!

  • sabina_b

    Jag bor på Lysaker men ær i Lillehammer just nu. Min M2B jobbar inom førsvaret och ær stationerad i Lillehammer just nu. Om ca en månad kan han tacka før sig i Lillehammer, då flyttar vi tillsammans till Moss (ca 45 min utanfør oslo) dær vi håller på å bygger hus som ska vara klart precis lagom till brøllopet. :)

  • JuniBruttan

    Jag flyttade som sagt hit för ca 8 år sedan. Det var faktiskt pga studier. Så efter 4 års universitetsstuderande hade jag blivit rejält stadgad här i Oslo och blev kvar. Träffade min blivande man redan efter 1 månad och har varit tillsammans sedan. Han friade i december förra året och bröllopet är i juni i år. Så här går det undan!

  • Gerda

    Ja - vad snabbt det går för er! Vi förlovade oss 1/10-05 och planerar sommarbröllop 2007.

  • JuniBruttan

    Har man varit tillsammans 8 år som oss känndes det dumt att vänta till nästa sommar. Och eftersom vi vill ha sommarbröllop är det bara att sätta fart.

  • JuniBruttan

    Gu va kul med hus Sabina_b! Vi vill också jätte gärna ha det, men det är så förbaskat dyrt här i Oslo. Varför valde ni Moss? Det blir ju mest aktuellt att se i utkanterna om man vill få något till ok pris...

  • sabina_b

    Jag sitter å ser på inbjudningskort på de sidorna du skrev Gerda. har hittat några som ær ganska fina. Jag tror jag bestæller færdiga, det kænns enklast så.

  • Gerda

    Vad roligt att höra att man KAN faktiskt ha hus här :)

    Vi är än så länge chockerade över priserna här, men hoppas iaf kunna köpa lägenhet om nåt år eller så. Hoppas att det inte blir stört omöjligt.

  • Gerda

    Sabina, ska kolla fler länkar - men twink är iaf väldigt dyra. Spira gör ju sin egen design och har bra priser - på det sättet blir det lite speciellt ändå. Romance har jag bara hört gott om :)

    Det jobbiga med att beställa fr ngn som handgör är just att komma fram till en gemensam design. Så vill man inte pyssla själv är det jätte bra att beställa fr dessa. Visa sen vad ni kommer fram till!

  • sabina_b

    Jo, jag tycker sjælv att det ær VÆLDIGT dyrt! Huset han bygger ær egentligen en sorts investering. Det ska bli en s.k. ''fyramansbolig'' dvs ett stort hus/lægenhetskomplex med fyra lægenheter. 2 st 3or och 2st 4or. Sjælva kommer vi bara bo i en av lægenheterna, resten hyr vi ut. Så det ær inte så att jag får ett helt hus før mig sjælv :( æven om jag så ønskade... Men helt nytt blir det i alla fall och jag får sjælv bestæmma ALL inredning.

Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?