• sabina_b

Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?

Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?

• Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?
  • Gerda

hi hi Sabina vi kanske får hyra av er... fast Moss ligger lite långt nu när vi inte vet var jag kommer jobba.

Vi har kollat på en buggelse

www.stromsparken.no

hans arbetskamrater tycker att det verkar bra... men 1,7-1,9 för en trea... jag DÖR. Vi var iaf där och tittade på området och det ligger mitt i smeten i strömmen. Vad tycker ni? Verka dyrt, men det kanske är norska priser?

• sabina_b

Twink hade jættefina kort, men som du sa var de vældigt dyra... speciellt nær man ska ha så många.
    Lægenheterna såg vældigt fina ut, men ni kanske bør skynda er, såg inte ut att finnas så många kvar...

• JuniBruttan

Ja det är ganska höga priser här... Vi hade tur och köpte när marknaden var dålig för ca 2 år sedan. Vi fick då våran 4 här på Storo för 1.5. La så ca 80.000 i renovering av kök ++.

Såg på de på Strömmen och jag tycket om planlösningen. Såg att det mesta var sålt så det är ju inte så mycket kvar att välja. Vet inte så mycket om Strömmen heller, men de har ju ett storsenter :)

• sabina_b

Det blev Moss før att det ær dær min sambo ær uppvuxen. Han trivs vældigt bra dær och har alla sin avænner dær. Jag tycker att Moss ær ganska mysigt och kan tænka mig att bo dær, det ær trots allt inte så långt ifrån Oslo.

• sabina_b

Ang priset før leiligheten i strømmen.
    Har blivit lite insatt i priser å sådant nu nær sambon ær så intresserad av fastigheter. Tycker priset verkar helt normalt med tanke på beliggenheten och att de ær helt nya. Våra 3:or har blivit taksterade till minst 1.7 mil. Tænk på att de trots allt ligger i Moss som ligger ganska långt undan Oslo.

• sabina_b

3: or skulle det stå men det blev en førvånad gubbe istællet!

• JuniBruttan

Ska ni båda gifta er i Sverige förresten? Vi ska det, ochiom att vi har så lite tid så blir det en del reser hem. Fast Kd är ju bara 3 timmar undan med bil så det går bra. Mamma och pappa är iallafall glada:)

Hur långt har ni kommit med planerandet? Det känns som vi har det under kontroll, men det är säkert helt fel. Kyrka, lokal, frisör, smink och catering är fiksat. Kläder är ok, bara små detaljer som skor kvar. Vi skickade ut inbjudan för 2 veckor sedan, så det börjar forma sig. Vi gjorde alla inbjudningarna själv, och det tog tid! Men jag tycker sånt är kul :)

• sabina_b

Vi ska oxå gifta oss i Stockholm. Jag har inte kommit riktigt lika långt med planeringen. Har precis børjat boka allt som måste bokas. Det enda som ær bokat och klart ær festlokal inkl mat. Å så har jag æven lyckats boka fotograf. Min ring køpte jag då jag va i thailand i vintras, man fick mycket mer før pengarna dær ( ringen ær i vitt guld och har diamanter førdelade på två rader, sammanlagt øver 1 ct før mindre æn 9000kr) Har sett lite på frisører och någon som kan fixa smink men bokar inte føræn jag har træffat dem personligen, gør det då jag åker till sthlm om två veckor. Har en londonresa bokad om en månad, hoppas på att finna klæderna dær.
    Men det kænns ændå som om jag har allt under kontroll.

• JuniBruttan

Ja jag bör ju ligga längst fram i planeringen eftersom jag är först ut :)

Gu vad billigt för ringen! Vi har inte köpt giftringar ännu. När min blivande friade så hade han köpt en diamantring åt mig som förlovningsring och iom att vi gifter oss så snabbt efter förlovningen, så har inte han någon nu. Så det blir nog vanliga släta som gifteringar tror jag.

• Gerda

tack för att ni kollade på lägenehterna. Som det är nu har vi inte råd att köpa, men det är ngn på andreas jobb som köpt ett antal av dem lägenheterna som vi ev. kan köpa av senare. Måste veta om jag får regelbunden inkomst först.

Vi har ett prel.datum till 070707 coh har prel.bokat festlokalen. Vi kommer att vigas enskilt, borgligt och sedan träffa gästerna vid festlokalen för middag och fest.

Vi velar fortfarande mellan den bokade festlokalen www.bacatering.com/adlers och www.karlslundsherrgard.se.

Gästlista 35-45 gäster (har mkt släkt i USA och vet inte hur många som kommer att kunna komma) och budgeten är satt till en maxgräns iaf :)

Vi har lång tid kvar så vi kan eg. ta det lungt. Men jag har gått hemma i två veckor så då har jag hunnit kolla, ringa och fundera mycket :)

Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?