Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?
Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?
Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?
Tackar och bockar!
Kom ni fram till en mötesdag eller?
Om jag kan och får blir jag gärna med...
Nej, jag jobbar inte hemifrån. Jag ær bara hos min M2B som ær stationerad hær før tillfællet. Jag jobbar på Vero Moda på CC vest i Lysaker men næsta månad flyttar jag till Moss så då blir det till å søka nytt jobb. Kanske kan få jobb på vero moda då det finns två st dær (snart en till)
Vi har inte bestæmt något datum før træff ænnu, næsta vecka såg ut å bli svårt før vissa av oss så det blir nog veckan dærpå.
Å sjælvklart ær du vælkommen! :)
Hej utvandraren!
:)
Nu har jag pratat med en bekant vars mamma (tror jag) jobbat på skattemyndigheten och hon trodde att det räckte med en hindersprövningsansökan i Sverige om man gifter sig där - iom att vi fortfarande är svenska medborgare.
Hon tyckte för säkerhetsskull att man söker i god tid IFALL att man hamnar hos en handläggare som är lite omständig, eller hur man nu ska säga det... Dubbelkolla även med den norska myndigheten - som vi föresten ändå ska meddela våra äktenskap hos när vi är "hemma" igen.
Hei,
Gerda - det kan stämma att det är så för er som båda är svenska, men vet att vi (där min man är norsk) måste iallafall få från Norge. Blir kul att finna ut hur det går för alla. Tänker att vi alla 5 måste göra det på 5 olika sätt :)
Tips till alla: Brudehuset i Lillestrøm har brudkjolevisning ++ på onsdag. Gå in på deras hemmasida www.brudehusetlillestrom.no och anmäl er. Det är gratis!
junibruttan- Tack för tips om lillestrøm! Ska kolla om jag kan åka dit.
Har någon av er varit i någon brudbutik i Oslo? Har sett att det finns flera som ser bra ut. Har inte varit och sett alls på klänning än!
nej, sjælv har jag inte varit inne i någon brudbutik hær i oslo, kænner inte till så många. Vet ni om någon butik dær de har brøllopsartiklar, dekorationer m.m. som ni kan tipsa om? Jag har hittills gjort det mesta i stockholm tillsammans med kompisarna då jag åker dit før att slippa gøra det sjælv. Blir så mycket roligare då tjejerna ær med!
Jag såg att det skulle öppna en ny butik 31mars typ vid Bristol.. kommer inte ihåg vad gatan heter. Då borde det bli special öppningspriser tänker jag....
annars gick jag på en länk från Rembo Styling, den låg vid slottet tror jag. Hade massa fint! Sthlm e säkert billigare..
Ja, jag tror jag håller mig till stockholm, det ær nog mer att vælja bland dær och det ær ændå dær brøllopet ær plus att det som du sa sækert ær billigare.
Jag tror priset är det samma, men med våra norska dollars så får vi MKT mer för pengarna i swe!