• sabina_b

    Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?

    Hej, jag undrar om det finns några brudar som bor i Oslo? Om det finns några fler æn jag kanske vi oxå skulle kunna arrangera en træff?

  • Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?
  • Gerda

    Utvandraren - så roligt! Härligt, härligt att surfa biljetter o drömma lite... nu när vädret är som det är :)

    Här jobbas det inte så mkt på bröllopsplaner just nu, har över året kvar och prel.bokningen som är viktigast är gjord iaf.

    Men jag läser och myser när jag får läsa om era planer som ska av i år!

  • utvandraren

    Hehe Gerda!
    För oss lutar det ju åt 2008!!! så då är ialla fall jag ute i god tid....
    vill helst skynda på till 2007 men vi är lite dyra i drift så jag vet inte om vi får råd tills dess! Sitter och surfar på herrgård nu eftersom jag vill ha en hel helg!

  • sabina_b

    hello girls!!
    Utvandraren: Vad kul att ni ska åka till thailand. Hur længe ska ni vara dær? var i thailand ska ni åka?

    ang mitt problem så kænns det bættre nu nær jag pratat med sambon. Det ska nog bli bra! ska sluta vara så kænslig och sluta bry mig om folks negativa tankar,
    Så det så!

  • Gerda

    sabina - bra inställning! Gör det som känns rätt för er, men jag förstår att orden träffar när det kommer fr närastående.

    utvandraren... hehe... vi är också dyra i drift även om vi det senaste året lärt oss att minska på utgifterna då vi levt på en lön... men det är svårt att skippa bio, äta ute osv... Å så blir vi fortfarande chockerade över att en lunch på stan kostar uppåt 200kr här i Oslo

    Det är tråkigt att veta att vi antagligen inte kommer att åka utomlands i år :( jag får trösta mig vid tanken på den roliga festen och vigseln. :)

    Att tänka på bröllopet hjälper dock att styra händerna fr snygga skor osv :D Även om det är urtrist! Så det ska bli såååå skönt att börja jobba mer så att vi får två inkommande löner *längtar*

    Var letar ni herrgårdar? Låter så härligt med en hel helg! Kul att det inte bara är jag som är tidigt ute ;)

  • utvandraren

    I värmland eftersom jag kommer från Karlstad. Det är ju mkt billigare i SWE så då får det bli i tråd med traditionen, i brudens hemland!
    Har sett endel men jag har svårt eftersom jag vill ta med eget vin. Jobbar ju med det så jag vill gärna ha ngt extra. Inte så lätt att hitta ett ställe med BRA mat som tillåter det!!
    Vifår se hur vi ska lösa den knuten! Biljetterna till Thailand ligger på 20´ nu så vi måste diskutera resan. Har liksom rest för 5000 innan så då känns det jobbigt att betala det dubbla... Men mys om det går! vi ska upp i norra delen för bröllopet, mannen är 1/2 thai. Sedan blir det solsemester i Krabi/ Hua Hin. Om det blir av då!!? Nu ska jag lägga mig i badet... Ha det!

  • Gerda

    Ha det skönt! Håller tummarna för en krasch av biljettpriserna så att ni kan åka!

    Så du har en exotisk man du? ;) Hihi... det fick sambon höra när en jobbkamrat fick se en bild på mig... han hade antagit att jag var lång, blond och blåa ögon... haha... Jag kommer ursprungligen fr Filippinerna. :)

  • lisaminelli

    Utvandraren:

    Hennickehammars herrgård är helt underbar!! Vi ska ha vår bröllopsnatt där eftersom vår budget inte riktigt tillät att ha fest och middag där...

  • lisaminelli

    sabina_b:

    Familjer är jobbiga ibland Min mamma tänker inte komma på vårt bröllop om pappa är där!!! Vad ska man göra då?? Välja förälder? I det läget anser jag att den som är egoistisk och barnslig nog att inte kunna svälja vad det nu är för en dag, den får skylla sig själv.

  • sabina_b

    Gerda och Utvandraren:
    hur ska era brøllop se ut? har ni funderat på lite asiatiska inslag då det ær lite ''bland'' brøllop?
    Sjælva ær vi andra generations utlænningar, dvs att førældrarna invndrade till sverige resp norge.
    Vi ska ha ett riktigt blandbrøllop. Det kommer att bli persiskt-pakistanskt(vældigt bollywoodinspirerat) med massa roliga traditioner!

  • Gerda

    sabina - det låter jätte härligt! Härligt att n i tar vara på traditioner som ni har med er! Har det förresten löst sig med inbjudningarna? Kom på att Spira designar grafiska kort också - om det blir svårt att hitta det riktigt exotiskt.

    Vi kommer att gifta oss borgligt, enskilt borgligt.(sambon är livrädd för att stå i centrum, så vi har kompromissat om vigsel/festen - han vill helst gifta sig på en strand och jag vill ha alla nära o kära)

    Festen kommer att hållas antingen på karlslunds herrgård eller Adlers festlokal. Det blir nog ganska så traditionellt amerikanskt-svenskt? Eftersom jag är döpt katolik och vi väljer bort en kyrklig vigsel så försvinner väl den delen som skulle vara mest betonande fr min kultur.

    Brudskål, 3-rätters och fest/dans. Det blir favors, candy bar... hrm... ganska så vanligt bröllop fast i mindre skala max 45 personer om alla släktingar fr USA kommer.
    Det viktigaste för min sida av släkten är MCYKET mat och GOD mat :D he he...

    Sambon är ju ursvensk, så svensk att hans sida inte har haft ett riktigt bröllop sedan 1940-talet ;)

Svar på tråden Finns det några brudar som bor i Oslo, liksom jag?