• gb75

Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???

Hejsan alla!
    Skan ni gifta er i augusti 2005??? Hör av er i så fall det vore kul om vi kunde byta ideer och tips. Själv har jag lite svårt att bestämma mig om ett bra färgtema. Jag vet att jag vill ha ljusblått, men vilken färg mer??
    Vi bor strax utanför Norrköping och ska gifta oss i Kuddby kyrka. Men det spelar ingen roll var i Sverige ni bor, jag vill höra i från er alla Augisti 2005-brudar!!
    Må så gott!
    Planera lugnt. Vi har ju ett helt år på oss!!!

• Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???
  • la_cocodrila

utlandsskanska!
    vi har inte kommit så långt som till bordsplaceringen i vår planering än, men min blivandes släktingar pratar ok engelska så det blir nog inga problem om det var det du tänkte på.

jag var nyligen på ett bröllop där en svenska gifte sig med en engelskman och de hade översatt de viktiga delarna i kyrkan till engelska i programbladet och brudens far hade också gjort en översättning på sitt tal som delades ut när han talade.

har ni tänkt er någon sång i kyrkan på spanska? vilken/vilka i så fall?
    /c

• utlandsskånska

vet inte riktigt ang. sanger... hoppas pa att en nara van har i madrid vill sjunga... har inte fragat henne annu, men har inte kommit sa langt som till sangdelen, faktiskt.

jag tror ocksa att sprakdelen loser sej, aven om det kanns lite jobbigt ibland.

vill man, sa kan man ju, heter det val... vi har ju som sagt.... tid att tanka ut det riktigt bra ;)

• USA Lina

Vi gifter oss i Åker kyrka den 13 augusti. Vårt färgtema kommer troligen att bli mörkrött eftersom jag vill har mörkröda rosor, jag tycker det känns passande som höstfärg också.

• 27Augusti2005

Hej, hej!
    En till Augusti-brud här. :)
    Gifter mig som ni kanske förstår, den 27 Augusti i Lögdö Kyrka utanför Sundsvall.
    Känns tokspännande! Och underbart... :)

• Anna gbg

Hej miks:
    Har du sett att vi ska ha en BT-träff i Gbg?
    Den 23/10 kl 12 på Böner & Bagels.
    Kul om du kunde komma

• bizzy

hej utlandsskånska och la cocodrila!
    såg att era blivande också är spansktalande. min är från san sebastian i spanien och bröllpet blir 13 augusti, här i sverige. har funderat mycket på det här med språken, skönt att det finns fler med samma problem!

• utlandsskånska

Hola bizzy... ja sprakfragan ar en STOR fraga :) .Kan din blivande svenska? kan du spanska? vi funderar pa att ha vigseln pa bada spraken ( speciellt eftersom det ar kul om m2b kan forsta vad som sags pa sitt eget brollop ;) )

• bizzy

utlandsskånska: min blivande kan inte svenska, inte engelska heller, vi pratar spanska tillsammans. jo, det blir nog på båda språken för oss med, eller bara på spanska, huvudsaken är ju att brudparet förstår! kan din svenska? ni bor i spanien men gifter er i sverige eller hur var det?

• bizzy

idag åker jag till spanien och blir borta 11 dagar, kul!!!!!

• utlandsskånska

Hej bizzy: vi bor i madrid, och blivande kan inte svenksa... ( mer an typiska "du ar sot fraser" ;) )

ha en bra resa!

• CJW

Jag ska gifta mig i Matteuskyrkan den 6:e augusti 2005. Det ska bli väldigt kul.
    Vi har dock inte kommit så långt i planeringen ännu eftersom vi inte hittat någon festlokal men kyrkan är i alla fall bokad, så det är en början :)

• Bros

Jag är ny på denna sida, men jag ber att få inställa mig i Augusti 2005 brud.
    Gifter mig den 13 augusti i stockholm.
    Hälsningar
    Bros

Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???