• gb75

Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???

Hejsan alla!
    Skan ni gifta er i augusti 2005??? Hör av er i så fall det vore kul om vi kunde byta ideer och tips. Själv har jag lite svårt att bestämma mig om ett bra färgtema. Jag vet att jag vill ha ljusblått, men vilken färg mer??
    Vi bor strax utanför Norrköping och ska gifta oss i Kuddby kyrka. Men det spelar ingen roll var i Sverige ni bor, jag vill höra i från er alla Augisti 2005-brudar!!
    Må så gott!
    Planera lugnt. Vi har ju ett helt år på oss!!!

• Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???
  • Labulina

Ja, det är smidigt att önska sig sånt så att kostnaderna inta blir allt för stora sen. Vi ska önska oss lite i julklapp och resten i bröllopspresent. Min blivande tycker att det känns girigt att be om "pengar" men jag tycker att det är superbra. Inte bara för oss utan även för alla andra som slipper fundera på vad de ska köpa, vad man har och inte osv.

• HelleBelle

Ja som gäst är det väl jätte bra att kunna ge presentkot som man vet paret vill ha.

Glöm inte att önska från samma bolag tex ticket, resia etc.

• HelleBelle

Nu har jag mailat en förfrågan om kuvert avg! Oj va spännande. Hoppas de ger ocss ett vettigt pris.

• Secret

Vi har bestämt oss för 6/8 2005

Vi vet hur vi vill ha det men har ej börjat planera riktigt än. Den enda som vi har köpt är champagne (väldigt speciell för mig sort) och ikväll har jag införskaffat mig ett par underbara skor. Det måste jag tacka min lilla syster för. Hon hade hittat de för mig i somras men när jag väl kom till hemlamdet (i juli) var de slut. Idag ringde hon och sa att hon hittade ett par i min storlek igen fast i en annan stad. Huuaaa!!Så hon köpte de till mig. 380 SEK
    Ingen kyrka är bokad, ingen fotograf MEN champagne och skor är fixat. :)

• HelleBelle

Skumpan har jag också. Mor och Far köpte det på sin sommarresa i skumpa distriken.

• :o)

En till blivande brud här! Närmare bestämt den 6/8-2005. Vi har inte kommit så långt i planeringe, men tankar på hur man vill ha det finns det gott om!! Går inte en dag utan att man tittar här inne, så kul!! Färgtema är bestämt till vitt, vinrött och ev. lite grönt. Kanske inte är sommarens färger, men har alltid velat ha en brudbukett med bara röda rosor. sen är tanken på dekoration med hjärtan som tema och de är ju röda...men man hinne rkanske ändra sig.
    Kyrka o lokal är ej bokade, men bor ute på landet så det är ingen rusning till dem. vet inte ens om man kan boka kyrkan redan.
    ska göra egna inbjudningskort, vigselprogram, festprogram...bläddrar i Panduros katalog hela tiden, vill sätta igång, men det känns så tidigt?!
    de är så kul och läsa om hur ni andra planera och få en massa tips!!

lycka till allihopa!

• utlandsskånska

Jag langdistasnsplanerar, den 6/8 blir detfor oss ocksa! det ar ganska skont att se att det finns fler har inne som funderar, manga tycker ju att det ar lite overdrivet att borja fundera pa brollop ett helt ar innan.

vi har bokat kyrka och lokal, har harfrissa och ar i kontakt med fotografer...

och sa vet vi val mer eller mindre vilka som blir inbjudna... sen far man val se vilka som kan komma ( vi bor i spanien och gifter oss isverige, sa visst svinn pa den spanska sidan far man val tyvarr rakna med...

vad kul att se att det finns flera till som 11 manader kvar :)

( ...tiden gar fort...)

• HelleBelle

11 mån det har jag inte tänkt på! Mindre än ett år! pirr pirr i magen!

• utlandsskånska

Jag vet!!!

tiden gar verkligen fort! vi forlovade oss den 25 juni, och den 6:e augusti hade min blivande fixat fin middag hemma, for att fira vart minus ett ars jubileum. gulligt!

i somras kandes det som om det var jattelangt kvar men nu kan man som sagt rakna i manader...

• HelleBelle

Jag förlovade mig den 21!! Nästan samtidigt! ;)

Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???