• gb75

Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???

Hejsan alla!
    Skan ni gifta er i augusti 2005??? Hör av er i så fall det vore kul om vi kunde byta ideer och tips. Själv har jag lite svårt att bestämma mig om ett bra färgtema. Jag vet att jag vill ha ljusblått, men vilken färg mer??
    Vi bor strax utanför Norrköping och ska gifta oss i Kuddby kyrka. Men det spelar ingen roll var i Sverige ni bor, jag vill höra i från er alla Augisti 2005-brudar!!
    Må så gott!
    Planera lugnt. Vi har ju ett helt år på oss!!!

• Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???
  • HelleBelle

Hej Hej aug brudar 2005
    Vi har ej satt datum men det lutar åt den 27 aug 2005. Verkar vara många den 27, kul!

• _Sommarbrud_

Hellebelle:

Åh en till kanske!

• HelleBelle

HOPPAS HOPPAS HOPPAS.

Några saker till ska klaffa innan vi sätter datum..

• Lolita

Va kul med några andra som valt den 27/8-05! =)

Berätta vad ni har för tankar runt det hela..

Vi bokade vår kyrka igår, och det känns super att ha spikat datumet.

/Lolita

• Soon to be

13/8 nästa år! Har bokat Stora Hammars Gamla Kyrka samt lokal i Höllviken!

Är i full gång med planeringen!

• _Sommarbrud_

Lolita:

Vi har bokat kyrka,lokal,fixat "frisör" (en kompis till oss som ska hjälpa oss) och utsett tärnor å best man..

Jag längtar som tusan!

• HelleBelle

Vi vet vilken kyrka och troligtvis var vi vill ha festen.

• Bride2B..

Lolita.. läste tidigare att du ska ha vitt, rosa och silver som tema.. :) jag ska ha vitt, rosa och guld :D

Nu är det i alla fall spikat för oss också.. Det blev den 3:e spemteber 2005 i alla fall på Fässbergskyrka i Mölndal...
    Jättelycklig :)
    Nu gäller det bara att hitta den perfekta lokalen med den perfekta utsikten och den perfekta "friheten" (då man kan ta med allt själv)

Har någon tips på det för 70 gäster som inte är för dyrt nära mölndal helst men det gör ingenting om det ligger i Kungsbacka eller i Göteborg....(?)!

• Lolita

va kul att se att det är andra som är i full gång med planeringen trots att det är ett år kvar...då är man inte helt ute och cyklar =)

Vi har också fixat lokal, det blev en stor röd loge i tre plan, med plats för 120 sittande gäster om man skulle vilja...men vi kommer nog bara att bli 60 st.
    vi håller på att klura på catering..lite svårt när man ska gifta sig i en annan stad (Vadstena), och vi funderar på buffet...

Har ni koll på vart man kan hitta små vita askar med lock som man kan lägga typ godis i..som är billigare än calligraphen?

Kram =)
    L

• HelleBelle

Lolita: Kan du inte vika små "påsar". Någon här inne gjorde små söta ask/påsar att sätta på borden och skriva namn på som placeringskort.

Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???