• gb75

Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???

Hejsan alla!
    Skan ni gifta er i augusti 2005??? Hör av er i så fall det vore kul om vi kunde byta ideer och tips. Själv har jag lite svårt att bestämma mig om ett bra färgtema. Jag vet att jag vill ha ljusblått, men vilken färg mer??
    Vi bor strax utanför Norrköping och ska gifta oss i Kuddby kyrka. Men det spelar ingen roll var i Sverige ni bor, jag vill höra i från er alla Augisti 2005-brudar!!
    Må så gott!
    Planera lugnt. Vi har ju ett helt år på oss!!!

• Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???
  • utlandsskånska

Hellebelle:

da har vi borjat pa olika hall :D , vi har lokal och kyrka, men det ar nog det vi har... NEJ FORESTEN! jag har mina underklader ocksa ;), ( blivande svarmor har en underkladesaffar, sa safort vi berattade att vi skulle gifta oss fick jag hela underklades"kitet" med "bytesratt")

vad kul att vi ar sa manga som gifter oss i augusti nasta sommar! det ar ju skont att kunna ventilera tankar och kanslor, folk som inte har samma projekt blir ju latt lite trotta ;)

• HelleBelle

Jag vill komma långt nu så när det närmar sig aug nästa år kan man ta det lugnt och ta de problemen som uppstår då med ro och kall hjärna.

• la_cocodrila

Hej!
    Jag och min fästman gifter oss den 6/8 på Gotland. Han är från Mexico så vi kommer också att åka dit och ha en ceremoni i kyrkan (välsignelse) och sedan en bröllopsfest där också. Vi har bokat lokal och kyrka. Vad tycker ni är nästa steg? Har lite svårt att uppskatta hur bråttom det är. Vissa verkar ha kommit så långt - och jag som tyckte att vi var supertidigt ute.
    /c

• Anna gbg

Jag och min sambo gifter oss den 13 aug. Den dagen och månaderna innan är ju ganska spikade men vad gör man dagen efter?! Ska ni åka direkt på bröllopsresa eller har ni planerat något annat? Känns som ett antiklimax att checka ut från bröllopssviten och sen åka hem till lägenheten?!
    Jag kanske är konstig som tänker på detta redan nu...

• miks

Anna gbg:
    Antar att du e från götet som jag.. Jag ska oxå gifta mig den 13 aug. Har ni valt kyrka och fest lokal? Vi har bokat partille kyrka men har lite problem med att hitta lokal.. Vi har några som vi ska titta på nästa v i alla fall.Hittar vi inget bättre så har vi det perfekta redan prel.bokat i växjö i min barndomskyrka och festen på en jättevacker slotteruin. Vi vill dock helst gifta oss här på hemmaplan.

Vad man ska göra dagen efter bröllopet har jag faktiskt inte tänkt på.. Det hade ju varit mysigt att ha hotellrummet kvar hela dagen och bada jacuzzi och bara mysa. Kanske bo där en natt till...
    Vi åker nog inte på bröllopsresa direkt för vi har tänkt att ha en liten pre-hannymoon i mars då vi planerar att åka till thailand.

Hur långt har du kommit i planeringen? Alla verkar ha kommit så långt! Jag vill bara ha bestämt kyrka och lokal nu sen har man ju ett helt år på sig. Fast visst är det roligt att drömma../Malin

• miks

Hej igen Anna gbg!
    Bläddrade tillbaks några sidor och såg att du hade visst en hel del planerat..
    Hade faktiskt först tänkt att välja örgryte gamla kyrka för den är så urfin. Men jag vill gärna ha någon "anknytning" till kyrkan jag gifter mig i.. Min blivande är från partille och jag från växjö och båda dom kyrkorna påminner lite om din, vita, inte för stora och jättemysiga..

• HelleBelle

Våra kläder är snart klara, men sen kommer inte så mycket att hända förrän dec jan då vi måste boka lokaler etc. Så min planering kommer att avta i nästa vecka när min slöja kommit.

• utlandsskånska

la_cocodrila!

hur gor ni med spraken? kan alla svenska eller ska ni, liksom vi fa i hop ett svensk-spansktalande brollop?!

det ska bli kul, men man har ju vissa extra grejer som man maste tanka pa....

kul att ha hitta er tjejer sa att vi kan fundera ihop!

• la_cocodrila

Hej utlandsskanska!
    Jag har en förhoppning om att hitta en präst som kanske kan säga några rader på spanska, sen tror jag min blivande man kommer att säga sina löften på spanska - och jag på svenska. Vi tror tyvärr inte att det kommer att komma så många mexikaner, men på middagen kommer vi att placera dem så att någon i deras närhet kan översätta det viktigaste från talen. Jag vill inte att mina vänner håller tal på engelska. Min pojkvän talar dessutom nästan perfekt svenska. Tänkte också kanske ha en sång i kyrkan på spanska. Hur har ni tänkt? Varifrån kommer din blivande make?
    /c

• utlandsskånska

han ar spanjor, och vi bor i Madrid. Han kan mycket lite svenska ( typ: du ar sot, jag alskar dej, coh andra VIKTIGA ord i den stilen).

Jag hoppas ocksa hitta en prast som kan spanska, eftersom vi garna vill att bada ska forsta vad som hander. annars far det bli pa engelska.

jag vill inte heller att talen ska vara pa engelska, tror man forlorar manga nyanser da.

men det ar svart med sprakdelen... hur tanker ni er honnorsbordet?

Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???