• gb75

Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???

Hejsan alla!
    Skan ni gifta er i augusti 2005??? Hör av er i så fall det vore kul om vi kunde byta ideer och tips. Själv har jag lite svårt att bestämma mig om ett bra färgtema. Jag vet att jag vill ha ljusblått, men vilken färg mer??
    Vi bor strax utanför Norrköping och ska gifta oss i Kuddby kyrka. Men det spelar ingen roll var i Sverige ni bor, jag vill höra i från er alla Augisti 2005-brudar!!
    Må så gott!
    Planera lugnt. Vi har ju ett helt år på oss!!!

• Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???
  • Lolita

HelleBelle

Jag funderar på att vika egna, men det kan vara lite jobbigt att vika 60 st...men om det blir billigare så blir det nog så =)

Jag gjorde det innan till smyckena jag säljer, men nu har jag satt min m2b på att vika fina små påsar istället =)

/Lolita

• HelleBelle

Lolita: Tjejen jag tänker på hade inte de där fyrkantiga som tar 100 år att vika, utan en påse som såg ut som en godispåse med platt botten.
    Har glömt vad hon hette så jag kunde inte söka på gamla inlägg. Men hon visade bilder på sin hemsida hur hon hade vikit och hon hade hela köket fullt.
    Ska leta vidare...

• HelleBelle

Nu är frockcoaten inköpt.

Det där med färtema. Måste buketten matcha det? Tänker om man tex har orange vit och grön på trycksaker vilken bukett ska man då ha?! (Särskillt om jag inte ska ha vit klänning)

• Zorba

Hejsan! Jag postade nyligen ett inlägg i denna diskussion men den försvann! Jag är helt yr och vet inte hur man gör, hoppas ni kan läsa detta. Jag ska gifta mig den 13 augusti-05 och jag tänker på det hela tiden. Kul att se att ni planerar för fullt! Där är det mer "okej" att gagga om detta här hemma heeela tiden! *s*
    Nu ska vi se om jag lyckas posta detta...

• HelleBelle

Zorba det gick ju bra! ;) Hur går det för dig?

• Zorba

*Hiiii* Jo det funkade visst! Jo det går bra. Kyrkan är bokad (13/8) Lokal är fixad. Fotograf är på G och jag vet hur blommorna ska se ut och nu pular jag med gästlista etc. Kan man ha silvertiara om man är blond? Guld kanske är finare då? Vad tycker ni?
    Hellebelle, jag tycker inte att din bukett behöver matcha trycksakerna. Eller varför inte ta en bukett som går i en färg, tex väldigt ljusa blommor som ramas in av grön ranka eller blad?

• HelleBelle

Tänker lite på vinrött. Det är fint med grönt. Så kan jag ha vinröda trycksaker och kanske silver snöre eller vita

vitt vinrött och grön eller silver vinröd och grön tål att tänkas på.

• Millemo

Hej Tjejer,

Nu är det verkligen på riktigt!! Nu har vi betalt bokningsavgiften för lokalen, så nu känns det verkligen som om det är på riktigt!! Annars har man ju bara drömt ;) ;)

• HelleBelle

Jag längtar till vi gjort det! Hoppas vi ska sätta igång snart.

• Millemo

Ja, det är skönt faktiskt. Nu ska jag sätta igång och fundera ut vad jag ska ha för klänning, eller iallafall om jag ska köpa eller få en uppsydd!
    M2b vill inte veta vad jag har för klänning förräns vi ses vid kyrkan, så det blir till att fundera själv ;)

Svar på tråden Är det några som ska gifta sig i Augusti 2005???